پرسپولیس نیوز : دبیر سازمان لیگ برتر فوتبال دلایل تفاوت تاریخ نقل و انتقالات در ایران با سایر کشورها را اعلام کرد.

علی کاظمی درباره اعتراض برخی باشگاه‌ها به زمان اعلام شده برای فصل نقل و انتقالات گفت: این تاریخ مصوبه هیئت رئیسه سازمان لیگ است و در آن تمامی موارد لحاظ شده است، از یک طرف خواسته‌ایم همه باشگاه‌ها فرصت استفاده بهینه از زمان نقل و انتقالات را داشته باشند و از سوی دیگر فشردگی مسابقات کمتر شود.

وی ادامه داد: اگر می‌خواستیم فصل نقل و انتقالات را تا زمان باز شدن TMS فیفا به تاخیر بیندازیم آنگاه با توجه به آغاز مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و حضور 4 نماینده کشورمان ناچار بودیم دیدارهای لیگ برتر به فاصله هر 3 روز یک بار برگزار کنیم که در فصل سرما امکان عملیاتی کردن آن وجود نداشت. از سوی دیگر اگر می‌خواستیم مسابقات را در بازه زمانی زمانی طولانی‌تری برگزار کنیم، آن وقت لیگ برتر در 20 فروردین به پایان نمی‌رسید.

دبیر سازمان لیگ خاطرنشان کرد: با توجه به  این شرایط هیئت رئیسه سازمان لیگ فرصتی را برای نقل و انتقالات در اختیار باشگاه‌ها قرار داد که آنها می‌توانند نقل و انتقالات داخلی خود را در آن انجام دهند و برای انجام نقل و انتقال بازیکنان خارجی همزمان با باز شدن TMS فیفا و زمان نقل و انتقالات جهانی نیز مشکلی وجود ندارد.

کاظمی تصریح کرد: فرصت خوبی برای باشگاه‌های ما فراهم شده تا بتوانند از فصل نقل و انتقالات استفاده کنند. تاریخ فعلی که اعلام شده حتی از فصل‌های گذشته هم بیشتر است و جذب بازیکن خارجی همزمان با فصل نقل و انتقالات بین‌المللی نیز هیچ منع قانونی ندارد. تصور می‌کنم باشگاه‌های ما در این مورد دچار مشکلی نشوند.

وی در مورد اعتراض آذری مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن به این موضوع گفت: همانطور که گفتم در آن مقطع زمانی باشگاه‌ها می‌توانند بازیکن خارجی بگیرند حال اگر باشگاه ذوب‌آهن یا هر باشگاه دیگری اعتراض یا پیشنهادی دارد ما آماده شنیدن آن بوده و استقبال می‌کنیم. هیئت رئیسه سازمان لیگ قوانین را به گونه ای تصویب می‌کند که منافع همه باشگاه‌ها در آن دیده شود.

دبیر سازمان لیگ درباره اعلام زمان 2 مسابقه معوقه استقلال در لیگ برتر و جام حذفی گفت: در این موضوع با چند نکته روبه‌رو بودیم، ابتدا بازی‌هایی که استقلال در لیگ قهرمانان داشت و به تازگی پایان یافته است، از سوی دیگر دیدارهای باقی‌مانده این تیم و دو بازی معوقه را در تقویم خود قرار دادیم ضمن آنکه اردوی تیم ملی و دو بازی این تیم با تایلند و لبنان را در پیش داریم که بازیکنان ملی‌پوش استقلال نیز باید تیم ملی را همراهی کنند.

کاظمی ادامه داد: با این شرایط امکان اینکه بخواهیم فشار بیشتری به استقلال بیاوریم و برای این تیم مسابقه‌ای در نظر بگیریم وجود نداشت. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مسابقه معوقه این تیم با ملوان بعد از 2 بازی تیم ملی ایران در مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا و پیش از آغاز نیم‌فصل دوم برگزار شود. همچنین دیدار استقلال با کاسپین قزوین در جام حذفی را نیز در طول مسابقات نیم‌فصل دوم برگزار می‌کنیم.

دبیر سازمان لیگ تاکید کرد: استقلال این فصل نیز نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست و ما باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که این تیم تحت فشار قرار نگیرد و به غیر از برنامه‌ای که اکنون در نظر گرفته‌ایم به هیچ شکل دیگر نمی‌شد برای بازی‌های معوقه این تیم برنامه ریزی کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)