مرجع خبری پرسپولیس : کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال تاکید کرد که تعداد سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان تغییری نخواهد کرد.

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا ابتدا اعلام کرد فوتبال ایران در دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا سه سهمیه قطعی و یک سهمیه در پلی‌‌آف دارد اما فردای همان روز کمیته اجرایی AFC تعداد سهمیه‌های ایران را به 2سهمیه قطعی و 2 سهمیه پلی‌‌آف کاهش داد.

به دنبال این موضوع فدراسیون فوتبال ایران در تاریخ 4 آذر در نامه‌ای مراتب اعتراض خود را اعلام کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز در روز 30 نوامبر (چهارشنبه 9 آذر) نامه‌ای را با امضای الکس سوسی دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران ارسال و در این باره توضیحاتی را ارائه کرد.

در نامه ای‌اف‌سی به فدراسیون فوتبال ایران در خصوص تبدیل یکی از سهمیه‌های  قطعی ایران به سهمیه غیرمستقیم به دلیل جریمه سهل‌انگاری چند باشگاه لیگ برتری ایران، به موارد زیر اشاره شده است:

1- هیئت اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به کمیته گزارش داد اشتباهی در شمارش امتیازات ایران رخ داده است. توجه داشته باشید که در نشست کمیته امتیاز جدید 593.2 برای ایران منظور شد که در نتیجه تأثیری بر تخصیص سهمیه‌های ایران ندارد.

2- اطلاع داشته باشید که مس سرچشمه لیست 17 نفره بازیکنان قراردادی‌اش را ارائه داده است. بنابراین بر اساس ضوابط لیگ قهرمانان آسیا ایران در این آیتم رد شد. به هر حال پس از توضیح و شفاف‌سازی شما کمیته اجرایی ای‌اف‌سی تصمیم گرفت این موضوع را در کمیته مطرح نکند و این آیتم را به شرط اینکه هیچ امتیازی برای آن منظور نشود، پذیرفت.

3- توجه داشته باشید که حتی اگر مس سرچشمه و مس کرمان از ورزشگاه واحدی استفاده کنند، مس سرچشمه هیچ تعهد نامه‌ای برای استفاده از ورزشگاه خانگی با حداقل ظرفیت 3 هزار تماشاگر ارائه نداده است.

4- اطلاع داشته باشید که 3 باشگاه داماش گیلان، مس سرچشمه و فجرسپاسی شیراز تعهد‌نامه‌ای برای استفاده از مکان تمرینی خود ارائه نداده‌اند.

لطفا توجه داشته باشید که مجموع امتیازات ایران 593.2 است که در محدوده 575 تا 600 قرار دارد که باید 3 سهمیه مستقیم و یک سهمیه پلی‌آف به آن اختصاص یابد ولی به دلیل خطا در کسب معیار آیتم‌های بالا تشخیص داده شد به جای یک سهمیه مستقیم یک سهمیه پلی‌آف به ایران داده شود.

بدین ترتیب تیم‌های پرسپولیس و سپاهان به صورت مستقیم در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند و استقلال و ذوب‌‌آهن باید در پلی‌آف به مصاف حریفان خود بروند و در صورت برتری به لیگ قهرمانان راه یابند. قرعه‌کشی مرحله پلی‌آف 15 آذر برگزار می‌شود.

 

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)