سه شنبه 13 اسفند (12:38)

مرجع خبری پرسپولیس : سپاهان در حدی نیست که با پرسپولیس مقایسه شود آقای بصیرت !

دیشب در حالی که جنگ لفظی خردبین و بصیرت در برنامه نود بالا گرفته بود سرپرست سپاهان در جمله ای جالب توجه اعلام کرد ” ما به پرسپولیس توهین نمی کنیم اما سپاهان هم باشگاه بسیار بزرگی است . ما چند دوره در لیگ قهرمانان حاضر بودیم و در رنکینگ فیفا حضور داریم ! ” . صحبت اما اینجاست که اساسا مقایسه تیم های پرسپولیس و استقلال با تیمی مثل سپاهان چیزی نیست جز سخن پراکنی گزاف ! منکر این نیستیم که سپاهان با حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و همچنین مسابقات جام باشگاه های جهان برای ایران افتخار آفرینی کرده اما از هیچ منظری با تیم بزرگی چون پرسپولیس قابل قیاس نیست و اینکه تیم اصفهانی در چند سال اخیر در پی افت سرخابی ها سری میان سرها در آورده دلیل برابری طرفین نیست !

به طور مثال قهرمانی سویا در جام یوفا قطعا برای اسپانیایی ها غرور انگیز بود و حس ناسیونالیستی آن ها را بیش از پیش تحریک کرد اما هرگز جای قیاس میان این تیم با دو غول بزرگ فوتبال اسپانیا یعنی بارسلونا و رئال مادرید ایجاد نشد . تیم های بزرگ کاریزما دارند در واقع تیم های بزرگ تیم هایی هستند که سوای بحث جغرافیایی هواداران زیادی را به خود جلب می کنند و این برگرفته از جذابیت های موجود در این تیم هاست . گفته می شود بارسلونا بیش از یک صد میلیون هوادار رسمی در سراسر جهان دارد یا منچستر یونایتد حتی در دور افتاده ترین نقاط کره خاکی مورد توجه فوتبالدوستان قرار می گیرد . پرسپولیس و استقلال سال ها قطب های اصلی فوتبال ایران بوده اند و مانند بارسلونا و رئال مادرید حیات آن ها تضمین کننده حیات فوتبال ملی خواهد بود در حالی که همین حالا اگر سپاهان را از فوتبال ایران کنار بگذارند شاید احساساتی زیادی برانگیخته نشود .
برای توصیف بهتر لازم است تیم پاس را مثال بزنیم که قطعا افتخارات بیشتری را هم برای فوتبال ایران به ارمغان آورده اما حالا ناکامی هایش و یا انتقال به همدان چندان تاثیری در جذابیت فوتبال ایران ندارد . به هر حال دوستداران سپاهان به حق حامی تیم شهرشان هستند که در چند سال اخیر و در پی ثبات مدیریت موجود توانسته در سایه افول سرخابی ها افتخاراتی را هم به ارمغان بیاورد اما همان طور که گفته شد تیمی چون سپاهان از هیچ دیدگاهی قابل قیاس با پرسپولیس و استقلال نیست . همان طور که سویا در اسپانیا یا فیورنتینا و لاتزیو در ایتالیا حالا بسیار قابل احترام هستند اما نمی توان آن ها را غول های فوتبال این دو کشور مقایسه کرد .
شاید مجموع هواداران تیم اصفهانی در ایران کمتر از یک دهم تیم های سرخابی است و اساسا افتخارات این تیم هم با پرسپولیس و استقلال قابل قیاس نیست . تیمی چون والنسیا چندین دوره قهرمان اسپانیا شده و افتخارت کمی ندارد اما هرگز از سوی مدیرانش با دو غول فوتبال اسپانیا قیاس نمی شود . سپاهان پدیده ای است که در فوتبال ما ظهور کرده و مسلما روزی هم افول می کند …  

پویا نوایی – اختصاصی // امانت داری – استفاده از این مطلب با ذکر نام مرجع خبری بلامانع است .

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)