پرسولیس نیوز: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از عملکرد شاگردانش در دیدار مقابل پیکان ابراز رضایت کرد.

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل پیکان اظهار داشت: نیازی نیست که بگویم چقدر راضی و خوشحالم. واقعاً از بازی بازیکنانم لذت بردم. خودتان می‌دانید پس از یک مدت استراحت، چقدر اولین بازی سخت است. چقدر سخت است اولین بازی بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا. نمی‌خواهم به تمام وقایعی که قبل از بازی برای ما رخ داد، اشاره کنم. با این حال واکنش بازیکنانم در این بازی به خصوص در نیمه دوم عالی بود.

با انگیزه بسیار فراوان لیگ را ادامه خواهیم داد
وی افزود: واقعاً از صمیم قلب به بازیکنانم تبریک می‌گویم. آنها واقعاً این بازی را با شخصیت، انگیزه و قلب‌شان بردند. همه تعریف و تمجیدها را نثار آنها می‌کنم. ما در این بازی با لیاقت و استحقاق کامل برنده شدیم و با انگیزه بسیار فراوان لیگ را ادامه خواهیم داد. همان‌طور که قبلاً هم گفته بودم، انتظارم این است بازیکنانم بعد از فینال آسیا انگیزه بیشتری داشته باشند و تمام زحماتی که تا به اینجا کشیدند را ادامه بدهند. تشکر ویژه‌ای هم از هواداران‌مان دارم که دیدند ما عذاب می‌کشیم و شرایط‌مان سخت است و در نتیجه عقب ماندیم، اما ماندند، ما را تشویق کردند و علاقه به برد داشتند. این زیباترین بخش داستان ماست که بتوانیم خوشحالی و رضایت هواداران‌مان را به دست بیاوریم.

تبریک من به بازیکنانم به خاطر تعصب، اراده و شوق به برد است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با تبریک به بازیکنانش خاطرنشان کرد: این تبریک من به خاطر تعصب، اراده و شوق به برد است. این هم یک دلیل و مدرک دیگر که ما نیمکت بسیار قوی و گسترده‌ای داریم و انتظارمان این است در ادامه این بازی‌ها همچنان در صدر جدول قرار بگیریم.

گفته بودم قوی‌تر از تمام مشکلات خواهیم بود
برانکو در واکنش به این مسئله که با زحمت توانست ۱۸ بازیکن را برای بازی با پیکان وارد لیست کند، با یک جلسه تمرین رسمی آماده بازی شدند و از طرفی فدراسیون فوتبال زمانی که تیم در اردو بود احکام انضباطی با سایپا را صادر و اعلام کرد و آیا صدور حکم در این شرایط حرفه‌ای بود یا نه، گفت: نمی‌توانم در مورد این مسائل صحبت کنم. روز گذشته هم در نشست خبری‌ام گفتم که بعد از ۲۰ روز این وضعیت ماست و آن هم در آستانه بازی‌مان باید این اتفاقات رخ بدهد، اما گفتم که ما قوی‌تر از همه این موارد خواهیم بود و امروز هم این را نشان دادیم. ما مقابل تیم بسیار خوبی مثل پیکان برنده شدیم.

بازیکنانم شخصیت، انرژی و توان‌شان را نشان دادند
وی در خصوص اینکه کسی فکر نمی‌کرد پرسپولیس با نبود بازیکن و غایبان و مصدومان زیاد برنده شود، اما در چهار دقیقه ورق بازی برگشت و این نشان می‌دهد که او شناخت خوبی از پیکان در نیمه دوم داشت، اظهار داشت: بله، در واقع به همین خاطر لذت بردم و از عملکرد بازیکنانم در نیمه دوم بازی رضایت دارم. آنها شخصیت، انرژی و توان‌شان را نشان دادند و به حریف فشار آوردیم. با وجود اینکه پنج روز تمرین نکردیم و وقت کافی برای این بازی نداشتیم، نمایش‌مان خوب بود. هم منشا، هم رادوشوویچ و هم ما (اعضای کروات کادر فنی) دیروز به تمرینات آمدیم و اولین تمرین را انجام دادیم. طبیعی است با چنین وضعیتی در نیمه اول شاید عدم اعتمادبه‌نفس در تیم حاکم بود. به همین دلیل تمام افتخارات و تبریک‌ها را نثار بازیکنانم می‌کنم.

تا سال آینده با باشگاه پرسپولیس قرارداد دارم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا شایعه ترک نیمکت این تیم به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش در نیم‌فصل صحت دارد یا نه، تصریح کرد: اکنون اصلاً وقت این صحبت‌ها نیست. من همیشه گفته‌ام، در این چهار سال هم گفته‌ام که طوری کار می‌کنم که انگار صد سال دیگر هم کار خواهم کرد. هم من و هم همکارانم به این شکل هستیم و اینکه فردا چه اتفاقی خواهد افتاد، هیچ‌کس نمی‌داند. البته اکنون که بعد از برد است، همه چیز خوب و زیباست. نمی‌دانم این مسئله‌ای که شما می‌گویید چیست، چون من هم امسال و هم سال آینده با پرسپولیس قرارداد دارم و در ادامه خواهیم دید چه می‌شود.

به نتیجه رسیدن در مسابقات باشگاهی به مراتب سخت‌تر از ملی است
برانکو در واکنش به این موضوع که رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا به مراتب سخت‌تر از موفقیت در تیم ملی است و آیا می‌تواند در این خصوص توضیح بدهد، گفت: بله، می‌توانم خیلی ساده این موضوع را توضیح بدهم. تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کنند، پر از بازیکنان تاپ بین‌المللی هستند. مثل تیم الدحیل که ادمیلسون و العربی را داشت یا بازیکن کره‌ای‌شان. همچنین السد که ژاوی، گابی و بونجاح را داشت. بازیکنان آنها همه ملی‌پوش بودند یا در تیم کاشیما دو بازیکن برزیلی مقابل ما بازی کردند، در حالی که تیم‌های ملی چنین بازیکنانی ندارند. به همین دلیل کار سخت‌تر است. ما این پتانسیل مالی را نداریم که این بازیکنان را بگیریم، بلکه باید خودمان بگردیم و ارزشیابی کنیم. قبلاً هم گفته‌ام که خود گابی سالانه ۱۲ میلیون دلار قرارداد دارد. با این حال در تیم ملی قطر نه العربی، نه ادمیلسون و نه بازیکن کره‌ای الدحیل خواهند بود و نه بازیکنان السد نظیر ژاوی، گابی، بونجاح یا حتی بازیکن ملی‌‌پوش کره‌ای‌شان. در تیم ملی ژاپن هم بازیکنان کره‌ای و برزیلی‌شان نخواهند بود و به همین دلیل به نتیجه رسیدن در مسابقات باشگاهی به مراتب سخت‌تر از ملی است.

هر تیمی درست و درمانی باید نیمکت باکیفیتی داشته باشد
وی در خصوص اینکه در پرسپولیس یک اپیدمی به نام اپیدمی برد را ایجاد کرده است و با توجه به بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالات، رفتن چهار پنج بازیکن این تیم و مصدومیت چند بازیکن دیگر روزهای سختی را تجربه می‌کند و آیا خودشان را برای روزهای سخت‌تر از این تا باز شدن پنجره نقل‌وانتقالات آماده کرده‌اند یا نه، اظهار داشت: ابتدای فصل گفتم که به این کادر بازیکنان اعتماد کامل دارم. در تمرینات شروع فصل‌مان هم گفتم که امسال از سال گذشته قوی‌تر خواهیم بود و این را به اثبات رساندیم. البته بازیکنان دیگری هم خواهیم گرفت. هر تیمی درست و درمانی، باید نیمکت با کیفیتی داشته باشد. خب در روزهای آینده قرعه‌کشی لیگ قهرمانان برای فصل جدید خواهد بود، مسابقات جام حذفی و لیگ هم در انتظارمان است و ما هدف‌مان را اعلام کردیم و بلند پروازی‌مان را پنهان نکردیم. هدف‌مان کسب قهرمانی آسیا بود و سوپرجام را کسب کردیم. یک کم مانده بود تا قهرمان آسیا شویم و حالا لیگ برتر و جام حذفی را هم پیشِ رو داریم. گفته بودم که در هر چهار جام پیشِ رو دنبال حداکثرها هستیم.

ناکامی در فینال لیگ قهرمانان آسیا نمی‌تواند ما را از پا در بیاورد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به طرح این موضوع که «در نشست خبری پیش از بازی برای اولین بار قاطعانه اعلام کردید به زمین می‌روید و پیروز می‌شوید و این نشان می‌دهد که عزم‌تان برای پیروزی جدی بوده و آیا می‌توان این برد را تو دهانی به مخالفان‌تان بدانیم؟»، گفت: هرکسی تفکرات خودش را دارد و باید داشته باشد. این قاطعیت یا به تعبیری بگویم عنادی که به وجود آمد، خودجوش بوده است. با این حرف ما خواستیم نشان بدهیم که ناکامی در فینال لیگ قهرمانان آسیا نمی‌تواند ما را از پا در بیاورد. گفتم خواهیم برد، چون اعتماد و اعتقاد زیادی به تیم و بازیکنانم دارم. تکرار می‌کنم که در ابتدا هم اهداف بلندپروازی خود را اعلام کرده و آن را پنهان نکردیم. در هر بازی و حتی در فینال لیگ قهرمانان آسیا با اشتیاق و انگیزه برای برد به میدان رفتیم و می‌رویم.

پیش‌بینی اینکه تا ۲ ماه دیگر چه اتفاقی رخ می‌دهد، سخت است
برانکو در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه شایعه شده در نیم‌فصل بازیکنانی چون علیرضا بیرانوند از پرسپولیس جدا خواهند شد و آیا شما موافق رفتن او هستید یا نه، اظهار داشت: گفتم که ما در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی کردیم. تمام آسیا و حتی به جرأت می‌گویم در تمام دنیا این بازی را نگاه کردند. فینالیست شدن موفقیت بزرگی است و ضمانتی بر کیفیت تیم فینالیست هم می‌تواند باشد. بیرانوند هم بازیکنی است که ظاهراً تا روز گذشته برای انتخاب بهترین بازیکن آسیا کاندیدا شده بود. اگر عملکرد امسال او را هم در جام جهانی و هم در لیگ نگاه کنید، متوجه می‌شوید که بازیکن قابل توجهی برای همه تیم‌های دنیا خواهد بود. هم به او و هم به خود ما پیشنهادها و علاقه‌مندی‌های زیادی برای همکاری می‌شود، اما اینکه تا دو ماه دیگر چه اتفاقی رخ بدهد، سخت است پیش‌بینی کنیم.

اگر پیشنهاد خوبی برای بیرانوند برسد باشگاه برای مذاکره اقدام می‌کند
وی با اشاره به پیشنهادهای احتمالی علیرضا بیرانوند و واکنش احتمالی او و باشگاه پرسپولیس افزود: چطور ما می‌توانیم به این پیشنهادها واکنش نشان دهیم؟ مثلاً اگر بیرانوند از انگلیس پیشنهاد داشته باشد و پیشنهاد مالی خوبی هم به او بشود یا در مقابل از لیگ ترکیه پیشنهاد داشته باشد و پنج برابر پرسپولیس بخواهد درآمد کسب کند، خود شما چه واکنشی دارید؟ طبیعی است که اگر به آنجا برسد، همه چیز به توافق طرفین و دو باشگاه بستگی دارد که هر دو طرف باید توافق لازم را در این زمینه داشته باشند تا منافع‌شان مشخص شود. به این می‌گویند حرفه‌ای‌گری و خودتان می‌دانید تمام بازیکنان و ما که در فوتبال مشغول هستیم، برای پول کار می‌کنیم و طبیعتاً عمر حرفه‌ای بازیکنان هم ۳۰ سال نیست، حدود ۱۰ سال است که در این ۱۰ سال می‌توانند درآمدی داشته باشند که آینده خودشان و خانواده‌شان را تضمین کند. حالا اگر چنین پیشنهادی برسد که باشگاه و بازیکن را راضی کند، قطعاً باشگاه آن موقع برای مذاکره اقدام می‌کند. برخلاف اینکه شاید تیم تضعیف شود. می‌بینید که به‌هرحال در همه تیم‌ها بازیکنی ناراضی هست و این نارضایتی‌ها نیز می‌تواند مشکل‌ساز شود. بدون شک این جریانات در هر تیمی وجود دارد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)