پرسپولیس نیوز: سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت که برخی‌ها از موقعیت دروازه‌بان پرسپولیس سوءاستفاده می‌کنند.

وکیل علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان پرسپولیس امروز (دوشنبه) به همراه نماینده دادستان در تمرین نفت تهران حضور یافته و با حکم دادستانی، توپ‌های تمرین، کنز، تیر دروازه‌های کوچک و هرچه که در تمرین وجود داشت را توقیف کردند.

هومن افاضلی، سرمربی نفت تهران پس از پایان تمرین امروز (دوشنبه) تیمش در خصوص توقیف اموال تمرینی نفت اظهار داشت: اینها چیز عجیبی نبود. در صبای قم، کنار زمین و روز مسابقه و به هنگام خواندن قرآن، نماینده دادستان دستور داد که لباس‌ها را در بیاوریم، آن هم جلوی مردم. یکسری دوستان که نزدیک به ما هستند و پیش از این در نفت بودند و مطالباتی دارند، بیرانوند را به سمت این اتفاق هُل می‌دهند. علی (بیرانوند) بچه ساده‌ای است و از موقعیت او در پرسپولیس و تیم ملی سوءاستفاده می‌کنند. به وکیل بیرانوند گفتم که اینها هزینه‌ای است که بیرانوند از اعتبارش خرج می‌کند و قاعدتاً نباید این‌طور باشد.

وی افزود: راه‌های گرفتن حق و حقوق مشخص است. وقتی کسی از حرف‌های من بیرون از فوتبال ناراحت شود، شکایت می‌کند و حق هم دارد، اما طلب بیرانوند فوتبالی است و محاکم فوتبالی نیز به آن رأی داده‌اند. ضمانت اجرای آن محروم شدن نفت از نقل‌وانتقالات است. اتفاق امروز خارج از روال فوتبال بود و خوب نیست. بیرانوند باید دنبال پولش باشد، چون حق دارد. همه ما مطالبات فوتبالی داریم، خود من هم دارم.

سرمربی تیم فوتبال نفت درباره تأثیر این اتفاق در تیمش تصریح کرد: آن کسانی که اینها را سازماندهی می‌کنند، بدانند که قطعاً روی فوتبال ما تأثیر می‌گذارد.

افاضلی در خصوص اتفاقات قبل از سال جدید که به یک‌باره تیمش را دچار حاشیه کرد، گفت: بله، قبل از عید اتفاقاتی افتاد، اما مانند دوران گذشته نشد. مسائل روزمره تیم در حال انجام شدن است. سفرهای‌مان، گرفتن هتل و همه کارهای روزانه به بهترین شکل انجام می‌شود. اینجا بخش خصوصی است و نمی‌توانید خلافی و مالیات ماشینی که سند آن به نام‌تان نخورده است را پرداخت کنید. اینجا را بخش خصوصی گرفته، اما سندی به نام نخورده است. باید وزارت نفت تکلیف را مشخص کند. آقای شریفی و سلحشور نماینده نفت هستند و موافقت‌شان را برای واگذاری نفت اعلام کرده‌اند، اما مدیران رده میانی وزارت به تیم نفت تعصب دارند و مقاومت‌ می‌کنند.

وی ادامه داد: با روالی که درست کرده بودیم، همه چیز تا قبل از بازی با استقلال خوزستان خوب بود. شاید در سه بازی اخیر، باخت فنی کمتر از آن چیزی بود که مسائل دیگر روی ذهن بازیکنان تأثیر گذاشته بود. تیم ما بازیکنان بزرگ و باتجربه‌ای دارد و مطمئنم این فضاها را هضم می‌کنند، چون بالا و پایین فوتبال را دیده‌اند. ما از این فصل گذر خواهیم کرد.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در پاسخ به این سؤال که چرا مدیران باشگاه اقدامی برای پرداخت بدهی‌ها نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: مدیران این کار را می‌کنند، اما اینجا بخش خصوصی است و همه چیز به اقتصاد کشور بستگی دارد. در لیگ ما، تعداد تیم‌هایی که ۵۰،۶۰ درصد مطالبات خود را داده‌اند، به شش تیم نمی‌رسد. اینجا هم عقب و جلو دارد و ممکن است زمان آن این ور و آن ور شود. اینجا سوابق باشگاه خوب نبوده و روی بچه‌های ما تأثیر گذاشته است. ابتدا که آمدیم، همه چیز سر زمان خودش بود و بازیکنان خودشان را جمع کرده بودند، اما الان مسائل اخیر تأثیرگذار بوده است.

افاضلی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه با این شرایط باز هم اطمینان دارد که نفت در لیگ بماند، گفت: شک نکنید که نفت می‌ماند، چون بازیکنانی دارد که پایین و بالای فوتبال را دیده‌اند. من این‌گونه زندگی کرده‌ام که دنیا قواعدی برای زندگی کردن دارد. هر کسی خرابکاری کند و فکر کند آنجا را به‌هم می‌ریزد، زمانی برای او همین اتفاق می‌افتد. می‌گویند چاه مکن بهر کسی، اول خودت، دوم کسی. کسی که چاه کنده باشد، برای خودش هم این چاه کنده می‌شود.

وی در واکنش به اینکه نفت دو دسته شده و تعدادی با علی کریمی کار را شروع کردند و تعدادی با حمید درخشان، تصریح کرد: از نظر من همه بازیکنان نفت هستند و فرقی نمی‌کند با چه کسی آمده‌اند. بازیکن آمده فوتبال بازی کند و دستمزد بگیرد. ممکن است علایقی هم به کسی داشته باشد. خودم درخشان و کریمی را دوست دارم. به نظرم، اینکه بازیکن با چه کسی آمده، مهم نیست، مهم این است کاری که می‌خواهیم را، انجام دهد. فراموش کردید بگویید آتیلا حجازی هم اینجا زحمت کشیده و سعی داشت کارهایی انجام دهد. او سبقه بزرگی دارد و پدرش از مفاخر بزرگ فوتبال ایران است. از آتیلا به خاطر زحماتش تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال نفت در مورد کنار گذاشتن برخی از بازیکنان عنوان کرد: بعضی مسائل درون خانوادگی است. تا قبل از بازی با سایپا صحبتی نکرده بودم و اعتقاد دارم باید برخی چیزها در خانواده بماند. با بازیکنان تصمیم گرفتیم اینها بین خودمان بماند، مگر اینکه خودشان بخواهند صحبت کنند. مثل این می‌ماند که با برادرت به مشکل بخوری و در لابی ساختمان به همسایه ها بگویی برادرم ۵۰ هزار تومان از جیبم برداشته است.

افاضلی در رابطه با دیدار تیمش با پدیده در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر گفت: برای هر دو تیم بازی سختی خواهد بود. پدیده هم مثل ما در شرایط سختی است و مشکلات زیادی دارد. اگر نگاهی به جدول کنید، متوجه می‌شوید که تیم‌ها نه بر اساس مسائل فنی، بلکه بر اساس مدیریتی رتبه‌بندی شده‌اند. کسانی که سازماندهی مدیریتی داشته‌اند نتایج خوبی کسب کرده‌اند. تا سه چهار سال، پیش اینجا (نفت) بریز و بپاش نبود، اما به موقع پرداختی‌ها انجام می‌شد و نفت همیشه جزو چهار، پنج تیم اول بود. تیم های پایین هر چقدر وضعیت مدیریتی‌شان اسفبار بوده، رتبه شان پایین است. به جای فشار به مربیان، باید به مدیران فشار آورد. شاید لازم باشد برای مدیران کلاس بگذاریم که چطور باشگاه‌داری کنند.

وی در مورد اینکه آیا مشکلات نفت به پایان می‌رسد یا نه، تصریح کرد: این تصمیمی نیست که من بگیرم. این تصمیم بین مالک و وزارت نفت باید حل‌وفصل شود. ما در کشورمان به یک چیزهایی در اسلام و دین اعتقاد داریم. در اسلام، وفای به عهد جزو سجایای اخلاقی است. نباید این‌طور باشد وفای عهد را یک طرف انجام داده و دیگری انجام ندهد. در مسئله واگذاری نفت، عهدی صورت گرفته که باید انجام شود. قرار نیست بازیکنان مجانی بازی کنند و بگوییم قرارداد داری، باید بازی کنی و بعد هم پول نگیری.

سرمربی تیم فوتبال نفت در خصوص اینکه نفت در صورت ماندن در لیگ برتر، به مانند گذشته می‌تواند سهمیه آسیا را کسب کند، گفت: اینجا برای کسب سهمیه آسیا باید پروسه طولانی را طی کنید. سال‌هایی که نفت در کورس سهمیه آسیا بود، در سال اول حضورش در لیگ، در حال سقوط بود. دقیقه ۹۷ بهمن طهماسبی گل زد و نفت ماند. بنابراین یک شبه نمی‌توانید به آن چیزی که می‌خواهید، برسید. اینجا بنیانی وجود داشته که از بین رفته و تیم در اضطرار بسته شده است. چون شرایط نرمال نبوده، مجبور شدند که در اسرع وقت بازیکنی که آزاد بوده را جذب کنند. تیم در نیم‌فصل هم ریزش داشته و از بازیکنان جذب شده هم چند نفر را رفتند. این تیم اگر بخواهد به کورس گرفتن سهمیه برود، زمان نیاز دارد. باید یکسری از بچه‌های الان حفظ شده و یکسری هم اضافه شوند. این قاعده فوتبال است و اگر کسی می‌تواند غیر از این شرایط، از هری پاتر کمک بگیرد، من بلد نیستم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)