یکشنبه 13 اردیبهشت(15:45)  

مرجع خبری پرسپولیس : كمتر ديده بوديم وينگادا با آن شور و هيجاني كه قبلا در رفتار قطبي مي‌ديديم وسط چمن بايستد و شاگردانش را تمرين بدهد. هميشه دستياران او- بيشتر خارجي‌ها- مجري برنامه‌هاي تمريني بودند و خودش در نقش يك ناظر، كناري مي‌ايستاد اما حالا همه چيز فرق كرده. مرد پرتغالي را مي‌بينيم كه همه كارها را به عهده گرفته و انگار كه با رفتن افشين پيرواني به آرامش رسيده.
 
وينگادا وقتي آمد اين تذكر را كه «مراقب دستياران ايراني‌ات باش» بارها از نزديكانش شنيد اما آن روز شايد فكرش را نمي‌كرد كه يك روز به بهانه «زيرآبزني» حكم به اخراج همان دستيارش بدهد اما آقاي سرمربي حالا كه هرچه ناكامي بوده را تجربه كرده و آينده‌اش در پرسپوليس را هم مبهم مي‌بيند توپ را به زمين پيرواني انداخته. او در توجيه ناكامي‌هايش گفته كه افشين پيرواني پرسپوليس را از درون سمپاشي مي‌كند و همه را عليه او قرار داده. وينگادا حتي قول داده كه اگر پيرواني نباشد او و تيمش ديدارهاي باقيمانده را با موفقيت پشت سر خواهند گذاشت و همين خواسته‌ها و البته قول آخر سرمربي بود كه ترديدهاي مديرعامل براي بركناري افشين را به يقين تبديل كرد و بالاخره حكم اخراج صادر شد. صبح ديروز هم درحالي كه دو روز از اخراج پيرواني مي‌گذشت، عباس انصاري‌فرد در نامه‌اي كه پيك آن خوردبين بود، تصميم تازه‌اش را به گوش آقاي مربي رساند تا همه چيز رسمي و علني شود. حال آنكه افشين پيرواني هنوز اين مساله را نپذيرفته. اما خب او ديگر جايي در پرسپوليس نخواهد داشت و اين حاصل همان ضربه‌اي است كه خودش شايد نادانسته ضارب آن بود.
 

كمي به عقب برمي‌گرديم … افشين پيرواني با همه بي‌تجربگي‌هايش، بعد از رفتن قطبي نتايجي را با پرسپوليس رقم زد كه مي‌توانست حكم به ابقاي هر مربي بدهد اما ايستادن روي موضع ضعف، پايان روزهاي كوتاه سرمربيگري افشين بود و او بار ديگر پذيرفت كه بهتر است نفر دوم باشد. در روزهاي پرالتهابي كه باشگاه در تب و تاب پيدا كردن يك سرمربي خارجي بود، افشين پيرواني فقط ماكت يك سرمربي را داشت و توصيه‌هاي مكرر دوستان و نزديكانش كه خواهان استعفاي او بودند هم هيچ تاثيري نداشت. پيرواني استعفا نداد تا به هر قيمتي، در پرسپوليس باشد. شايد چون مي‌ترسيد كه آينده فرصتي را براي بازگشت دوباره به او ندهد. او آن روز ماند تا به قول خيلي‌ها شأن‌اش حفظ نشود و حالا ديگر باشگاه بدون فكر كردن به اعتبار پيرواني، حكم به بركناري او بدهد. افشين پيرواني حالا شايد بهتر از هميشه بتواند ببيند كه چگونه به خودش ضربه زد و از پرسپوليس دورش كرد …
داستان او و پرسپوليس ديگر تقريبا به آخر رسيده و حالا دو ايراني ديگر كادر فني در ابتداي راهي قرار گرفته‌اند كه افشين پنج‌شنبه به انتهايش رسيد. حضور احمدرضا عابدزاده و نعيم سعداوي در تيم، چيزي نيست كه آقاي سرمربي خواهان آن باشد و در اين باره حتي تذكراتي جدي هم از سوي مديرعامل به دو مربي داده شده. از اين پس آنها در تمرينات فقط كارهايي را انجام مي‌دهند كه وينگادا مي‌گويد و البته در جريان بازي‌ها هم ديگر اجازه بلند شدن از روي نيمكت را ندارند. يعني كه آنها هم تا حذف از پرسپوليس فاصله چنداني ندارند و سرپيچي از خواسته سرمربي پرتغالي، به سرنوشت افشين دچارشان خواهد كرد.

 
تحلیل: ایران ورزشی
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)