تیم فوتبال پرسپولیس با 15 قهرمانی در بالاترین سطح فوتبال ایران پرافتخارترین باشگاه ایرانی می باشد.

لیگ قهرمانی باشگاه های ایران: (15 بار قهرمانی)
۱۳۵۰
۱۳۵۲
۱۳۵۴
۱۳۷۴
۱۳۷۵-۱۳۷۶
۱۳۷۷-۱۳۷۸
۱۳۷۸-۱۳۷۹
۱۳۸۰-۱۳۸۱
۱۳۸۶-۱۳۸۷
۱۳۹۵-۱۳۹۶
۱۳۹۶-۱۳۹۷
۱۳۹۷-۱۳۹۸
۱۳۹۸-۱۳۹۹
۱۳۹۹-۱۴۰۰
1401-1402

جام حذفی: (7 بار قهرمانی)
۱۳۶۶
۱۳۷۰-۱۳۷۱
۱۳۷۷-۱۳۷۸
۱۳۸۸-۱۳۸۹
۱۳۸۹-۱۳۹۰
۱۳۹۷-۱۳۹۸
1401-1402

سوپرجام(5 قهرمانی)
۱۳۹۵-۱۳۹۶
۱۳۹۶-۱۳۹۷
۱۳۹۷-۱۳۹۸
۱۳۹۸-۱۳۹۹
1401-1402

جام باشگاه‌های تهران(۶ قهرمانی)
۱۳۶۱
۱۳۶۵
۱۳۶۶
۱۳۶۷
۱۳۶۸
۱۳۶۹

جام حذفی تهران(۲ قهرمانی)
۱۳۶۱
۱۳۶۶

جام اسپندی(۱ قهرمانی)
۱۳۵۸

لیگ قهرمانان آسیا/جام باشگاه‌های آسیا(۲ نایب قهرمانی، ۳ سومی)
نایب قهرمانی: ۲۰۲۰، ۲۰۱۸
سومی: ۹۷–۱۹۹۶، ۲۰۰۰–۱۹۹۹، ۰۱–۲۰۰۰

جام در جام باشگاه های آسیا(۱ قهرمانی، ۱ نایب قهرمانی)
قهرمانی: ۹۱–۱۹۹۰
نایب قهرمانی: ۹۳–۱۹۹۲

مجموع عناوین رسمی: (37 قهرمانی)
تعداد قهرمانی‌های کشوری: 27 قهرمانی
تعداد قهرمانی‌های قاره ای: ۱ قهرمانی
تعداد قهرمانی‌های استانی: 9 قهرمانی

رکوردها:

– تیم فوتبال پرسپولیس در میان تیم‌های باشگاهی ایران با 15 عنوان قهرمانی در لیگ و 7 عنوان قهرمانی جام حذفی و 5 سوپرجام و در مجموع با 27 عنوان قهرمانی داخلی، پرافتخارترین تیم باشگاهی تاریخ ایران می‌باشد.

– پرسپولیس چهارمین تیم برتر آسیا در قرن بیستم می‌باشد.

– بازی پرسپولیس یک – الهلال عربستان صفر  در ورزشگاه آزادی تهران در تاریخ ۱۹ می ‌۲۰۱۵ پرتماشاگرترین بازی تاریخ لیگ قهرمانان آسیا است.(تماشاگر: صد هزار نفر). همچنین بازی پرسپولیس ۲ – بنیادکار ازبکستان یک در تاریخ ۶ می ‌۲۰۱۵  و بازی پرسپولیس یک – النصر عربستان صفر در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۵ با همین تعداد تماشاگر در رده های دوم و سوم قرار دارند.

– تیم فوتبال پرسپولیس تنها تیمی است که در کل ادوار برگزاری لیگ ایران همواره در بالاترین سطح آن بازی کرده است.

– پرسپولیس تهران در سال ۱۳۵۰ و در جریان مسابقات لیگ سراسری ایران، در ۱۴ دیدار لیگ صاحب ۱۳ برد و یک باخت شد. براین اساس پرسپولیس آن سال موفق شد ۹۳ درصد از کل امتیازات موجود را به خود اختصاص داده و از این حیث صاحب رکورد شود.

– پرسپولیس در سال ۱۳۷۳ با کسب ۵۵ امتیاز از ۲۲ بازی با کسب رکورد ۲.۵ امتیاز از هر بازی رکوردعجیبی خلق کرد.

– بهترین میانگین گل زده یک تیم ایرانی٬ متعلق به پرسپولیس است. پرسپولیس در سال ۱۳۵۰ موفق شد در ۱۴ بازی ۴۵ گل یعنی ۳/۲ گل در یک بازی به ثمر رساند و پرسپولیس از این حیث در ایران رکورددار است.

– پرسپولیس در لیگ تخت‌جمشید سال ۱۳۵۴ پس از ۳۰ بازی ،تنها ۱۲ گل‌ یعنی میانگین ۰/۴ گل در هر بازی دریافت کرد که از این حیث رکورددار است.

– پرسپولیس صاحب یکطرفه‌ترین و قاطع‌ترین قهرمانی در یک فصل شده است. سرخپوشان در لیگ سال ۱۳۷۷ توانستند ۶۵ امتیاز گرفته و قهرمان شوند. تیم دوم یعنی استقلال با ۵۳ امتیاز و ۱۲ امتیاز کمتر دوم شد که پرسپولیس تهران از این حیث رکورددار است. پرسپولیس در لیگ برتر نوزدهم نیز با ۶۷ امتیاز از ۳۰ بازی و ۱۴ امتیاز اختلاف با تیم دوم رکورد یک طرفه ترین قهرمانی تاریخ را شکست.

– رکورد شکست‌ناپذیری در تاریخ فوتبال ایران را پرسپولیس با ۴۳ بازی ثبت کرده است. پرسپولیس از روز ۱۹ دی ۱۳۵۰ که بازنده میدان شد، تا روز چهارم خرداد ۱۳۵۳ که در لیگ دوم تخت‌جمشید یک بر صفر به تاج تهران باخت در ۴۳ بازی (۸۶۵ روز) در رقابت‌های گوناگون برابر حریفان مختلف خود نباخت و رکورد شکست‌ناپذیری فوتبال ایران را به دست آورد.

– رکورد پیروزی متوالی در تاریخ لیگ فوتبال ایران را پرسپولیس با ۱۴ بازی ثبت کرده است. پرسپولیس از روز ۲۴ مهر ۱۳۷۷ که در لیگ هشتم آزادگان ۱-۰ فولاد خوزستان را برد، تا روز ۲۱ اسفند ۱۳۷۷ در ۱۴ بازی متوالی حریفان خود را شکست داد و رکورددار پیروزی متوالی تاریخ لیگ فوتبال ایران شد.

– پرسپولیس اولین تیمی است که توانسته بدون شکست قهرمان لیگ فوتبال ایران شود. پرسپولیس در جریان لیگ تخت‌جمشید سال ۱۳۵۲ توانست بدون شکست قهرمان ایران شود.

– پرسپولیس رکورددار قهرمانی‌های متوالی در لیگ فوتبال ایران است. پرسپولیس چهار بار به طور متوالی قهرمان لیگ شده‌است.(۵۱ و ۵۲)، (۷۴ و ۷۵)، (۷۷ و ۷۸) و (۹۶ و ۹۷ و ۹۸ و ۹۹ و۱۴۰۰)

– پرسپولیس تنها تیم تاریخ فوتبال ایران است که ۱۶ قهرمانی در ۱۶ سال (۱۳۶۵ تا ۱۳۸۱) در مسابقات رسمی شامل:لیگ باشگاههای تهران، جام حذفی ایران و تهران، جام برندگان آسیا و لیگ فوتبال ایران کسب نموده است.

– پرسپولیس به‌ همراه سایپا تنها تیم‌هایی هستند که در یک فصل موفق به کسب هردو جام (لیگ ایران و جام حذفی ایران) شده‌اند. پرسپولیس سه بار در فصل ۱۳۷۷-۷۸، ۹۸-۱۳۹۷ و 1402-1401 موفق به دابل‌کاپ (قهرمانی هم‌زمان در جام حذفی و لیگ) شد.

– پرگل‌ترین بازی شهرآورد تهران با نتیجه ۶-۰ به سود تیم فوتبال پرسپولیس تهران در جریان نخستین دوره جام تخت‌جمشید در ۱۶ شهریور ۱۳۵۲ به پایان رسیده است.

– قاطع‌ترین برد یک تیم در تاریخ لیگ مربوط به برد پرسپولیس تهران مقابل شاهین بوشهر در فصل ۷۳ و با نتیجه ۱۰-‍۱ بوده است که این نتیجه در تاریخ فوتبال ایران یک رکورد است و هنور هیچ تیمی در یک بازی لیگ موفق به دو رقمی کردن گل های خود نشده است.

– قهرمان نخستین‌ دوره جام تخت جمشید و لیگ برتر ایران(جام خلیج فارس) پرسپولیس  می‌باشد.

– پرسپولیس پس از قهرمانی در اولین دوره لیگ تخت جمشید(۱۳۵۲) اولین کاپ رسمی‌مسابقات را دریافت کرد که توسط یک طراح ایرانی ساخته شده بود؛ جامی مرکب از نمادهای تخت جمشید که نخستین جام رسمی لیگ ایران محسوب می‌شد.

– در سال ۲۰۱۲ پرسپولیس توانست در ۳ مسابقه و در جریان ۳ جام معتبر به تیم‌های رقیب ۶ گل بزند:

 پرسپولیس۶-۱الشباب امارات (۲۱ مارس ۲۰۱۲  لیگ قهرمان باشگاه‌های آسیا)
پرسپولیس۶-۰پیکان (۳۱ اکتبر ۲۰۱۲ لیگ برتر فوتبال ایران)
پرسپولیس۶-۰ملوان (۱۹ دسامبر ۲۰۱۲ رقابت‌های جام حذفی ایران)

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)