سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با انتقاد از رفتار برخی تماشاگران استقلال در بازی مقابل الهلال عربستان گفت: این فرهنگی غلط است که باید با آن مقابله کنیم.

به گزارش ایرنا؛ ˈامیر قلعه نوییˈ روز پنجشنبه در نشست خبری پیش از بازی تیم های فوتبال استقلال تهران و داماش گیلان گفت: خدا را شاکرم که توانستیم در سالی سخت با فراز و نشیب های بسیار، با لطف خدا به قهرمانی لیگ برتر فوتبال رسیدیم و البته این قهرمانی حاصل یک کار گروهی است.

وی یادآور شد: من قلعه نویی در این قهرمانی کمترین نقش را داشتم و این مجموعه با همدلی به قهرمانی رسیدند. ما مشکلات مالی بسیاری داشتیم اما بازیکنان، کادر فنی، مدیرعامل، هیات مدیره و معاونان همه زحمت کشیدند تا به این قهرمانی برسیم.

قلعه نویی اظهارداشت: شاید کسی از من در طول لیگ دوازدهم رنجیده باشد که این طبیعی است اما اگر کاری کردم برای منافع تیمی بوده و حلالیت می طلبم.

وی ادامه داد: با عشق و علاقه به استقلال آمدم و با فتح الله زاده مدیرعامل این باشگاه، قرارداد دو ساله بستم. ما برنامه دو ساله برای ساخت استقلال داشتیم و در عین حال در نیم فصل مشکلات زیادی داشتیم ولی توانستیم تیم خود را از نو بسازیم که این امر برای ما دشوار بود.

سرمربی استقلال با ابراز ناراحتی از رفتار برخی تماشاگران استقلال در بازی با الهلال عربستان گفت: از رفتار برخی تماشاگران در بازی با الهلال ناراحت هستم زیرا ما با نیت پاک و با هدف کمک کردن به این تیم آمدیم.

به گفته سرمربی استقلال، بازیکنی مثل پژمان منتظری یا مجتبی جباری در ابتدای فصل پیشنهادات خوبی از سوی برخی تیم های خارجی داشتند اما در نهایت قانع شدند که برای کمک به استقلال در این تیم بمانند.

قلعه نویی تاکید کرد: روزی که تماشاگران در بازی با الهلال آن کار را کردند ما در لیگ برتر و گروه خود در جام باشگاه های آسیا اول بودیم.

وی گفت: من با این استقلال به دسته سوم سقوط کردم و با همین تیم هم بارها طعم قهرمانی را چشیده ام اما تا آن بازی، چنین رفتاری را از تماشاگران ندیده بودم.

سرمربی استقلال ادامه داد: به یاد دارم پس از برد پگاه گیلان در سال های گذشته دوم لیگ شدیم و تماشاگران ما را تشویق کردند؛ همچنین به سپاهان باختیم اما تماشاگران چنین برخوردی را با ما نداشتند.

به گفته وی، برخی این تشخیص را ندارند که پهلوانی همچون پژمان منتظری از پول گذشته و این رفتار را می بیند.

قلعه نویی افزود: همینطور که مردم شهر دورود فرهنگی بزرگ را در فوتبال ما پایه گذاری کردند که قابل تقدیر است نمی خواهم در باشگاه استقلال فرهنگی غلط ترویج شود.

به گفته وی، این فرهنگ خواری و ذلت است که کادر فنی به عشق مردم از خیلی چیزها بگذرد و چنین رفتارهایی ببیند.

سرمربی تیم استقلال همچنین یادآور شد: تا بازی الشباب در خدمت استقلال هستم و بعد از آن برای حضور در این تیم تصمیم می گیرم.

قلعه نویی گفت: از خیلی از بازیکنان پول کمتر گرفتم و با وجود چنین کارهایی چنین جوابی در بازی با الهلال به ما دادند؛ من با سپاهان تا رده هفدهم افت کردم اما این مسائل را ندیدم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران ادامه داد: با این فرهنگ غلط مقابله می کنم تا این موضوع از بین برود، ما استقلالی را می خواهیم که 85 هزار تماشاگر، وقت از دست رفتن قهرمانی، تیم خود را تشویق بکنند؛ بارسلونا در لیگ باشگاه های اروپا 7 گل می خورد اما تماشاگران این تیم چنین رفتاری را ندارند.

قلعه نویی در ادامه توضیح داد: استقلال دوباره ساخته شد و مطالعات ما در باره این تیم درست بود اما با این حال در نیم فصل تیم سازی کردیم.

وی افزود: شاید من سنتی باشم اما وقتی تیم می بندم پس از مشورت با 10 نفر، بازیکنانم را انتخاب می کنم.

سرمربی استقلال تاکید کرد: در نیم فصل، تمام مطالعات ما به هم

ریخت و معتقدم اگر جانواریو کنار جباری می ماند، دشواری های جباری که مدیریت بازی را برعهده داشت و در عین حال بازیکن بود کمتر می شد.

به گفته قلعه نویی، این تیم در جام باشگاه های آسیا به بلوغ تاکتیکی رسیده و چنانچه الریان قطر و العین امارات در هر گروه دیگری بازی می کردند به عنوان تیم سرگروه به مرحله بعدی راه می یافتند.

وی در باره حضور ستاره ها در تیم استقلال گفت: روزی که برای نخستین بار به استقلال آمدم، ستاره ای نداشتم؛ وحید طالب لو را از فجر شهید سپاسی، داوود سیدعباسی را از صنعت نفت لیگ دسته یک به خدمت گرفتیم و در آن زمان رضا عنایتی، پیروز قربانی، امیرحسین صادقی و سیاوش اکبرپور ستاره نبودند.

به گفته وی، گروه امیر قلعه نویی به دنبال تیم سازی است و در تراکتورسازی تبریز و دیگر تیم هایی که وی سرمربیگری کرده، ستاره ای وجود نداشته است.

سرمربی تیم استقلال افزود: دشمنان امیر قلعه نویی می گویند که تیم ما با ستاره برد در صورتی که قهرمانی تیم، حاصل یک کار تیمی بود.

قلعه نویی گفت: برخی می گویند باید با بازیکن سالاری مقابله کرد که این جمله غلطی است؛ سالار یعنی بزرگ و اگر بازیکن بزرگ داشته باشی می توانی بزرگی کنی و باید بدانی که بازیکنان بزرگ را باید چطور اداره کرد؛ بازیکن بزرگ باید در قالب تاکتیک قرار گرفته و بازی خود را انجام دهد.

وی افزود: من وظایف بیرون از بازی را به بازیکنان بزرگ می دهم و گاه پیش آمده از بازیکن مشاوره هم می گیرم؛ به عنوان نمونه در بازی با فولاد خوزستان، قبل از گل کردن پنالتی توسط جواد نکونام، از مجتبی جباری برای (3 – 3 – 4) کردن سیستم تیم نظرخواهی کردم.

سرمربی استقلال در ادامه تاکید کرد: لیگ برتر دوازدهم خوب نبود و تعطیلات بی مورد به این لیگ ضربه زد.

وی با اشاره به وضعیت غیر استاندارد ورزشگاه ها گفت: به جز ورزشگاه آزادی تهران، بقیه زمین ها از استانداردهای لازم برخوردار نبوده و در عین حال بی برنامگی و بی تقویمی از دیگر مشکلات لیگ دوازدهم بود.

قلعه نویی تاکید کرد: ما بازیکنان زیادی در تیم ملی فوتبال داشتیم و از همه تیم ها بیشتر لطمه خوردیم.

وی در باره رد صلاحیت بسیاری از ورزشکاران در شورای شهر گفت: به من پیشنهاد دادند در فهرست نامزدهای شورای شهر قرار بگیرم اما گفتم عاشق فوتبال هستم؛ حضور ورزشکاران در بخش های مدیریتی مختلف در همه جای دنیا وجود دارد اما مهم نیت است؛ اگر حضور ورزشکار در شورای شهر برای خدمت به مردم باشد، اتفاق خوبی است و در غیر اینصورت ارزش ندارد.

سرمربی تیم استقلال در باره گفت و گوی حسن روشن از پیشکسوتان تیم استقلال در باره قهرمانی استقلال و انتقادات این پیشکسوت گفت: آقای روشن علیه من بارها صحبت کرده است اما باید بدانیم اعتبار هر باشگاهی به پیشکوت آن است و امیدوارم پیشکسوتان استقلال تشکل بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر همدلی باشد، کار راحت تر پیش می رود شاید من قلعه نویی در قهرمانی کمترین سهم را داشتم و همه عوامل کمک کردند.

قلعه نویی تاکید کرد: انتقادات روشن و دیگر پیشکسوتان استقلال در قهرمانی ما تاثیر داشت و امیدوارم سال آینده پیشکسوتان به باشگاه نزدیک تر باشند و در قالب اتاق فکر به تیم کمک کنند.

وی همچنین گفت: تا لحظه ای که هستم به فکر بازی هستم و وقتی در طول سال از بازیکنان حریف کسی را می بینم برای اهداف تاکتیکی برخی افراد را شناسایی می کنم و بازیکنان شاخص را در ذهن ثبت می کنم اما خدا را گواه می گیرم که فهرستی نداشته و نداریم زیرا مشخص نیست خودمان هم بمانیم.

سرمربی استقلال در باره بازی با داماش گیلان گفت: داماش تیم بسیار خوبی است و مربی جوان آینده داری دارد و نتایج خوبی گرفته و بسیاری از شکست های وی حاصل بدشانسی بوده است.

وی افزود: ما می خواهیم در بازی فردا (جمعه) به رکورد 70 امتیازی در لیگ برتر برسیم؛ شاید به یکی دو بازیکن استراحت بدهیم اما این بازی برای ما جدی است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)