مرجع خبری پرسپولیس : تيم ملي فوتبال اسپانيا با برتري يك بر صفر مقابل هلند براي نخستين بار فاتح جام جهاني شد.


 

 

 

 

 

 

اين ديدار از ساعت 23 يكشنبه شب در ورزشگاه ساكر سيتي شهر ژوهانسبورگ آغاز شد.
دقايق ابتدايي با برتري كامل اسپانيا همراه بود و اين تيم چندين موقعيت به دست آورد؛ اما پس از حدود 10 دقيقه بازي متعادل شد و نيمه نخست بدون جذابيت و با تساوي بدون گل خاتمه يافت.
در نيمه دوم نيز بازيكنان با احتياط بازي را آغاز كردند؛ ولي با گذشت دقايقي از بازي، موقعيت هايي بوجود آمد. در دقيقه 63 آرين روبن در يك موقعيت تك به تك مي توانست گل نخست بازي را به سود هلند به ثمر برساند؛ اما ايكر كاسياس با پا مانع ورود توپ به دروازه شد.

در دقيقه 69 ناواس كه دقايقي قبل به ميدان رفته بود، موقعيتي بسيار مناسب براي داويد ويا خلق كرد اما بهترين گلزن اسپانيا نتوانست دروازه هلند را باز كند.
در دقيقه 83 روبن بار ديگر صاحب موقعيتي مناسب شد؛ اما باز هم كاسياس مانع گلزني وي شد تا بازي در پايان 90 دقيقه برنده اي نداشته و به وقت اضافي كشيده شود.
در دقايق ابتدايي 15 دقيقه اضافي اول،‌ اينيستا و پس از آن ژاوي در محوطه جريمه هلند متوقف شدند؛ اما داور انگليسي اعتقادي به خطاي پنالتي نداشت.

در دقيقه 95 فابرگاس روي پاس عمقي اينيستا با دروازه بان هلند تك به تك شد اما استكلنبرگ ضربه هافبك تعويضي اسپانيا را مهار كرد. دقايقي بعد اينيستا موقعيتي بسيار مناسب به دست آورد اما تعلل وي باعث شد اين موقعيت نيز از دست برود.

در دقيقه 110 هيتينگا پشت محوطه جريمه هلند روي اينيستا مرتكب خطا شد و با دريافت دومين كارت زرد از بازي اخراج شد تا نارنجي پوشان 10 دقيقه پاياني را 10 نفره ادامه دهند.
بالاخره حملات اسپانيا نتيجه داد و در دقيقه 117 اينيستا از داخل محوطه جريمه دروازه هلند را گشود تا بازي به پنالتي نكشد و قهرمان اروپا يك بر صفر پيروز شده و در ادامه موفقيت هاي خود جام جهاني را نيز براي نخستين بار فتح كند.

هاوارد وب از انگليس با كمك دارن كن و مايكل مورالكي قضاوت اين ديدار را برعهده داشت، وي به فان پرسي، فان بومل، دي يانگ، فان برونكهورست، هيتينگا، روبن، فان درويل و ماتيسن از هلند و پويول، راموس، كاپدويا و اينيستا از اسپانيا اخطار داد. هيتينگا نيز با دريافت اخطار دوم از بازي اخراج شد.

تركيب تيم اسپانيا: ايكر كاسياس، سرخيو راموس،‌ جرارد پيكه، كارلس پويول،‌ خوان كاپدويا،‌ سرخيو بوسكتس، ژابي آلونسو(87 سسك فابرگاس)، آندرس اينيستا، ژاوي ارناندز، پدرو رودريگز(60 خسوس ناواس) و داويد ويا(106 فرناندو تورس)
سرمربي: ويسنته دل بوسكه

تركيب تيم هلند: مارتين استكلنبرگ، گئورگي فان در ويل، جاني هيتينگا، يوريس ماتيسن، جيوواني فان برونكهورست(105 ادسون برانفايد)، مارك فان بومل، نايجل دي يانگ(99 رافائل فان درفارت)،‌ رابين فان پرسي، درك كوئيت(71 اليرو اليا)، آرين روبن و وسلي اسنايدر
سرمربي: برت فان مارويك

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)