پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: داوری مثل فغانی که نامزد قضاوت در جام جهانی است به دنبال درآوردن یک بازی نیست.

فریدون اصفهانیان  در مورد نحوه قضاوت علیرضا فغانی در دربی 77 گفت: او قضاوت خوبی داشت و با توجه به حساسیت‌هایی که این دیدار داشت و  تماشاگران که فشار روانی زیادی بر روی داور ایجاد می‌کند خیلی خوب سوت زد.

اصفهانیان در مورد اینکه برخی معتقدند داور باید از هر تیم یک بازیکن را اخراج می‌کرد و برخی هم می‌گویند او نباید این همه کارت زرد به بازیکنان می‌داد، گفت: فغانی 9 کارت زرد در دیدار استقلال و پرسپولیس به بازیکنان نشان داد و با کارت‌های زرد بازی را کنترل کرد و قضاوت خوبی داشت. قضاوت فغانی هیچ تاثیری در نتیجه بازی نداشت. البته به نظرم او باید اخطار دادن‌هایش را به حداقل برساند ولی در دربی 77 تمام کارت‌های زردی که به بازیکنان نشان داد درست بود.

اصفهانیان در مورد اظهارات علی دایی که گفته بود داور بازی را مساوی درآورد تا خیالش راحت باشد، گفت: این اصطلاح بازی درآوردن یک واژه قدیمی است و چنین چیزی دیگر اصلا درست نیست. ضمن اینکه فغانی داور بزرگ کشور است و نامزد قضاوت در جام جهانی هم هست بنابراین چنین داوری به دنبال درآوردن نتیجه یک بازی نخواهد بود. زیرا بازی استقلال و پرسپولیس در کشورهای دیگر هم پخش می‌شود و ناظران داوری و همچنین رقبای فغانی این بازی را تماشا می‌کنند و او نمی‌آید که چنین کاری انجام بدهد و بازی را دربیاورد. البته ما هم از فغانی حمایت می‌کنیم.

رئیس کمیته داوران که ناظر داوری دربی 77 هم بود در مورد اینکه نمره قضاوت فغانی چند است، گفت: قضاوت فغانی در دربی مثبت و قابل قبول بود. شما به او نمره بدهید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)