خبرگزاری پرسپولیس : استیضاح وزیر ورزش و جوانان برای چندمین و آخرین بار از نصاب قانونی افتاد و رئیس مجلس دستور خروج استیضاح از دستور را داد.

استیضاح محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان که از صبح امروز در دستور کار مجلس قرار گرفته است برای دومین و آخرین بار منتفی است. بر اساس این گزارش علی لاریجانی رئیس مجلس در حین دستور جلسه که به استیضاح عباسی اختصاص داشت، گفت که این استیضاح از نصاب لازم قانونی برخوردار نیست.

وی افزود: نمایندگان استیضاح کننده به بنده مراجعه کردند و گفتند که می‌خواهند از استیضاح وزیر ورزش انصراف بدهند، تلقی آنها این است که استیضاح وزیر ورزش اولویت ما نیست. لاریجانی گفت که نمایندگان استیضاح کننده به دلیل آنچه شرایط اقتصادی خوانده‌اند خواهان پس گرفتن امضاهای خود شده‌اند. طبق آئین‌نامه یکی از نمایندگان به نمایندگی از استیضاح‌کنندگان می‌تواند توضیحات خود را ارائه کند.

پرده نخست: استیضاح آغاز شد

با وجود تلاش های بسیاری که وزارت ورزش و جوانان برای باز پس گیری امضاهای نمایندگان کرد، استیضاح به قوت خود باقی ماند.

به گزارش تابناک، بنا بر آیین نامه استیضاح کنندگان دو و نیم ساعت و وزیر سه ساعت زمان برای پاسخ دادن به پرسش ها و ابهامات نمایندگان را دارند.

تا دقایقی دیگر عباسی به همراه احمدی نژاد برای دفاع از کارنامه خود وارد مجلس خواهند شد.

پرده دوم: عباسی تنها آمد

محمد عباسی، وزیر ورزش و جوانان دقایقی پیش برای حضور در نشست استیضاحش به تنهایی در صحن علنی پارلمان حاضر شد.

پس از حضور عباسی در صحن علنی، شماری از وکلای ملت از جمله ایرج ندیمی نماینده لاهیجان در اطراف صندلی وی حضور یافتند و به گفت وگو با او پرداختند.

پرده سوم: استیضاح منتفی نشد!

دقایقی پس از آغاز استیضاح وزیر ورزش و جوانان در مجلس، لاریجانی اعلام کرد که با پس گرفتن یکی دیگر از امضا ها، استیضاح منتفی شد.

این در حالی است که حسن کامران، نماینده اصفهان مشغول سخنرانی به عنوان نخستین طراح استیضاح بود و نسبت به این کار هیأت رئیسه اعتراض کرد.

پس از اعتراض کامران، لاریجانی اعلام کرد که خیر! دیگر پس گرفتن نداریم وارد شدیم و استیضاح انجام می شود.

پرده چهارم: استیضاح منتفی شد؛ به همین سادگی

پس از سخنرانی کامران، نماینده اصفهان به عنوان موافق استیضاح و در حالی که موافق دوم در حال سخنرانی بود، دکتر لاریجانی سخنرانی وی را قطع و اعلام کرد، شمار امضاهای استیضاح به هشت رسیده؛ بنابراین، بنا به آیین نامه داخلی مجلس، تنها یکی از امضا کنندگان می تواند به نمایندگی از طراحان اسیضاح پنج دقیقه سخنرانی کند و اکنون طرح استیضاح از دستور خارج شده است.

به این ترتیب محمد عباسی که برای استیضاح به صحن علنی مجلس آمده بود بدون آنکه از خود دفاع کند به عنوان وزیر ورزش و جوانان باقی ماند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)