بي‌احترامي عراقي‌ها به پرچم و سرود ايران
مرجع خبری پرسپولیس : تيم ملي فوتبال ايران با پيروزي 2 بر يك مقابل عراق به فينال مسابقات غرب آسيا راه يافت.

 

در اولين ديدار مرحله نيمه نهايي رقابت‌هاي فوتبال غرب آسيا در اردن، تيم‌هاي ملي ايران و اردن از ساعت 16:30 به وقت تهران به مصاف هم رفتند كه اين ديدار در پايان با نتيجه 2 بر يك به سود ايران به پايان رسيد تا تيم ملي كشورمان با اين پيروزي به عنوان نخستين تيم پا به فينال اين رقابت‌ها بگذارد.

 

در نيمه اول بازيكنان ملي‌پوش ايران چند بار تا آستانه باز كردن دروازه حريف پيش رفتند كه با بي‌دقتي مهاجمان ايران اين موقعيت‌ها از دست رفت. عراق نيز يكي دو موقعيت خوب داشت.

 

در نيمه دوم نيز ايران هجومي كار را آغاز كرد و در دقيقه 58 روي ضربه كاشته‌اي كه ايمان مبعلي زيبا و مواج ارسال كرد، توسط سيد جلال حسيني با ضربه سر به گل رسيد.

 

در ادامه عراقي‌ها بر شدت حملات خود افزودند و روي يكي از حملات‌شان توسط مصطفي كريم و روي غفلت خط دفاعي و دروازه بان تيم ملي ايران در دقيقه 71 به گل رسيدند تا اين ديدار به تساوي برسد، اما اين پايان كار نبود و مهاجم تازه وارد تيم ملي، يعني محمد غلامي در دقيقه 83 با ضربه‌اي دقيق توپ را براي دومين بار وارد دروازه حريف كرد تا اين ديدار با نتيجه 2 بر يك به سود ايران به پايان برسد.

 

ماتسو، داور ژاپني اين ديدار به مهدي كريم، مسلوخي، مصطفي كريم از عراق و ايمان مبعلي و احسان حاج صفي از ايران كارت زرد نشان داد. همچنين داور، محمدعلي كريم از عراق را با كارت قرمز مستقيم در دقيقه 76 اخراج كرد.


قبل از آغاز بازي تيم‌هاي ايران و عراق، هواداران عراقي به پرچم و سرود ايران بي‌احترامي كردند.

 

قبل از برگزاري ديدار تيم‌هاي ايران و عراق از مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال غرب آسيا كه با برتري 2 بر يك ايران همراه بود، عراقي‌هاي حاضر در ورزشگاه به سرود ملي و پرچم كشورمان به شدت بي‌احترامي كردند.


600هزار عراقي در اردن زندگي مي‌كنند كه همين مورد عاملي شد تا بخشي از فضاي ورزشگاه در اين ديدار در اختيار عراقي‌ها باشد، ضمن اينكه چندصد هوادار ايراني نيز در ورزشگاه حاضر بودند.
بي احترامي عراقي‌ها باعث شد بين 2 نيمه ملي‌پوشان كشورمان كه از اين كار آنها عصبي شده بودند، براي شكست تيم ملي عراق هم‌قسم شوند كه در پايان به خواسته خود نيز رسيدند و بدين ترتيب پاسخ خوبي به عراقي‌ها دادند.

در ديگر ديدار اين مرحله تا ساعاتي ديگر تيم‌هاي كويت و يمن با هم ديدار مي‌كنند تا حريف ايران در بازي فينال مشخص شود.

 

پژمان نوري، هافبك تيم ملي در پايان 90 دقيقه ديدار تيم‌هاي ايران و عراق از مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال غرب آسيا كه با برتري 2 بر يك ايران همراه بود، به عنوان بهترين بازيكن زمين انتخاب شد و از سوي مسئولان برگزار كننده بازي، جايزه‌اش را دريافت كرد.

 

*تركيب تيم ملي ايران:
سيد مهدي رحمتي، سيد جلال حسيني، محمد نصرتي و پژمان نوري احسان حاج‌صفي، آندرانيك تيموريان، خسرو حيدري، حنيف عمران‌زاده، ايمان مبعلي، مهرداد اولادي (دقيقه 74 محمد غلامي)، ميلاد ميداودي (از نيمه دوم ميلاد زنيدپور)،

 

سرمربي: افشين قطبي

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)