پرسپولیس نیوز: معاون دبیر کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تاکید کرد که کشورش حق میزبانی از مسابقات جام جهانی را با ۳۲ تیم می‌خواهد.

ناصر الخاطر، معاون دبیر کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در پروژه بازدید خبرنگاران از اقدامات صورت گرفته قطر برای جام جهانی، به گفت‌وگو با رسانه‌ها نشست.

ناصر الخاطر ابتدا در خصوص گزارش هفته گذشته تسنیم درباره احتمال برگزاری جام جهانی با حضور ۴۸ تیم و اینکه گویا امکان برگزاری جام جهانی قطر با ۴۸ تیم نیست و مطرح شدن نام کشورهای همسایه هم بیشتر برای شراکت در بحث توریست است، گفت: فیفا در حال بررسی امکان عملی شدن این طرح است نه در فرآیند رایزنی. هیچ جزئیاتی نداریم تا دقیقا بدانیم این بررسی‌ها برای امکان پذیری به چه صورت است. پس ما نمی‌دانیم برنامه به چه صورت بوده و این برنامه بر اساس چند روز و چند مکان است. پس برای ما جواب دادن به این سؤال بسیار سخت است، اما یک نکته است که ما باید به یاد بسپاریم و آن نکته این است که قطر حق میزبانی از جام جهانی را با ۳۲ تیم می‌خواهد. در نهایت فیفا با مشورت با قطر در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد و عملی شدن این طرح تنها در صورت موافقت قطر است. الان خیلی زود است که بگوییم ممکن است یا غیرممکن. من جواب این سؤال را نمی‌دانم.

معاون دبیر کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه رسانه‌ها در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ و جام ملت‌های ۲۰۱۱ تجربه خوبی در قطر داشتند و چقدر امیدوار است در جام جهانی همه نفرات مرتبط با این تورنمنت بزرگ از جمله تیم‌ها، هواداران و رسانه‌ها این شرایط خوب رو تجربه کنند، تصریح کرد: قطر در سال ۱۹۹۵ میزبان جام جهانی جوانان بود. آن هم در حالی که بعد از ناتوانی میزبان اصلی (نیجریه) برای برگزاری رقابت‌ها، در فاصله تنها ۳ هفته تا آغاز رقابت‌ها به ما اطلاع داده شد که می‌توانیم میزبان این رقابت‌ها باشیم. بعد از آن هم ما میزبان رویدادهای ورزشی فراوان دیگری بوده‌ایم.

وی افزود: به عنوان نمونه در سال ۲۰۱۵ ما میزبان رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان بودیم، میزبان رقابت‌های قهرمانی هندبال جهان بودیم. به علاوه ما هرسال میزبان یکی از مسابقات WTA، رقابت‌های قهرمانی تنیس آزاد قطر در بخش مردان و زنان هستیم، همینطور میزبان رقابت‌های مسترز گلف. بنابراین در سازماندهی رویدادهای ورزشی تجربه زیادی داریم. سال آینده میزبان رقابت‌های قهرمانی جهان وزنه‌برداری و هر سال هم میزبان رقابت‌های شنای قهرمانی فینا هستیم. پس ما کلی تجربه داریم و کلی رویداد هستند که به ما کمک می‌کنند تا جام جهانی فوتبال را در سال ۲۰۲۲ برگزار کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)