پرسپولیس نیوز: عباس انصاری‌فرد، مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس گفت: زمانی که پرسپولیس و استقلال از جایگاه خاص اجتماعی برخوردار هستند, مسلماً شرایط خصوصی‌سازی‌شان نیز متفاوت خواهد بود.

عباس انصاری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, درباره خصوصی‌سازی باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال و اینکه در حال حاضر شرایط لازم برای واگذاری در فرابورس وجود ندارد, اظهار داشت: با توجه به شرایط اجتماعی این دو باشگاه و مباحثی که برای واگذاری آنها در فرابورس مطرح شده است, فکر می‌کنم به هیچ عنوان انجام چنین کاری در حال حاضر شدنی نیست. البته بعد از این مشکلات بحث امنیت ملی به میان می‌آید که شرایط واگذاری را به کل تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. کسانی که می‌خواهند این باشگاه‌ها را در اختیار بگیرند خیلی مهم است که بتوانند آنها را چگونه اداره کنند. با تمام این اوصاف روال خصوصی‌سازی بعید است که به این زودی‌ها و با سرعت انجام شود.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس با اشاره به اینکه این خصوصی‌سازی باید به تأیید شورای امنیت ملی برسد, یادآور شد: زمانی که این دو تیم اینقدر طرفدار دارند و از جایگاه خاص اجتماعی برخوردار هستند, مسلماً شرایط برای خصوصی‌سازی‌شان نیز متفاوت خواهد بود. نمی‌شود چنین مسئولیتی را به دست فرد یا تشکیلاتی سپرد که همسو با نظام جمهوری اسلامی نباشند. صلاحیت کسانی که قرار است این باشگاه‌ها به آنها واگذار شود, برای کشور خیلی مهم است و در چنین شرایطی بعید می‌دانم که این موضوع مورد قبول شورای امنیت ملی قرار بگیرد. بنابراین برای خصوصی‌سازی مشکلات زیادی وجود دارد و به این آسانی نمی‌توان این کار را انجام داد, مگر اینکه شرایط خاصی به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه با وضعیت کنونی باشگاه‌ها در صورت خصوصی‌سازی برای درآمدزایی به مشکل بر می‌خورند, خاطرنشان کرد: در دنیا راه‌های زیادی برای درآمدزایی فوتبال وجود دارد که این موارد در ایران نیست, مثلاً حق پخش تلویزیونی یا بحث‌های هواداری و بلیت‌فروشی در ایران به باشگاه‌ها نمی‌رسد. با این شرایط به نظر می‌رسد اگر حتی این باشگاه‌ها خصوصی هم شوند نمی‌توانند در ایران به درآمدزایی برسند. این باشگاه‌ها استادیوم شخصی ندارند و بلیت‌فروشی و تبلیغات محیطی نیز برای خودشان نیست, اما از یک طرف پرسپولیس و استقلال شرایط خاص هواداری دارند که این تیم‌ها را جزو تیم‌های استثنایی دنیا قرار می‌دهد. استقلال و پرسپولیس باشگاه‌های ملی هستند و معطوف به یک شهر خاص نیستند و در هر شهری که وارد می‌شوند طرفداران خاص خودشان را دارند, برای همین این موضوع می‌تواند فضای اقتصادی خوبی را برای آنها در صورت خصوصی‌سازی به وجود بیاورد.

انصاری‌فرد با بیان اینکه «برای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس نیاز به اراده ملی است.»، گفت: همه‌ی اراده‌هایی که برای خصوصی‌سازی این باشگاه‌ها تاکنون شکل گرفته, اراده‌های شخصی بوده است. یک رئیس جمهور یا وزیر می‌آید که به دنبال خصوصی‌سازی است، اما نفر بعد با این قضیه به کل مخالف است, این نشان می‌دهد که روی این موضوع شخصی فکر شده و دستورالعمل خاصی وجود ندارد که از رئیس جمهور تا دستگاه اجرایی موظف به اجرای آن باشند. همه‌ی این عوامل باعث می‌شود تا خصوصی‌سازی هیچ وقت به سرانجام نرسد. من اعتقاد دارم که باید برای این قضیه یک اراده ملی وجود داشته باشد.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: در گذشته ما برای خصوصی‌سازی اقدامات خیلی خوبی انجام دادیم و کار را جلو بردیم، اما در آخر درآمدی جزئی از جایی دیگر برای باشگاه‌ها فراهم شد و وزیر وقت همه چیز را روی هوا برد. در گذشته طرح ما این بود که این باشگاه‌ها تعاملی اداره شوند, به نحوی که یک تشکیلات نیمه دولتی ۵۱ درصد سهام را در اختیار بگیرد و ۴۹ درصد مابقی به مردم واگذار شود. این مورد از لحاظ اقتصادی هم برای شرکت خوب است و هم برای باشگاه‌ها و مردم نیز که سهامدار هستند می‌توانند به سود برسند. این طرح بسیار خوبی بود، اما به دلیل مسائل شخصی اجازه این کار داده نشد, آن هم به دلیل اینکه می‌خواستند خودشان در قضیه باشند و اداره کنند!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)