چهارشنبه 2 ارديبهشت:(19:00)

مرجع خبري پرسپوليس:افشين قطبي امروز به صورت رسمي به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال ايران انتخاب شد

 افشين قطبي كه توانست با تيم فوتبال پرسپوليس به قهرماني هفتمين دوره ليگ برتر دست يابد، امروز به طور رسمي به عنوان سرمربي تيم ملي انتخاب شد.
وي كه در اوايل فصل جاري ليگ برتر نتوانست با اين تيم تهراني ادامه فعاليت دهد، از سمت خود استعفا و ايران را ترك كرد.
ناكامي تيم ملي در مراحل مقدماتي جام جهاني 2010 افريقاي جنوبي باعث شد علي دايي بركنار شود. محمد مايلي كهن كه سابقه حضور در اين تيم را هم در كارنامه داشت، جايگزين آقاي گل فوتبال جهان شد؛ اما فقط 15 روز در اين تيم ماندگار شد. مسائل جانبي در اين مدت باعث شد وي استعفا كند.
پس از بررسي‌هاي روزهاي اخير، از بين نامزدهاي هدايت تيم ملي، افشين قطبي با فدراسيون فوتبال به توافق رسيد تا اين سمت را از آن خود كند. محمود ياوري (سرمربي سابق تيم راه آهن تهران) و منصور ابراهيم زاده (سرمربي فعلي تيم ذوب آهن اصفهان)، ديگر گزينه هاي سرمربيگري اين تيم بودند.

* سوابق افشين قطبي، سرمربي جديد تيم ملي
افشين قطبي متولد 19 بهمن 1343 شمسي مطابق با 8 فوريه 1964 ميلادي در شيراز است.
او از سال 1360 تا سال 1370 در باشگاه هاي آليتاليا، آتوباهن، ولي ايگلز و فلايرز امريكا بازي كرده و بعد از آن سال تا سال 1376 در دانشگاه لس آنجلس بازيكن بوده و در همين زمان، صاحب مدرك مربيگري حرفه اي A شده است. او از دانشگاه لس آنجلس مدرك مهندسي الكترونيك را نيز دريافت كرده است.
افشين قطبي در تيم ملي زنان ايالات متحده امريكا، تيم ملي فوتبال كره جنوبي (دسامبر 2000- جولاي 2002 به عنوان مربي)، سوون سامسونگ بلووينگز (2002 – 2004 به عنوان مربي)، لس‌آنجلس گالكسي (2004 به عنوان مربي)، تيم ملي فوتبال كره جنوبي (2004 – 2007 به عنوان مربي) و پرسپوليس (2007 – 2008 به عنوان سرمربي) فعاليت كرده است. وي در دوران سرمربيگري گاس هيدينك، ديك ادووكات و پيم وربيك، در تيم كره جنوبي كمك مربي بوده است.
قطبي در سال 2007 براي هدايت تيم فوتبال پرسپوليس بازگشت. وي توانست در اولين سال حضورش در فوتبال ايران، اين تيم را به مقام قهرماني ليگ برتر برساند. در 30 مي 2008 ميلادي اعلام كرد كه براي فصل ديگر در ايران نخواهد ماند و از عقد قرارداد تازه براي هدايت تيم فوتبال پرسپوليس سرباز زد. وي در اين زمينه گفته بود: “پرسپوليس باشگاه من است و در قلبم جا دارد. اگر با اين تيم به توافق نرسم، با هيچ تيم ايراني ديگري مذاكره نخواهم نكرد. ” اما قطبي در روز 13 تير 1387 اعلام كرد كه به مدت دو فصل سرمربي پرسپوليس خواهد بود. او در نوامبر 2008 ميلادي، از سرمربيگري در اين تيم استعفا و ايران را ترك كرد.
قطبي قرار است هدايت تيم ملي فوتبال ايران را در 3 ديدار با كره شمالي، امارات و كره جنوبي برعهده داشته باشد. تيم ملي 16 خرداد با كره شمالي ديدار مي كند، سپس 20 و 27 خرداد به ترتيب به مصاف امارات و كره جنوبي مي رود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)