پرسپولیس نیوز : پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید این تیم نباید در بازی برگشت برابر السد احساسی بازی کند.

حمید استیلی درباره پیروزی پرسپولیس برابر السد در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: فکر می‌کنم تیم به طور کلی عملکرد بسیار خوبی داشت. با وجود این که پیش از بازی مشکلاتی از قبیل نبود برخی بازیکنان و مصدومیت حسین ماهینی به وجود آمده بود، اما آنالیزی که برانکو از تیم حریف انجام داده بود باعث شد تیم با شناخت کامل برابر حریف به میدان برود. آقای برانکو در این بازی به طور کامل تیم حریف را مورد آنالیز قرار داده بود و تیمش با برنامه کامل وارد زمین شد که همین موضوع باعث شد تیم حریف آن‌چنان فرصت گلزنی خوب نتواند روی دروازه پرسپولیس خلق کند.

او افزود: در این بازی سیامک نعمتی که در پست دفاع راست بازی می‌کرد عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت. او بارها و بارها به عقب رفت و بازگشت و حتی در حملات هم به تیم کمک می‌کرد. از طرفی دیگر آدام همتی که به عنوان یک بازیکن جوان و کم‌تجربه در ترکیب تیم قرار داشت، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش گذاشت. او هم نشان داد که می‌تواند در خیلی از بازی‌ها به پرسپولیس کمک کند.

این پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه افزود: در این بازی بازیکنان جوان دیگری هم‌چون الوان‌زاده به میدان آمدند که عملکرد فنی خوبی از خود به نمایش گذاشتند. این جوانان نشان دادند با تجربه‌اندوزی بیش‌تر خیلی وقت‌ها می‌توانند به تیم کمک کنند.

استیلی در ادامه با بیان این که پرسپولیس در نیمه نخست به وسیله منشا فرصت خوبی برای باز کردن دروازه حریف داشت، گفت: اگر این فرصت به گل تبدیل می‌شد قاعدتا ادامه بازی برای پرسپولیس راحت‌تر بود. البته باید قبول کنیم این که از قبل فشار روانی کمی روی بازیکنان بود تاثیر زیادی روی عملکرد آن‌ها داشت؛ به طور مثال در نظرسنجی برنامه نود خیلی از هواداران توقع پیروزی برابر السد را در خانه حریف نداشتند. همین موضوع باعث شده بود تیم فشار روانی کم‌تری را تحمل کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان پرسپولیس را فینالیست لیگ قهرمانان آسیا دانست؟ گفت: پرسپولیس هنوز به فینال صعود نکرده است. فراموش نکنید یک بازی برگشت دیگر هم باید انجام شود. بازی‌ای که در آن شاید اتفاقات دور از انتظار رخ بدهد. اگر خاطرتان باشد در بازی قبلی برابر الدحیل پرسپولیس در خانه حریف شکست خورده بود و در ورزشگاه آزادی یک بر صفر از حریف عقب افتاد اما به یکباره به بازی برگشت و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد. الان هم اگر پرسپولیس را صعود کرده بدانیم شاید با دسته کم گرفتن تیم حریف به میدان برود. در بازی برگشت هم به هیچ عنوان نباید بازیکنان احساسی بازی کنند چراکه ممکن است همین احساسی بازی کردن به تیم لطمه بزند. این تیم شایستگی صعود به فینال را دارد اما باید بداند در بازی برگشت باید منطقی بازی کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)