پرسپولیس نیوز: مدیر تیم ملی امید ایران گفت:انتخاب بسیار سخت است و ما کار دشواری داریم تا از بین این نفرات بازیکنان خوبی را در نهایت انتخاب کنیم.

حمید استیلی در خصوص شرایط تیم ملی امید اظهار داشت: تمرینات را با ۴۳ نفر آغاز کردیم با توجه به اینکه تعداد نفرات زیاد است سعی کردیم در دو نوبت تمرین کنیم. در این مدت بیشتر دنبال زمین تمرین بودیم. اکثر زمین‌های تمرین در تهران کیفیت مطلوبی ندارد حتی کیفیت زمین کمپ و آکادمی فوتبال هم مطلوب نیست. با توجه به اینکه آقای کرانچار بیشتر روی زمین بازی می‌کند زمین تمرین خوبی پیدا نکردیم و در نهایت سعی کردیم زمین مطلوب پیدا کنیم تا تمرینات را ادامه دهیم. امیدوارم شرایط در ادامه خوب باشد تا بتوانیم به اهداف‌مان برسیم.

وی در ادامه درباره  نفرات دعوت شده به تیم ملی امید گفت:‌ به هر حال بازیکنانی که در زمان مسابقات جاکارتا دعوت شدند با توجه به محدودیت زمان سعی کردیم نفراتی را خیلی زود انتخاب کنیم اما درهای تیم ملی امید بر روی بازیکنان باز است. بازیکنانی که استعداد داشته باشند به تیم ملی می‌رسند. بعد از چند سال تمرینات تیم ملی امید خیلی زود آغاز شد. بازیکنان خوب و باکیفیتی که داریم که باید شناسایی شوند و در نهایت انتخاب کنیم. انتخاب بسیار سخت است و ما کار دشواری داریم تا از بین این نفرات بازیکنان خوبی را انتخاب کنیم.

استیلی در ادامه گفت: سعی کردیم بازی‌های تدارکاتی مهمی را در دستور کار داشته باشیم اما لحظه آخر عراق کنسل شد و سعی کردیم طبق برنامه اردو را جلو ببریم. باید تا بازی‌های مقدماتی المپیک چند بازی دوستانه انجام دهیم تا بتوانیم با انتخاب بازی‌هایکنا مناسب و با کیفیت راهی المپیک شویم.

وی در ادامه تاکید کرد: قبل از اردو با کمیته بین‌الملل فدراسیون برنامه‌ریزی کردیم تا انتخابی المپیک طبق برنامه جلو برویم. سعی کردیم در زمان فیفادی اردو برگزار کنیم و از بازیکنان دعوت شده استفاده کنیم. با همکاری مسئولین بین‌الملل فدراسیون به دنبال بازی‌های دوستانه هستیم تا ظرف روزهای آینده موفق شویم چند بازی دوستانه برگزار کنیم که کشور عمان فعلا جزو برنامه‌هایمان است تا یک بازی دوستانه برگزار کنیم.

مدیر تیم‌ ملی امید در ادامه درباره اینکه گفته می‌شود خیلی از بازیکنان سفارشی به تیم ملی امید دعوت می‌شوند، گفت:‌اصلا اینطور نیست. درهای تیم ملی به روی بازیکنان باز است. ما سعی می‌کنیم از بازیکنان امید هم استفاده کنیم. این دلیل نمی‌شود هر بازیکنی که به اردو دعوت می‌شود حتما در لیست نهایی قرار بگیرد. ما در حال حاضر تا امروز ۲۰۰ بازیکن را آنالیز کردیم تا انتخاب خوبی داشته باشیم. کادر فنی بازی‌های امید را از نزدیک مشاهده می‌کنند تا علاوه بر تیم‌های لیگ برتری و دسته اول از بین بازی‌های امید هم کسی که استعداد دارد به تیم ملی دعوت شود. ارتباط خوبی با مدیران و مربیان باشگاه‌ها وجود دارد که حتی زمانی که بازیکنی مورد تائید مدیر یا مربی قرار نگیرد به تیم ملی دعوت نمی‌شود.

استیلی در مورد اینکه بازیکنانی که مرتکب اشتباه می‌شوند آیا به تیم ملی دعوت می‌شوند یا خیر،‌گفت:‌به هر حال هر بازیکنی اشتباه می‌کند و بعد پشیمان خواهد شد. اگر این اشتباه دوبار تکرار شود دیگر به تیم ملی دعوت نمی‌شود.

وی در ادامه درباره شرایط امکانات تیم ملی گفت:‌به هر حال شرایط سخت است با توجه به مشکلات ارزی که داریم باید سعی کنیم بهترین شرایط را برای تیم ملی با این تعداد نفرات فراهم کنیم.باید تورنمنت خوبی برگزار کنیم تا با بازی‌های دوستانه تیم قدرتمندی ظاهر شویم.

استیلی در پایان در باره عملکرد پرسپولیس در جام باشگاه‌های آسیا و اینکه احتمال دارد به فینال رقابت‌ها راه پیدا کند، گفت: پرسپولیس مقابل الدحیل در تهران و همچنین السد قطر بازی خوب و با برنامه‌ای انجام داد مخصوصا در بازی با السد با توجه به کمبود بازیکن و شرایط سختی که داشت توانست این تیم را شکست دهد. پرسپولیس امسال از کمترین موقعیت‌ها بیشترین استفاده را برعکس سال‌های گذشته انجام داد که سال‌های گذشته پرسپولیس موقعیت‌های زیادی به وجود می‌آورد اما استفاه نمی‌کرد. کار پرسپولیس سخت است چرا که مقابل تیمی قرار است بازی کند که در بازی رفت از لحاظ مالکیت توپ،کرنر، شوت و خلق موقعیت آمار بهتری نسبت به پرسپولیس داشت. این تیم در بازی برگشت بسیار خطرناک است. چرا که مالکیت توپ دارد، پاس‌های پرتعدادی می‌دهد و سخت است بخواهیم مقابل این تیم هجومی بازی کنیم. به هر حال برانکو و بازیکنان تجربه خوبی دارند شاید در بازی رفت توقعی از این بازیکنان نبود خیلی راحت بازی کردند. مثل آدام همتی،‌سیامک نعمتی و خیلی از بازیکنان دیگر چون  هواداران توقعی نداشتند که پرسپولیس در قطر نتیجه خوبی کسب کند برای همین ممکن است در بازی برگشت توقع‌ها بالا برود و فشار زیادی روی بازیکنان باشد. امیدوارم با برنامه بازی کنند تا انشالله نتیجه خوبی کسب کنند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)