مرجع خبری پرسپولیس(09:00)/ سه شنبه 10 دی

اميدوارم مشكلات مالى روى كار بچه ها تأثير منفى نگذارد / شيرى: عملكرد دفاع پرسپوليس قابل دفاع نيست اما قابل جبران است

مجتبى شيرى، مدافع شيرازى پرسپوليس اين روزها كم كم جايگاه ثابتى در تركيب پرسپوليس پيدا مى كند. جدايى قطبى از اين تيم باعث شده هم به پست اصلى اش برگردد و هم در تركيب اصلى پرسپوليس قرار بگيرد اما اين اتفاقات هنوز او را به تيم ملى بازنگردانده است. به سراغ شيرى رفتيم تا هم از اوضاع و احوال مالى تيم در اين روزها با او صحبت كنيم و هم وضعيت پرسپوليس را از دريچه ديد او مورد بررسى قرار دهيم. خواندن اين مصاحبه قطعاً خالى از لطف نيست:
اين روزها با بى پولى چكار مى كنيد؟
به هر حال مشكلى است كه براى باشگاه به وجود آمده است. قول داده بودند پول ها را به موقع پرداخت كنند اما اين عملى نشد و باشگاه نتوانست به وعده اش عمل كند. ما هم منتظريم ببينيم در آينده چه اتفاقى مى افتد.
ممكن است اين بى پولى روى نتيجه گيرى تيم تأثير بگذارد؟
اميدوارم تأثير منفى نداشته باشد. ما در اين مدت زحمت زيادى كشيديم و تمرينات پرفشارى داشتيم. براى همين حيف است به خاطر يك چنين مسأله اى زحماتمان بى نتيجه بماند.
حالا جداى از اين مسائل اوضاع و احوال تيم چطور است؟
خدا را شكر در اين مدت تمرينات خيلى خوبى را پشت سر گذاشتيم. هر چند اردويى نداشتيم اما فشار تمريناتمان در حد خوبى بوده است. كادرفنى تلاش خود را مى كند كه تيم از هر نظر آماده حضور در مسابقات شود. به هر حال اين چند ماه پيش رو براى پرسپوليس بسيار حساس است ما بايد بعد از بازى هاى ليگ و جام حذفى و از اواخر سال براى بازى هاى آسيايى آماده شويم و شرايط به گونه اى باشد كه بهترين نتيجه ممكن را به دست بياوريم.
يكى از مشكلات پرسپوليس در نيم فصل اول مربوط به عملكرد خط دفاعى اين تيم بوده ، شما ۲۱ گل در ۱۷ بازى دريافت كرده ايد. فكر نمى كنى آمار خيلى بد و ضعيفى است؟
در چند هفته اول سيستم دفاعى ما اشكال داشت. در ۸ هفته نخست با سيستم هاى مختلف وارد زمين شديم و همين مسأله باعث بروز ناهماهنگى زيادى در خط دفاع تيم ما شد اما با گذشت زمان به هماهنگى بيشترى رسيديم و در بازى هاى آخر نيم فصل با حداقل گل دريافتى بازى را به پايان برديم. عملكرد دفاع پرسپوليس قابل دفاع نيست اما جبران اشتباهات هم غيرممكن نيست. در آن دوره كه بايد حواسمان را جمع مى كرديم غفلت و اشتباه باعث شد خوب عمل نكنيم. ما در نيم فصل دوم و در ۲ بازى فقط يك گل خورديم و اين نشان مى دهد در حال بهتر شدن هستيم.
فكر مى كنى نيم فصل دوم شرايط بهتر مى شود؟
بايد بهتر شود. برنامه ما هم همين است وقتى از دروازه خودمان خوب دفاع كنيم فشار روانى روى خط تهاجمى ما كمتر مى شود و اين يعنى زدن گل هاى بهتر و راحت تر و رسيدن به پيروزى.
براى بازى با ملوان آماه هستيد؟
در نيم فصل اول نتوانستيم صدرنشين باشيم كه اين اصلاً برايمان خوب نبود. هم اكنون ۴ امتياز با صدرنشينى فاصله داريم كه زياد نيست و قابل جبران است. به نظر من ملوان تيم خوب و جنگنده اى است و با وجود اينكه مشكلاتى را داشته اما مطمئنيم در زمين مشكلاتش را فراموش مى كند. ۳ امتياز اين بازى براى ما خيلى مهم است.
نتيجه بازى را چطور مى بينى؟
ما فقط به برد فكر مى كنيم. براى جبران امتيازات عقب افتاده به ۳ امتياز اين بازى نياز داريم. ما بايد گل اول را زودتر بزنيم تا بتوانيم فشار را بر دروازه حريف بيشتر كرده و كار را براى حريف سخت كنيم.
نظرت در مورد حضور سعداوى چيست؟
بعد از پيروانى و عابدزاده، سعداوى سومين پرسپوليسى است كه باتجربه زياد در كادرفنى پرسپوليس قرار مى گيرد. مطمئنم او قادر است براى بهتر شدن شرايط فنى تيم به پيروانى كمك كند. ما امسال بازى هاى سختى پيش رو داريم و براى همين به حضور چنين نفرات باتجربه اى نياز داريم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)