پرسپولیس نیوز : موسی کمالی گفت: خدمت وظیفه ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی در ۳ رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح ملی حداکثر تا سن ۳۰ سالگی و در سطح لیگ برتر حداکثر تا ۲۸ سالگی به تعویق افتاد.

سردار موسی کمالی با اشاره به تصمیم جدید اتخاذ شده در خصوص خدمت وظیفه ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی اظهار کرد: با توجه به اینکه ورزشکاران حرفه‌ای که در سطح قهرمانی فعالیت دارند مدت زمان معینی قادر به فعالیت حرفه‌ای در رشته‌های ورزشی هستند و در این مدت می‌بایست به صورت پیوسته فعالیت حرفه‌ای خود را دنبال کنند تصمیمات جدیدی درخصوص زمان اعزام به خدمت ورزشکاران ملی و حرفه ای گرفته شد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر باشگاه‌های ورزشی نیز عنوان می‌کردند که بر روی نوجوانان و جوانان در قالب تیم‌های ورزشی سال‌ها سرمایه‌گذاری کرده ولی خدمت سربازی آنها در اوج عمر حرفه‌ای این سرمایه‌های ملی باعث لطمه خوردن به آنها شده و خدمت این ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان در تیم‌های نیروهای مسلح هم باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاری صورت گرفته بر روی این قهرمانان با مشکل مواجه شود.

کمالی با بیان اینکه همچنین برخی از تیم‌های ورزشی و فدراسیون‌ها نیز برای خروج از کشور این قهرمانان که در قالب تیم‌های امید و بزرگسال مشغول به خدمت بودند با مشکل مواجه هستند گفت: با توجه به جمیع جهات از یک سال پیش طرحی برای حل این دغدغه‌ها در نظر گرفته شد و بر اساس ‌آن مقرر شد تا قهرمانان ملی و ورزشکاران حرفه‌ای همچون افرادی که در حال تحصیل هستند برخورد شود و از این رو خدمت وظیفه ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی در ۳ رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال در سطح ملی حداکثر تا سن ۳۰ سالگی و در سطح لیگ برتر حداکثر تا ۲۸ سالگی به تعویق افتاد.

رئیس اداره انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این طرح به صورت آزمایشی به اجرا در می‌آید و پس از ارزیابی نتایج آن و در صورت مثبت بودن این نتایج استمرار یافته و سایر رشته‌های ورزشی را نیز شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل تدوین شده که به یگان‌های نیروهای مسلح نیز ابلاغ شده است اعضای تیم‌های ملی ۳ رشته والیبال، فوتبال و بسکتبال از سوی وزارت ورزش و جوانان و ورزشکاران حرفه‌ای شاغل در لیگ برتر هم از طریق فدراسیون‌های مرتبط معرفی خواهند شد.

کمالی گفت: بر اساس این دستورالعمل اگر هر یک از این ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی تا پیش موعد در نظر گرفته شده از تیم ملی حذف شوند و یا در باشگاه‌های لیگ برتر کشور حضور نداشته باشند ۶ ماه فرصت خواهند داشت تا نسبت به اعزام به خدمت سربازی اقدام کنند.

به گفته رئیس اداره انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در دستورالعمل تدوین شده ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی در این ۳ رشته ورزشی می‌توانند در باشگاه‌های خارج از کشور تا مهلت در نظر گرفته شده نیز فعلایت داشته باشند.

رئیس اداره انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان خاطر نشان کرد: دستورالعمل مربوطه ابلاغ شده و تمام ورزشکاران حرفه‌ای و قهرمانان ملی در این ۳ رشته قادر به بهره‌مندی از آن خواهند بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)