خوشحالي نمي كنم چون از فرد بزرگي درباشگاه پرسپوليس خيلي دلخورم، اما از اين اخلاق ها ندارم كه جو تيمم را به هم بريزم.

به نقل از زندگي بالاخره سكوت چند ماهه خود را شكست , از پرسپوليس و تيم ملي حرف زد. انصاري فرد در مقابل شايعه هايي كه در اين چند وقت اخير براي او ساخته اند از خود دفاع مي كند. البته كريم از علي كريمي هم حمايت مي كند و معتقد است اگر او حرفي مي زند از سر دلسوزي است.  كريم انصاري فرد در گفت و گويي كه با زندگي دارد، به نقدهايي كه به او شده پاسخ مي دهد و پرده از بعضي اتفاق ها بر مي‌دارد.

 ***

*از بازي با سايپا شروع كن،‌ ديداري كه مي توانستيد برنده ميدان باشيد.  

واقعا بدشانسي آورديم. اگر پنالتي گل مي شد برنده بازي مي شديم. اگر پولادي پشت توپ قرار گرفت چون بازيكن مستعدي است و مي توانست توپ را تبديل به گل كند. فقط بدشانسي آورديم كه پنالتي پولادي گل نشد و نتوانستيم بازي را ببريم.  

*در طول بازي تماشاگران پرسپوليس خيلي تو را تشويق مي كردند، فكر مي كني چرا اين اتفاق افتاد؟

آنها نسبت به من لطف دارند. به عشق هواداران به پرسپوليس آمده ام. اول فصل هم گفتم دو سه سال بود مي خواستم پرسپوليسي شوم اما هر سال تنها به دلايلي اين اتفاق نيفتاد. در بازي با سايپا هم آنها به من لطف داشتند اما اينكه من در طول هشت بازي اخير چيزي حدود صد دقيقه بازي مي كنم ربطي به مسائل فني ندارد . احساس مي كنم نيمكت نشيني من غير فني است. من بازيكني نبودم كه شانسي فوتباليست شده باشم. در اين شش سال اخير حداقل چهار سال خوب را پشت سر گذاشته ام. همه ساله در كورس آقاي گلي بودم. اينكه مي گويند روي من فشار زياد است را قبول ندارم. من با تيم ملي جلوي صد هزار تماشاگر هم بازي كرده ام و تجربه حضور در بازي هاي بزرگ را داشته ام. به نظر خودم اينكه روي نيمكت مي نشينم اصلا فني نيست و ربطي به وضعيت فني من ندارد.  

*پس به چه چيزي ربط دارد؟

نمي دانم. ولي از يك فرد بزرگي در باشگاه پرسپوليس خيلي دلخورم. بازيكني نيستم كه مشكل ساز شوم و جو تيم را به هم بريزم. همه مرا مي شناسند و اخلاق مرا مي دانند. از اين بزرگ پرسپوليس بيش از آن كه خودش بداند ناراحتم. من هم مثل تمام انسان ها دلخور مي شوم. شايد به خاطر همين دلخوري روبروي سايپا گل هم مي زدم خوشحالي نمي كردم. ضمن اينكه باز هم مي گويم به خاطر همين دلخوري و ضمن احترام به تماشاگران متعصب پرسپوليس، فعلا گل بزنم شادي نمي كنم.

*چرا نمي گويي از دست چه كسي ناراحتي؟

دوست ندارم از كسي اسم ببرم. فقط دست تك تك هواداران پرسپوليس كه براي من سنگ تمام گذاشتند را مي بوسم و از آنها عذر خواهي مي كنم. فكر مي كنم آنها هم احساس كرده اند مشكل من فني نيست. آنها هم وقتي مي بينند در هفت بازي آخر كمي بيشتر از صد دقيقه بازي كرده ام انتظار گلزني از من ندارند.  من باشگاهم را عوض كردم و نياز به زمان دارم تا راه بيفتم. پرسپوليس را نگاه كنيد. هر كسي بازي مي‌كند يك نيمه هست و دوباره مي رود تا پنج – شش بازي بعد.  

*مشكل پرسپوليس چيست؟

من كاري به اين چيزها ندارم. اضافه بر سازمان تمرين مي كنم و در تمرينات گروهي هم شركت مي كنم. در هفته هاي اخير گفتند كريم انصاري فر و علي كريمي تيم را به هم ريخته اند. اگر علي آقا حرفي مي زند دلش به حال تيم مي سوزد.  كسي دلش نمي خواهد پرسپوليس ببازد اما تمام ما بازيكنان تحت فشار هستيم. من شاگرد خيلي از مربيان بوده ام. از نونهالان تا الان. اما برويد و از آنها پرس و جو كنيد. ببينيد آيا يك مورد انضباطي داشته ام؟ از وقتي به پرسپوليس آمده‌ام هر روز يك انگي به من مي چسبانند.  

*به خاطر همين موضوع بود كه تو و علي كريمي دو بازي در ليست هجده نفره قرار نگرفتيد؟

اين طور مي گفتند؛ ولي برويد از مسئولان بپرسيد. من چند ماهي نيست كه به پرسپوليس آمده ام اما مي‌گويند جو تيم را به هم ريخته اند. پرسپوليس بزرگ است،‌ انصاري فرد ها مي آيند و مي روند. اما پرسپوليس بزرگ مي ماند. من و هيچ بازيكني نمي توانيم جو پرسپوليس را به هم بريزيم. اصلا همه مرا مي شناسند. چنين اخلاقي ندارم كه براي تيم تشنج ايجاد كنم. با اينكه اين همه حرف و حديث برايم به وجود آمد به كسي حرفي نزدم. الان هم چون ناراحتم دارم با سايت زندگي حرف مي زنم. ناراحتي ام را نه در تيم بروز دادم و نه هيچ جاي ديگري. اميدوارم پرسپوليس با بازگشت كريمي به روزهاي اوج برگردد.

*از علي كريمي حرف زدي. آيا غيبت او در تركيب پرسپوليس تاثير گذار است؟

صد در صد. همه بازيكنان بزرگ ايران دوست دارند كنار كريمي بازي كنند. با احترام به تمام فوتباليست هاي ايران بايد بگويم راه رفتن علي كريمي براي هر تيمي يك نعمت است. فوتبال ايران بايد به خودش افتخار كند كه جادوگر فوتبال آسيا را در اختيار دارد. علي آقا سال ها براي اين مملكت افتخار آفريده. وقتي هم ل‍ژيونر بوده بارها اسم كشور عزيز ما، ايران را بزرگ كرده است. من در جريان ريز قضايا نيستم اما اگر يك حرف و حديثي هم به وجود آمده، مطمئن باشيد كريمي به نفع باشگاه حرف زده، به نفع تيمي كه از صميم قلب دوستش دارد.

*ولي مي گويند صحبت هاي او براي تيم حاشيه ساز مي شود.

ببينيد هيچ كسي دوست ندارد تيمش ببازد. كريمي يك وزنه است كه اميدوارم با درايت سردار رويانيان مشكل او برطرف شود و به تركيب پرسپوليس برگردد. ما روز به روز همدل تر و يكپارچه تر مي شويم تا پرسپوليس را به موفقيت برسانيم.

*شما به عنوان بازيكن، درخواستي براي بازگشت كريمي داديد؟

درخواست كه داديم ولي فعلا ژوزه قبول نكرده. هر روز يك بار و درست وقتي كه مربيان قبل از تمرين صحبت مي كنند درباره بازگشت كريمي درخواست مي دهيم اما فعلا كه موافقت نشده است. همه بچه ها دوست دارند كريمي به پرسپوليس برگردد. اميدوارم اين اتفاق بيفتد و تيم ما يكپارچه تر از هميشه شود. آن وقت است كه ديگر هيچ تيمي نمي تواند جلوي ما ايستادگي كند.

* به تيم ملي هم دعوت شدي

خدا را شكر توانستم اين بار هم نظر كروش را جلب كنم. نمي شود با يك يا دو بازي يك بازيكن را كنار گذاشت و درباره عملكردش نظر داد. در اين چند ساله عملكرد من مشخص است و اميدوارم بتوانم جواب اعتماد كروش را بدهم و بتوانم براي تيم ملي مثمر ثمر باشم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)