پرسپولیس نیوز: مدیر تیم ملی فوتبال امید می‌گوید، هدف‌گذاری این تیم برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو است اما با تمام قوا در بازی‌های آسیایی ظاهر خواهد شد.

حمید استیلی درباره اتمام اردوی تیم ملی امید زودتر از موعد مقرر به خاطر همکاری نکردن چند باشگاه از جمله نساجی قائم‌شهر اظهار کرد: اکثر تیم‌ها به ما کمک می‌کنند و با تیم ملی امید تعامل دارند. با این که امسال هیات رئیسه مصوبه‌ای درباره لزوم همکاری کردن باشگاه‌ها با تیم ملی امید تدوین کرده و بر اساس آن باشگاه‌ها باید بازیکنان مدنظر را به تیم ملی امید بدهند، ما به دنبال همکاری و تعامل هستیم. ما نمی‌خواهیم هیچ باشگاهی به خاطر تیم ملی امید متضرر شود و به دنبال ایجاد همکاری و همدلی میان تیم ملی امید با باشگاه‌ها، مدیران و مربیان هستیم.

مدیر تیم ملی فوتبال امید با اشاره به جایگاه این تیم افزود: همین طور که تیم ملی بزرگسالان مهم است، تیم ملی امید هم اهمیت زیادی دارد. مخصوصا الان که برای المپیک سرمایه‌گذاری می‌کنیم. ما بازیکنان زیر ۲۱ سال را به بازی‌های آسیایی می‌بریم که برای المپیک بازی کنند و نسبت به این تیم آینده نگری کردیم. هدف ما المپیک است و برای همین از بازیکنان زیر ۲۱ سال استفاده می‌کنیم. این در حالی است که در بازی‌های آسیایی در یک گروه سخت هستیم اما باز هم بازیکنان زیر ۲۳ سال را به این رقابت‌ها نمی‌بریم که بعدا نتوانند برای ما بازی کنند.

او درباره ادامه اردوی تیم ملی امید با جدا شدن چند بازیکن از اردوی تیم ملی نیز گفت: بعد از مشکلاتی که برای بازیکنان تیم ملی امید به وجود آمد و اعلام نیاز چند باشگاه به بازیکنانشان، با آقای کرانچار صحبت کردیم و قرار بر این شد، بازیکنان تست پزشکی را بدهند و دو روز اردو را تعطیل کنیم و بازیکنان به باشگاه بروند. بازیکنان  روز ۳۰ تیر خود را به اردوی تیم ملی امید معرفی می‌کنند و ما بلافاصله راهی عراق می‌شویم تا دو بازی تدارکاتی در این کشور و یک بازی هم در چین برگزار کنیم و سپس به جاکارتا برویم.

استیلی با اشاره به حضور بازیکنان لژیونر در اردوی آتی تیم ملی امید اظهار کرد: ما ۳۰ بازیکن را به تیم ملی دعوت کردیم که دو بازیکن لژیونر هم در بین آنها حضور دارند. امید نورافکن از بلژیک و رضا شکاری از روسیه به ما ملحق می‌شوند. بقیه بازیکنان کنار ما هستند. بعد از انجام سه بازی تدارکاتی، فهرست نهایی و ۲۰ نفری تیم ملی مشخص می‌شود تا در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم.

او درباره علاقه مندی فدراسیون فوتبال برای کسب میزبانی دور مقدماتی اظهار کرد: صحبتی  با دبیرکل فدراسیون انجام دادیم تا میزبانی دور مقدماتی را بگیریم. اگر این اتفاق بیفتد در آزادی میزبان رقبا خواهیم بود و هواداران کنار بازیکنان هستند که اتفاق بسیار خوبی است.

مدیر تیم ملی فوتبال امید درباره کمک نکردن کمیته ملی المپیک برای تامین هزینه‌های اردو و بازی‌های تدارکاتی این تیم گفت: اخیرا جلسه‌ای با آقای صالحی امیری داشتیم. او به تیم ملی امید لطف دارد و قول هر طور حمایتی را داده است. قطعا این کار انجام می‌شود و قول دادیم تیم خوبی آماده کنیم.

استیلی درباره این که هزینه‌های تیم ملی امید از چه طریقی تامین می‌شود، گفت: فعلا فدراسیون فوتبال هزینه‌ها را تامین می‌کند و کمیته ملی المپیک هم کمک خواهد کرد.

مدیر تیم ملی فوتبال امید در واکنش به این که آیا مانند دور گذشته تیم به صورت پیمانی به او واگذار شده است، گفت: ما زیر نظر فدراسیون فوتبال هستیم و همه هزینه‌ها از این طریق تامین می‌شود. کمیته ملی المپیک و آقای صالحی امیری با روی باز ما را پذیرفتند. دیروز هم در جلسه‌ای که با زنوزی، مالک شرکت گسترش فولاد، باشگاه تراکتورسازی و شرکت هواپیمایی آتا داشتیم، قول مساعد دادند که به تیم ملی کمک کنند. این دیدار از نظر روحی و روانی برای ما خوب بود و قول دادند همانند تیم ملی بزرگسالان، پرواز تیم ملی امید به عراق را تامین کنند.

مدیر تیم ملی فوتبال امید درباره لزوم همکاری باشگاه‌ها با تیم ملی امید بعد از عزمی که برای موفقیت این تیم به المپیک به وجود آمده تاکید کرد: ما زمان کوتاهی برای انتخاب سرمربی داشتیم اما یکی از بهترین مربیان را به تیم ملی آوردیم و سعی کردیم اشتباه نکنیم. مربی ما خیلی خوب است و در کنار او سهراب بختیاری زاده و رضا شاهرودی، دو تن از بهترین بازیکنان تاریخ  فوتبال ایران حضور دارند که در بحث مربیگری دورهای مختلف را سپری کردند و رزومه خوبی دارند. دو دستیار کروات هم در تیم خواهند بود که آقای تونچی در کنار کرانچار است. فرشاد ماجدی از مربیان خود کشورمان هم در کادرفنی تیم ملی است.

او درباره زمان اضافه شدن بدنساز کروات به تیم ملی امید گفت: قرار بود او به ایران بیاید و با ما مذکاره کند اما با توجه به این که زمانی برای کارهای بدنسازی نداریم، فعلا کادرفنی روی کارهای تاکتیکی کار می‌کند و هم‌زمان به بازیکنان از نظر بدنی فشار می‌آورد تا هماهنگی در تیم ایجاد شود. بدنساز کروات بعد از بازی‌های آسیایی به تیم ملی ملحق می‌شود.

استیلی درباره هدف تیم ملی بزرگسالان در بازی‌های آسیایی نیز اظهار کرد: هدف اصلی ما صعود به المپیک است. قراردادمان با کرانچار هم تا پایان المپیک ۲۰۲۰ توکیو است. با این حال در بازی‌های آسیایی با تمام قوا شرکت می‌کنیم.

مدیر این تیم در پایان گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم و تیم ملی امید را حمایت کنیم. این تیم نیازمند حمایت رسانه‌ها، مربیان، مدیران، باشگاه‌ها و هواداران است تا پیشرفت کند. بازیکنان این تیم در آینده جزئی از تیم ملی بزرگسالان خواهند بود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)