کارشناس فوتبال ایران گفت: بازیکنان ما نشان دادند در فاز تهاجمی توانایی‌هایی دارند و اگر به آنها اجازه داده می‌شد می‌توانستیم به مراتب بهتر نتیجه بگیریم.

هومن افاضلی، در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی اظهار داشت: قبل از هرچیز از بازیکنان تیم تشکر می‌کنم که تمام تلاششان را کردند و به جرات می‌توانم بگویم در ۱۴ سالی که در تیم ملی کار کرده‌ام تیمی به این یکدستی ندیده‌ام امیدوارم این یکپارچگی حفظ شود و بازیکنان جوان‌تر بتوانند کنار بازیکنانی مثل انصاری‌فرد و حاج‌صفی تجربه کسب کنند.

وی افزود: برای کریم خوشحالم که تک گل تیم ایران را به ثمر رساند. او زحمات زیادی برای این فوتبال کشیده است. خدا را شکر که به حقش رسید.

کارشناس فوتبال ایران افزود: به لحاظ فنی مدل بازی تیم ملی را نمی‌پسندم. چون بازیکنان ما توانایی‌های زیادی در فاز تهاجمی دارند. وقتی به سردار آزمون که نوک حمله است، وظیفه یارگیری می‌دهیم، مورد پسند من نیست. من دوست دارم تیم ما فشار بیاورد چون نشان دادیم هر وقت فشار بیاوریم می‌توانیم گل بزنیم.

افاضلی ادامه داد: ما به جای این که به فکر بازی خودمان باشیم به این فکر کردیم که هم خودمان بازی نکنیم و هم تیم رو به رو بازی نکند. در مواقعی که بچه‌ها خود را از این قید و بند‌ها خارج می‌کردند، شرایط بازی تغییر می‌کرد و همه دیدیم که در بازی با اسپانیا در چنین شرایطی با سه حمله به گل رسیدیم. حالا درست است که گل را مردود اعلام کردند، ولی منظور توان تهاجمی تیم است که وجود داشت. در بازی با پرتغال هم با ۴ حمله به گل رسیدیم و این یعنی در فاز تهاجمی پتانسیل خوبی داریم و من نمی‌دانم با وجود این توانایی چرا مدام باید دفاع کنیم. اگر قرار بود در ۱۵ بازی یک بار برابر اسپانیا برنده باشیم، قطعا آن یک بار همین جام جهانی بود. این را نتایج اسپانیا در جام جهانی نشان داد.

وی در پاسخ به این سوال که بازی تهاجمی برابر تیم‌های رقیب ریسک بالایی دارد گفت:دیدگاه آدمی که کار حرفه‌ای می‌کند و پول می‌گیرد باید با افراد عادی متفاوت باشد. ما مدام از رنکینگ فیفا می‌گوییم و این که از تیم‌های آسیایی بالا‌تر هستیم. ولی در همین جام ژاپن و کره را دیدیم که خیلی زیبا و تهاجمی بازی کزدند. ما از استرالیا هم کمتر نیستیم. ولی این‌ها همه به دنبال فوتبال بازی کردن هستند، نه خراب کردن بازی حریف. برای جام بردن، باید در فاز حمله سرمایه گذری کرد. تنها یک بار و آن هم یونان موفق شده است تنها با دفاع کردن جام ببرد. در نتیجه هیچ تیمی در هیچ تورنمنتی قهرمان نشده مگر این که تعادل در حمله و دفاع داشته باشد.

کارشناس فوتبال کشور در خصوص حضور تیم ملی کشورمان در جام ملت‌های آسیا تصریح کرد: با این روش هیچ جامی نمی‌بریم. ما در آسیا هم به همین شکل بازی می‌کنیم. هفت سال است که مقابل هر تیمی اینگونه بازی می‌کنیم. فرقی هم ندارد که تیم مقابل بحرین باشد یا اسپانیا. حتی انتخاب بازیکنان در تیم ملی برای این گونه بازی کردن است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)