پرسپولیس نیوز :پیشکسوت داوری فوتبال ایران معتقد است که تصمیم داور مبنی بر اخراج سعید عزت‌اللهی در دیدار ایران مقابل کره‌جنوبی کاملا درست بود.

خداداد افشاریان پیشکسوت داوری فوتبال ایران درباره عملکرد پیتر گرین داور استرالیایی دیدار ایران و کره‌جنوبی اظهار کرد: به دلیل حساسیت بازی، AFC تیم باتجربه‌ای را برای این دیدار انتخاب کرده بود. کمک‌داورها عملکرد خوبی داشتند و آفسایدها را به خوبی اعلام کردند.

او ادامه داد: اخراج بازیکن ایران یعنی سعید عزت‌اللهی کاملا درست بود زیرا این بازیکن شیطنت کرد و با استوک خود قسمت حساس سر بازیکن کره را مورد ضربه قرار داد. البته این را هم باید بگویم که بازیکن کره‌ای هم به دلیل برخورد دستش به صورت عزت‌اللهی و بی‌احتیاطی اخطار بگیرد.

او ادامه داد: در یک صحنه نیز که در نیمه اول رخ داد، عزت‌اللهی در زدن توپ دچار اشتباه شد و توپ به دستانش برخورد کرد که داور به درستی این صحنه را پنالتی اعلام نکرد زیرا در چنین صحنه‌هایی باید رفتار بازیکن نیز مورد سنجش قرار بگیرد و تنها برخورد توپ با دست مهم نیست.

این پیشکسوت داوری در پایان بیان کرد: به جز یکی، دو صحنه که در نتیجه بازی تاثیرگذار نبود، داور عملکرد خوبی داشت ولی باید دقت کند زیرا همین یکی، دو صحنه است که اعتبار داور را زیر سوال می‌برد. به عنوان مثال در صحنه‌ای که روزبه چشمی و اشکان دژاگه توپ بازیکن حریف را زدند، داور به اشتباه خطا اعلام کرد و با خوش‌شانسی اتفاقی نیفتاد و بازی ادامه پیدا کرد.

نوید مظفری  در مورد نحوه قضاوت پیتر گرین داور استرالیایی در بازی ایران و کره جنوبی گفت: در دقیقه ۱۵ مسابقه داور به درستی پشت محوطه جریمه ایران خطایی به سود کره اعلام کرد. این خطا به هیچ عنوان پنالتی نبود و برخلاف آنچه که گزارشگر مسابقه گفت خطا روی خط محوطه جریمه هم اتفاق نیفتاد زیرا اگر این گونه بود داور باید پنالتی می‌گرفت. در دقیقه ۲۳ که توپ به دست سعید عزت‌اللهی در محوطه جریمه برخورد کرد نیز هیچ خطای پنالتی رخ نداد زیرا توپ به دست بازیکن خورد و عمدی در کار بازیکن نبود. داور استرالیایی در این صحنه هم تصمیم درستی گرفت.

وی افزود: در نیمه دوم که داور سعید عزت‌اللهی را اخراج کرد باید بگویم تصمیم او در مورد کارت قرمز درست بود اما به دلیل اینکه پیش از ضربه زدن عزت‌اللهی به سر بازیکن کره این بازیکن حریف بود که با دست روی عزت‌اللهی خطا کرده بود داور باید به بازیکن کره‌ای هم یک کارت زرد می‌داد و همچنین به سود ایران خطا اعلام می‌کرد. آخرین اشتباه داور استرالیایی هم در دقایق پایانی رخ داد که وقتی روزبه چشمی توپ بازیکن کره را زد داور یک ضربه کاشته به سود کره اعلام کرد. با این حال باید بگویم داور استرالیایی قضاوت خوبی داشت و ما از نحوه قضاوت او ضربه نخوردیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)