مرجع خبری پرسپولیس : زلاتکو کرانیکار مهاجم سابق دینامو زاگرب و تیم ملی یوگسلاوی و سرمربی سابق تیم ملی کرواسی هدایت سرخپوشان در لیگ نهم را برعهده گرفت.
به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، عباس انصاری‌فرد در گفت و گوی اختصاصی با سایت باشگاه اعلام کرد پس از مذاکرات فراوان سرانجام زلاتکو کرانیکار گلزن سابق دینامو زاگرب و تیم ملی یوگسلاوی و سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کراوسی هدایت تیم  فوتبال پرسپولیس در لیگ نهم را بر عهده گرفت.

زلاتکو کرانیکار متولد 19 نوامبر 1956 در زاگرب کرواسی است. کرانیکار که از بازیکنان افسانه‌ای تیم دینامو زاگرب بود از اوائل دهه 90 وارد عرصه مربی‌گری شد. وی در سال 1994 هدایت تیم فوتبال کرواسی زاگرب یکی از تیم‌های پرطرفدار کرواسی را برعهده گرفت و موفق شد در همان فصل اول این تیم را به مقام قهرمانی لیگ و جام حذفی  برساند. وی سپس به اتریش رفته و هدایت تیم اف سی لینتس را برعهده گرفت ولی با توجه به پیشنهادات فراوان در کشورش بازهم به کرواسی برگشته و در سال 1998 موفق شد مجدداً تیم فوتبال کرواسی زاگرب را قهرمان لیگ و حذفی این کشور کند. وی برای یک فصل به مصر رفته و پس از آن به مدت یک فصل در یک تیم اسلونی مربی گری کرد ولی بازهم با توجه پیشنهادات فراوان کشورش به کرواسی بازگشت و موفق شد با تیم دیگر مطرح پایتخت ان اچ زاگرب به مقام قهرمانی برسد.
بعد از نمایش ناموفق تیم ملی کرواسی در راه مسابقات جام ملت‌های 2004 اروپا کرانیکار به عنوان سرمربی تیم ملی کرواسی انتخاب شد و موفق شد این تیم را به مرحله نهائی مسابقات جام جهانی 2006 آلمان برساند.
کرانیکار سپس به مدت یک سال هدایت تیم فوتبال الشعب امارات را در زمانی که مهرزاد معدنچی در آن تیم بازی می‌کرد، بر عهده گرفت.
کرانیکار مربی با دیسیپلین و جدیست و طرفدار فوتبال تهاجمی است. فوتبال دوستان حرکات کنار زمین او را در جام جهانی 2006 به خاطر دارند و از این حرکات او به عنوان ویژگی شخصی‌اش یاد می شود. فرزند کرانیکار, نیکو از بازیکنان تیم ملی کرواسی است.

کرانیکار روز پنجشنبه برای دیدار با مدیرعامل و شروع به کار وارد تهران می شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)