ديروز و پس از جلسه مسوولان برگزاري بازي ايران – كره‌جنوبي با سرپرست‌هاي دو تيم اتفاق عجيبي رخ داد.

رنگ پيراهن تيم ملي براي اين بازي قرمز در نظر گرفته شد تا كره‌جنوبي مجبور شود رنگ جديدي براي لباس‌هاي خود انتخاب كند. اگرچه رنگ پيراهن اول تيم ملي ايران سفيد است اما تصميم مسوولان فدراسيون و كارلوس كروش اين بود كه تيم ملي براي اين بازي حساس قرمز بپوشد. هنوز مشخص نيست چرا مسوولان تيم ملي چنين تصميمي اتخاذ كرده‌اند اما گفته مي‌شود بحث روانشناسي در رابطه با اين حركت خاص وجود دارد.

روانشناسان اعتقاد دارند هيچ رنگي به اندازه رنگ قرمز نمي‌تواند چشم‌ها را به سمت خود جلب كند. به گفته آنها اين رنگ سرشار از انرژي و هيجان است و مي‌تواند به انسان انگيزه بالايي تزريق كند. با تمام اين خوبي‌ها، رنگ قرمز مشكلاتي را هم پيش مي‌آورد. اين رنگ كمي خشونت اضافي به شخص انتقال مي‌دهد كه البته با توجه به حساسيت بازي ايران – كره‌جنوبي مي‌تواند درصد درگيري و جنگندگي را بالا و بالاتر ببرد.

درست است كه پيراهن اول تيم ملي ايران سفيدرنگ است اما از آنجايي كه طبق قانون ميزبان مي‌تواند به عنوان تيم اول رنگ پيراهن خود را ابتدا انتخاب كند، مسوولان فدراسيون فوتبال تصميم گرفتند بازيكنان تيم ملي را با پيراهن قرمز به مصاف كره‌جنوبي بفرستند.

يك ميزبان باهوش با اين حربه‌ها مي‌تواند جنگ رواني را براي ميهمان خود به‌وجود بياورد. جدا از تماشاگران پرشور ايراني كه مي‌توانند كفه ترازو را به سود تيم ملي سنگين كنند، تيزهوشي دست‌اندركاران فدراسيون فوتبال در انتخاب رنگ قرمز براي پيراهن تيم ملي هم مي‌تواند بار رواني براي كره‌جنوبي به‌وجود بياورد و اثر منفي روي روحيه بازيكنان اين تيم بگذارد.

همه مي‌دانيم كه پيراهن اصلي تيم ملي كره‌جنوبي قرمز رنگ است و آنها در تفكرات پيش از بازي ذهن خود را همواره به پوشيدن اين رنگ و البته پيراهن سفيد تيم ملي ايران معطوف كرده‌اند.
بر همين اساس انتخاب رنگ قرمز از سوي مسوولان فدراسيون فوتبال ايران مي‌تواند پيش‌فرض‌هاي ذهني حريف را به‌هم بريزد و روحيه آنها را پيش از بازي پايين بياورد.

رنگ قرمز پر از انرژي و هيجان است. جدا از بحث كارشناسي، تجربه نشان داده رنگ قرمز براي فوتبال ما خوش‌يمن بوده و ثمربخش. به همين خاطر مسوولان فدراسيون فوتبال ايران يكي دو روز قبل پيشنهاد بازي با پيراهن قرمز را پيش روي كارلوس كروش گذاشتند تا او نظر نهايي را در اين رابطه اعلام كند.

كروش از مسوولان فدراسيون فوتبال دو سه روز وقت خواست و سرانجام پاسخ مثبت خود را به اين پيشنهاد اعلام كرد. همين مساله دليلي بود تا تيم ملي يك جلسه تمريني را با پيراهن قرمز انجام دهد و ملي‌پوشان بازي با اين رنگ پيراهن را تجربه كردند.

حالا قرار است تيم ملي ايران قرمز بپوشد و كره‌جنوبي سفيد. پيروزي تيم ملي چه با پيراهن سفيد و چه با لباس قرمز رنگ خواسته تمام فوتبالي‌ها و مردم است.
تيم ملي هر رنگ لباسي را بپوشد منتخب فوتبال ايران است. اين تيم منتخب حالا به دلايل روانشناسي و البته كمي هم به واسطه راه‌اندازي جنگ رواني با پيراهن قرمز رنگ به مصاف كره مي‌رود.
آيا با لباس قرمزرنگ كه هيجان و انرژي مضاعفي به بازيكنان و تماشاگران مي‌دهد مي‌توانيم از سد كره جنوبي عبور كنيم؟

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)