مدیرعامل سابق باشگاه استقلال گفت: مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به شدت تحت تاثیر فضای مجازی هستند و کنترل فضای مجازی نیز در دست سیستم دلالیسم است.

سید کاظم اولیایی با بیان مطلب فوق، اظهار داشت: برای تیمی مثل استقلال تنها رسیدن به قهرمانی کشور و حضور در لیگ قهرمانان آسیا کافی نیست. این تیم در گذشته بارها به فینال این مسابقات رسیده و دو بار هم قهرمان شده است و این که فقط بتواند سهمیه این مسابقات را بگیرد به هیچ وجه نمی تواند راضی کننده باشد. مدیران باشگاه استقلال باید این نکته را در نظر داشته باشند و هدفگذاری آنها قهرمانی در آسیا باشد نه فقط کسب سهمیه.

وی در ادامه بیان داشت: در همه اجزای فوتبال از جمله مربیگری، بدنسازی، مدیران رسانه‌ای و… باید دوره‌هایی را بگذرانند و گواهینامه‌هایی را اخذ کنند تا مجوز فعالیت در تیمی را داشته باشند اما هیچ فیلتری برای مدیرعامل نیست و هر کسی به صرف داشتن اندکی تجربه مدیریت در هر زمینه‌ای و کلی رابطه و پارتی می‌تواند مدیر استقلال و پرسپولیس باشد. همه مشکلات دو تیم هم ناشی از غیر تخصصی بودن مدیران این دو باشگاه است.

مدیرعامل سابق استقلال تصریح کرد: همین الان پرسپولیس با مشکلات زیادی از جمله محرومیت و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات روبرو است که این مشکلات را من ناشی از سوء مدیریت در دوره مدیریت گذشته این تیم می‌دانم. اتفاقی که قطعا اگر یک مدیر مجرب فوتبالی بود نمی گذاشت برای پرسپولیس بیفتد. پرسپولیسی‌ها همه جوره تنبیه شدند و آخر سر هم با محرومیت از نقل و انتقالات مواجه شدند. اتفاقی که در گذشته برای استقلال افتاد و ممکن است در آینده هم تکرار شود.

کارشناس فوتبال کشور گفت: این نقص ها به معیوب بودن چرخه فوتبال باز می‌گردد. فوتبال از ساختار معیوب است و این مشکلات به همین دلیل است. مثلا در جریان قرعه کشی لیگ برتر دیدیم که یکی از مسئولان گفت آقای زنوزی طبق قانون نمی‌تواند هم مالک تراکتورسازی باشد و هم گسترش فولاد. اگر این قانون است چرا فقط برای زنوزی اجرا می‌شود؟ چرا زنوزی نمی‌تواند اما وزارت ورزش می‌تواند مالک همزمان استقلال و پرسپولیس باشد؟ این برای زنوزی حرام است برای سلطانی فر حلال؟

اولیایی خاطر نشان ساخت: مدیرانی که نباید آنها را مدیران فوتبالی دانست با نوع مدیریت شان به این تیم ها ضربه می‌زند. متاسفانه الان مشاهده می شود در بسیاری از تیم ها و به خصوص در تیم های بزرگ و پر هوادار مدیران و تصمیم سازان به شدت تحت تاثیر فضای مجازی قرار دارند. این در حالی است که یک مدیر باتجربه باید فضای مجازی را تحت تاثیر خود قرار دهد نه این که خود تحت تاثیر فضای مجازی قرار داشته باشد.

وی افزود: بعنوان مثال در همین استقلال می‌بینیم مدیرعامل برای مذاکره با تیام خودش به ترکیه می رود و تازه تیام افتخار نمی دهد که بیاید پای میز مذاکره بنشیند. شما فکر می کنید چرا مدیرعامل باشگاه شان این باشگاه را زیر پا گذاشته و خودش به ترکیه می رود؟ دلیلش این است که در فضای مجازی هواداران تیام، تیام می کنند و مدیرعامل فکر می کند حتما باید برای جلب رضایت آنها خودش به ترکیه برود تا چهار تا کامنت و پست خوب برایش بگذارند. در صورتی که این آقایان باید بدانند هیچ کارشناسی نظرش را در فضای مجازی نمی دهد. بلکه آنهایی که حرفشان را در فضای مجازی می زنند غیر کارشناسان هستند که عمدتا هم سن و سال شان بسیار کم هست و یا بهتر است بگویم بچه هستند.

عضو هیات موسس اتحادیه مدیران کشور گفت: در این میان یک نکته هم هست و آن هم این است که همین افراد کم سن و سال که فعالان در فضای مجازی هستند عمدتا تحت تاثیر سیستم دلالیسیمی هستند که بر فضای نقل و انتقالاتی هم احاطه دارند. معمولا این دلالان با مهندسی فضای مجازی خواسته های خود را که بر اساس تامین منافع شان هست را از طریق فضای مجازی به مدیران تحمیل می کنند و مدیران هم از همه جا بی خبر برای جلب رضایت همین هواداران تن به خواسته دلالان می دهند.

اولیایی گفت: متاسفانه الان مدیران استقلال و پرسپولیس دو رییس دارند. اولین رییس آنها وزیر ورزش است و دومین رییس آنها به صورت مستقیم فضای مجازی و به صورت غیر مستقیم سیستم دلالیسم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)