هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال رأی کمیته انضباطی مبنی بر محرومیت تراکتورسازان را دور از عدل و انصاف دانست.


به نقل از روابط عمومی هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی، هیئت فوتبال استان آذربایجان شرقی با تنظیم لایحه‌ای رسماً اعتراض خود را به کمیته انضباطی فدراسیون ارسال کرد تا در رأی صادره تجدیدنظر شود. در متن نامه هیئت فوتبال آذربایجان شرقی به فدراسیون فوتبال آمده است:

«جناب آقای مهندس مهدی تاج
ریاست محترم فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) احترامـاً به استـحضار می‌رساند کمیتـه محترم انضباطی فـدراسیـون فوتبال در پـرونـده کلاسه ۹۶/۷۶۶ /ک/الف و به شماره دادنامه ۸۱۱ مورخ ۹۶/۱۱/۱۰ باشگاه فرهنگی ورزشی تراکتورسازی تبریز را درخصوص تخلف منتسب به تماشاگران بازی مورخ ۹۶/۱۰/۲۸ بیـن تیم‌های تراکتورسازی (میزبان) و سایپـا (میهمان) به انجام یک مسابقه رسمی در استان بی‌طرف مورد تنبیه قرارداده است که در این خصوص جهت تـشحیـذ ذهـن ریـاست محترم فـدراسیـون و اعضای محترم کمیته استیناف مواردی به شرح ذیل عرض می‌گردد.

اولاً، آن‌طور که رأی کمیته انضباطی بدان دلالت دارد، علت محکومیت، تخلف با مصداق فحاشی عادی تماشاگران بوده است، صرف‌نظر از اینکه این مسئله که در خصوص اکثریت قریب به اتـفاق تماشاگران فهیم آذربایجان جـاری و ساری نیست بلکه تطبیق عنوان اقـدام یکی دو نفر از تـماشاگران و بیـان احساس خویـش نمی‌تواند مصـداق تخلف تعریف شده آیین‌نامه انضباطی در ماده ۸۶ شود. زیرا با مداقه در متن ماده ۸۶ آیین‌نامه انضباطی مصوب ۹۶/۹/۲۹ مجمع فـدراسیون فـوتبال و تشخیص دلالت روح ماده مذکور حاکی از آن است که تـماشاگران یک تیم اقـدامات تعریفی را که نوعاً تخلفات شدیـد بوده مرتکب شوند. مضاف بر اینکه به‌کار بردن الفاظ در قالب شعار آمیخته به مسائل سیاسی و نژادپرستانه و توهین به ادیـان و مذاهب باشد که درموضوع ما نحن فیه چنین چیزی دیده نمی‌شود. فـلذا تطبیق عنوان با ماده ۸۶ به‌دور از رعایـت اصل تناسب و در واقع تصمیم سخت‌گیرانه از سوی کمیته انضباطی بوده که بلاتردید این موضوع  دور از عدل و انصاف می‌باشد.

ثانیاً، آن‌طورکه ریاست محترم فدراسیون و اعضای محترم رکن قضایی استحضار دارند تیم تراکتورسازی در سراسر کشور و به خصوص استان‌های شمال غرب دارای طرفدار و تـماشاگران فهیـم و مـدبر می‌باشد که اقتضای رعایـت مسائل اجتمـاعی و امنـیتی ایـجاب می‌نماید. به لحاظ اختیاری بودن اعمال تنبیهات در آیین‌نامه انضباطی تنبیه دیـگری غیـر از بـرگزاری مسابقه در استان بی طرف اتخاذ شود، زیرا رعایت رویه معمول درخصوص سایر تیم‌ها از جمله پرسپولیس نیز که در اتفاق اخیر مجازات آن بازی بدون تماشاگر بوده مـورد تـصمیم‌گیری قرار گرفته بود. حال توجهاً به مطالب مذکور و اجتناب از مشکلات اجتماعی در صورت برگزاری بازی در استان ثالث به خصوص عزیمت کثیر تماشاگران درصورت وقوع آن که به یقین حاوی آثار بحرانی می‌باشد، تجدیدنظر در تصمیم رأی کمیته انضباطی مورد تقاضاست».

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)