هفته بیست و ششم و پایانی رقابت های گروه ˈبˈ لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران، فردا (سه شنبه) برگزار می شود و تکلیف تیم های صعود کننده به لیگ برتر و مرحله پلی آف و همچنین تیم های سقوط کننده به لیگ دسته دو مشخص خواهند شد.

به گزارش ایرنا، در دیدارهای هفته پایانی گروه ˈبˈ لیگ دسته یک فوتبال، تیم های شهرداری تبریز و استقلال خوزستان که با امتیاز مشابه 46 و بر حسب تفاضل گل به ترتیب در مکان های اول و دوم جدول رده بندی قرار دارند، رو در روی تیم های راهیان کرمانشاه و فولاد یزد قرار می گیرند تا تیم های صعود کننده به لیگ برتر و مرحله پلی آف مشخص شوند.

در این هفته، تیم شهرداری تبریز که با تفاضل گل 13+ صدرنشین است در حالی در کرمانشاه به میهمانی تیم راهیان می رود که پیروزی در این دیدار می تواند آنها را لیگ برتری کند؛ چرا که از نظر تفاضل گل وضعیت مطلوب تری نسبت به تیم استقلال خوزستان دارند و بعید به نظر می رسد استقلال بتواند با بیش از 7 گل فولاد یزد را شکست دهد.

در دیگر دیدار حساس و سرنوشت ساز گروه ˈبˈ تیم استقلال خوزستان که با تفاضل گل 7+ در رده دوم قرار دارد در حالی از تیم فولاد یزد پذیرایی می کند که دو تیم علاوه بر نیاز داشتن به 3 امتیاز این دیدار، به دیدارهای رقیبان خود یکی برای صعود به لیگ برتر و یکی برای رهایی از سقوط به لیگ دسته دو چشم خواهند دوخت.

در قعر جدول رده بندی گروه ˈبˈ، سقوط تیم های یادآوران شلمچه، برق شیراز و ملی حفاری اهواز قطعی شده است و از بین تیم های فولاد یزد و مس رفسنجان نیز یک تیم به جمع تیم های سقوط کننده خواهد پیوست.

آنچه در هفته پایانی رقابت های لیگ دسته یک فوتبال اهمیت فراوانی دارد ارایه نمایشی جوانمردانه از تیم هایی است که برد یا باخت آنها تاثیری در جایگاهشان در جدول ندارد اما برای سایر تیم های بسیار سرنوشت ساز است؛ تیم هایی مانند راهیان کرمانشاه و شهرداری بندرعباس که می توانند با متوقف کردن حریفان خود در تعیین سرنوشت تیم های صعودکننده و سقوط کننده تاثیرگذار باشند.

برنامه کامل دیدارهای هفته بیست و ششم و پایانی گروه ˈبˈ لیگ دسته یک باشگاه های ایران که ساعت 16 و 30 دقیقه فردا (سه شنبه) برگزار می شود، به شرح زیر است:

* راهیان کرمانشاه – شهرداری تبریز

* استقلال خوزستان – فولاد یزد

* شهرداری بندرعباس – مس رفسنجان

* شهرداری یاسوج – پاس همدان

* یادآوران شلمچه – سایپا شمال

* ایرانجوان بوشهر – نیروی زمینی تهران

طبق برنامه قبلی، در هفته پایانی لیگ دسته یک، تیم برق شیراز نیز میزبان تیم ملی حفاری بود که این بازی با توجه به رای کمیته انضباطی مبنی بر حذف تیم برق شیراز از جدول مسابقات با توجه به حضور نیافتن غیرموجه در دو دیدار مقابل تیم های نیروی زمینی تهران و شهرداری تبریز برگزار نمی شود.

هفته بیست و ششم و پایانی رقابت های گروه ˈآˈ لیگ دسته یک فوتبال باشگاه های ایران نیز عصر امروز (دوشنبه) برگزار می شود و تیم صعود کننده به مرحله پلی آف و تیم های سقوط کننده به لیگ دسته دو مشخص خواهند شد.

پیش از این، صعود تیم گسترش فولاد تبریز از این گروه به لیگ برتر باشگاه های ایران مسجل شده بود.

در مسابقه های فوتبال لیگ دسته یک باشگاه های ایران، 28 تیم در دو گروه 14 تیمی رقابت می کنند و در پایان، تیم های نخست هر گروه به لیگ برتر صعود می کنند.

تیم سوم صعود کننده از لیگ دسته یک به لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران نیز با برگزاری دیدار پلی آف بین تیم های دوم گروه ها مشخص می شود.

چهار تیم انتهای جدول گروه های ˈآˈ و ˈبˈ لیگ دسته یک نیز به لیگ دسته دو سقوط خواهند کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)