پرسپولیس نیوز : هیاهو و جنجال باشگاه پرسپولیس و سامانه هواداری ۳۰۹۰ هنوز تمام نشده است.

علی اکبر طاهری که در یکی دو سال گذشته همیشه مدافع حقوقی و معنوی سامانه هواداری تیمش بود، در یک ماه گذشته مشکلات زیادی با این سامانه داشته؛ مشکلاتی که حتی کار را به استعفای او کشاند.

مدیر پرسپولیس گفته هنوز ۲۱ میلیارد از درآمدهای باشگاه پرسپولیس از سوی سامانه هواداری پرداخت نشده ولی مشخص نشده کل درآمدهای باشگاه پرسپولیس از این همکاری دوطرفه چقدر بوده است. براساس اسنادی که به صورت اختصاصی به تحریریه آی‌اسپورت ارسال شده، می‌توان تخمین خوبی از میزان درآمدهای باشگاه پرسپولیس داشت.

بر اساس نامه‌ای که در زیر می‌بینید باشگاه پرسپولیس در نامه‌ای تایید کرده که تا اسفند سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان را از شرکت پردیس اول دریافت کرده است؛ یعنی همان پولی که مردم از طریق پیامک در اختیار سامانه ۳۰۹۰ قرار داده‌اند.

از سوی دیگر غیر از ارقامی که به عنوان درامد باشگاه از ۳۰۹۰ مطرح بوده،‌ شرکت نگاه پردازان امین سیما کیش به نمایندگی از باشگاه پرسپولیس قراردادی را در تاریخ سی تیرماه ۱۳۹۵ با شرکت استیل‌آذین ایرانیان به امضا رساند و این شرکت مبلغ۵٫۶ میلیارد را به ‌صورت مستقیم به باشگاه پرسپولیس پرداخت کرد. رقمی که باشگاه پرسپولیس آن را خرج کرد. در لیست زیر می‌بنید که پرسپولیس این رقم را صرف چه کارهایی کرده.

شرکت استیل آذین ایرانیان ۲۵ شهریور ۱۳۹۵، فهرستی از هزینه‌هایی را که به‌صورت مستقیم در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار داده بود، صادر کرد که به‌عنوان نمونه، در تاریخ ۱۵ تیرماه ۱۳۹۵، این کارخانه مبلغ ۳۰ هزار دلار بابت اردوی اوکراین به باشگاه پرسپولیس پرداخت کرده است. این شرکت همچنین در دو نوبت اقدام به خرید ۳۰۰ سکه بهار آزادی برای پرداخت پاداش پیروزی در داربی کرده است. این شرکت همچنین در ۳ مورد هزینه‌هایی در خصوص قرارداد مهدی طارمی، سید جلال حسینی و وحید امیری در اختیار باشگاه پرسپولیس قرار داده.

از سوی دیگر در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۹۶ هم باشگاه پرسپولیس دریافت‌هایی از سامانه ۳۰۹۰ داشته. بر اساس انچه که در اسناد مالی زیر می‌بینید سرخ‌ها در سه نوبت مجموعا ۶ میلیارد تومان از سامانه دریافتی داشتند. رقمی که در سه قسط به باشگاه پرسپولیس پرداخت کرده و این باشگاه هم تاییده دریافت آن را امضا کرده است.شرکت امین سیمای کیش ادعا می‌کند با پرداخت این مبلغ، تمدید قرارداد شرکت نگاه‌پردازان امین سیما کیش و باشگاه پرسپولیس برای فصل آینده هم شکل گرفته

با یک محاسبه ساده می‌توان به این خروجی رسید که دریافتی باشگاه پرسپولیس در دو فصل گذشته از سامانه ۳۰۹۰ تا االان چیزی بالای ۴۵ میلیارد تومان بوده.  دقیق‌تر بخواهید باید بنویسیم: ۴۵ میلیارد و هفتصد میلیون تومان. رقمی که اگر بدهی ۲۱ میلیاردی مذکور طاهری را هم روی آن بگذاریم، به یک عدد نجومی می‌رسیم. به عدد درآمد ۶۶ میلیاردتومانی باشگاه پرسپولیس از ۳۰۹۰ که ۲۱ میلیارد آن پرداخت نشده و ۴۵ میلیارد آن دریافت شده. البته این تنها بخشی از درآمدهای باشگاه پرسپولیس است و تیم درآمدهای دیگری هم دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)