پرسپولیس نیوز: مدیر تیم امید کشورمان گفت: مشکلات زیادی برای کار کردن داریم اما خوشبختانه تاج و فدراسیون فوتبال به ما کمک می‌کنند تا طبق برنامه کارها را پیش ببریم.

حمید استیلی مدیر تیم امید در خصوص وضعیت این تیم گفت: اردوها و برنامه‌های آقای کرانچار را طبق برنامه جلو می‌بریم‌، البته مشکلات زیادی وجود دارد اما فدراسیون فوتبال و آقای تاج به ما کمک می‌کنند هر چند که مشکلات ارزی است تا اینجا چند بازی دوستانه انجام دادیم و در عمان، کیش و اردن بازی‌هایی را برگزار کردیم؛ فعلاً هم ۱۰ روز در آکادمی هستیم و ۲۳ دی به قطر می‌رویم تا اردوی چهارجانبه با تیم‌های تاجیکستان، کویت و قطر رقابت کنیم.

وی ادامه داد: آقای کرانچار حدود ۹۰ درصد تیمش را می‌شناسد و برای آن ۱۰ درصد هم هر اردو بازیکنانی دعوت می‌شوند و حتی از ایرانی‌های ساکن خارج هم دعوت کردیم چون باید از همه پتانسیل‌مان استفاده کنیم. ما این دوره تیم را زودتر تشکیل دادیم و مربی را زودتر انتخاب کردیم و بازی‌های تدارکاتی هم انجام می‌دهیم تا اشکالات برطرف شود. البته همانطور که می‌دانید در همین جام ملت‌ها بازی‌ها ۴ روز یکبار انجام می‌شود اما بازی‌های ما در تاریخ ۲، ۴ و ۶ فروردین و به صورت یک روز در میان برگزار می‌شود و این مسئله کار ما را برای ریکاوری سخت می‌کند چرا که طبق برنامه برای ریکاوری ۷۲ ساعت زمان لازم است و به همین دلیل باید از نظر بدنی شرایط خوبی داشته باشیم.

استیلی تصریح کرد: به همین  خاطر یک مربی بدنساز از کرواسی آوردیم که مربی بدنساز تیم زیر ۲۳ سال کرواسی بوده است و در اینجا و قطر با ما خواهد بود چرا که کارش را خیلی خوب بلد است و بازیکنانی که با او کار کرده‌اند به این موضوع صحه می‌گذارند.

مدیر تیم امید در پاسخ به این سوال که در تیم ملی عراق در جام ملت‌ها چند بازیکن رده امید حضور دارد اما در تیم ملی ایران این طور نیست،‌ادامه داد: تیم عراق در المپیک سوم دنیا شده و کار ما سخت است چرا که از گروه ما یک تیم صعود می‌کند و از ۱۱ تیم دوم ۴ تیم بالا می‌روند، اما این شرایط برای عراق مهیا شده که چند بازیکن در تیم بزرگسال داشته باشند و من فکر می‌کنم که در تیم ما هم بازیکنانی این شایستگی را دارند که به تیم بزرگسالان دعوت شوند.

خبرنگاری از استیلی پرسید که این موضوع به خاطر این نیست که مربیان تیم ملی بزرگسالان در تمرینات تیم امید حاضر نشدند که او ادامه داد: نورافکن دو سال قبل در تیم ملی بود اما این را در نظر بگیرید که حدود ۷۰ درصد تیم ما بازیکنان لژیونر هستند و ۳۰ درصد در لیگ ایران بازی می‌کنند اما برخی از بازیکنان تیم امید در تیم‌های خودشان هم فیکس نیستند و آنها باید ابتدا در تیم‌های خودشان به صورت ثابت بازی کنند. به طور مثال مهدی قائدی در تیم امید ۹۰ دقیقه بازی می‌کند و اعتماد به نفس خوبی دارد اما این شرایط را در استقلال ندارد یا طاهرخانی هم در پرسپولیس کمتر بازی می‌کند اما اینجا بیشتر بازی می‌کند.

استیلی درباره اینکه حسرت قهرمانی در جام ملت‌ها و صعود به المپیک در این ۴۰ سال شکسته نشده و آیا این دوره اتفاق می‌افتد یا نه، افزود: شاید برای اولین بار است که سرمربی ما ۸ سال است در تیم ملی کار می‌کند و هر چه ثبات بیشتر باشد این مسئله به سود تیم ملی خواهد بود چرا که شناخت بیشتری بین بازیکنان و مربیان به وجود می‌آید همچنین ما چند سال است که تیم اول آسیا هستیم و در جام‌جهانی هم عملکرد خوبی داشتیم اما باید در نظر گرفت که گاهی اتفاقات فوتبالی هم پیش می‌آید که قابل پیش‌بینی نیست. به طور مثال پولادی مقابل عراق اخراج شد یا بازیکن بحرین دقیقه ۳ مقابل ما اخراج شد و ۶ گل به آنها زدیم، البته خوشبختانه سیستم کمک داور ویدئویی‌ به کمک فوتبال آمده و شاید اگر سال ۱۹۹۶ این سیستم داوری وجود داشت به خاطر خطایی که روی من انجام گرفت عربستان را شکست می‌دادیم و به فینال می‌رسیدیم و قهرمان می‌شدیم.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم تا یک چهارم نهایی جام ملت‌ها وضعیت خوبی داریم هر چند که هر بازی سخت است همانطور که دیدید کی‌روش گفته همه تمرکزم روی بازی با یمن است و حرف حرفه‌ای زده همانطور که ما هم با عراق و یمن همگروه هستیم و باید روی آنها تمرکز کنیم. امیدواریم با یک برنامه‌ریزی صحیح هم تیم امید به المپیک صعود کند و هم تیم بزرگسالان قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)