پرسپولیس نیوز: بازیکنان سابق تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید بازیکنان در دیدار برابر ترکیه در پست تخصصی خود بازی نمی‌کردند.

حمید استیلی درباره دیدار ایران برابر ترکیه اظهار کرد: بعد از نزدیک به ۴٠سال برابر ترکیه به میدان رفتیم و از این نظر خوب بود چرا که ترکیه تیمی اروپایی است که سطح بالایی از فوتبال را ارائه‌ می‌دهد. البته در این بازی بازیکنان ما در پست تخصصی خودشان نبودند و به خاطر همین موضوع تیم هماهنگی لازم را نداشت. به طور مثال کریم انصاری فرد که مهاجم است در پست پشت مهاجم بازی می‌کرد و مسعود شجاعی به پست هافبک دفاعی آمده بود.

وی افزود: در بین خطوط ایران ناهماهنگی دیده می‌شد که این هم به خاطر بازی نکردن بازیکنان در پست تخصصی بود. البته سرمربی تیم ملی در زمان باقی مانده می‌تواند تیمش را هماهنگ‌تر کند.‌

او در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال می‌دهد ترکیب برابر ترکیه ترکیب اصلی ایران در جام‌جهانی باشد، گفت: کی‌روش طی سال‌های که در ایران بوده، نشان داده ترکیب تیمش را تغییر داده است. من هم معتقدم ترکیب تیم ملی که برابر ترکیه به میدان رفت در جام‌جهانی دچار تغییراتی خواهد شد.

سرمربی سابق پرسپولیس درباره ضعف خط دفاعی تیم ملی گفت: خط دفاع تیم ملی خوب نبود اما از طرف دیگر خط هافبک هم خوب عمل نکرد و باعث شده بود توپ به راحتی عبور کند و به دفاع برسد این هم به این دلیل بود که مسعود شجاعی یک هافبک دفاعی نیست. از طرفی دیگر دیدیم وقتی امید ابراهیمی وارد زمین شد و اشکان دژاگه آمد شرایط تیم کامل تغییر کرد و تیم بهتر شد.

وی در ادامه همچنین اضافه کرد: جام‌جهانی تورنمنتی است که با همه تورنمنت‌ها متفاوت است و حساسیت خاصی دارد. همه بازیکنان از زمانی که فوتبال بازی می‌کنند دوست دارند روزی در جام‌جهانی بازی کنند و این موضوع اهمیت و حساسیت این تورنمنت را نشان می‌دهد.

استیلی در پایان درباره تمدید قرارداد کی‌روش هم خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال باید تصمیم بگیرد اما بهتر است اول ببینیم تیم در جام‌جهانی چه نتیجه‌ای می‌گیرد. اگر نتیجه گرفتیم که بهتر است قرارداد کی‌روش تمدید شود اگر هم نتیجه نگرفتیم، فدراسیون باید تصمیم بگیرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)