پرسپولیس نیوز : محسن ترکی داور دربی رفت و برگشت فصل گذشته طی مصاحبه ای اعلام کرد دیگر در دربی قضاوت نمی کند و از داوری این مسابقه انصراف می دهد.

داوری که بازی های رفت و برگشت فصل پانزدهم لیگ برتر را قضاوت کرد و با یک برد و یک تساوی برای سرخپوشان همراه شد تا عده زیادی از افراد ناکام او را حامی پرسپولیس جلوه دهند. افرادی که خیلی زود فراموش کردند ترکی همان داوری بود که در دربی 70 خطای عجیب و واضح محمد محمدی دروازه بان استقلال در شرایط تک به تک روی غلامرضا رضایی را پنالتی نگرفت تا استقلالی ها یک برد مفت و مجانی کسب کنند و یک نماد خیالی برای خود درست کنند.

به بهانه انصراف ترکی و همین صحبت ها از فضای بازی پرسپولیس و استقلال دور می شویم به مصاحبه فردی بیرون از مجموعه این دو تیم نگاهی می اندازیم. بازی عجیب سال 90 استقلال و تراکتورسازی و تصمیمات حیرت انگیز ترکی که قهرمانی را از تراکتور گرفت و استقلال را در کمال ناباوری برنده کرد. بخوانید و با ما همراه باشید:

 

حاج صفی: پرسپولیس به راحتی استقلال را شکست می دهد/ ترکی بازی را برای استقلال درآورد(تاریخ:  1390/11/11)
احسان حاج صفی درباره شکست تراکتورسازی در تبریز اظهار داشت: دیدید که داور چه بلایی سر ما آورد. شما اگر جای من بودید چکار می کردید؟ من بی جهت کارت قرمز گرفتم و علیه تیمم داور پنالتی گرفت. انتظار داشتید بالا و پائین نمی پریدم؟ کم مانده بود اشکم در بیاید.

 وي افزود: ترکي را به خدا واگذار کردم. کار ديگري نمي توانستم بکنم. نمي توانستم که ترکي را بزنم. خيلي تابلو بود که هندي انجام ندادم. ترکي نه مرا ديد و نه توپ را. جايگيري او خيلي بد بود. تازه داور بين المللي هم هست. چون چند بازيکن استقلال به خاطر پنالتي به هوا پريدند، ترکي هم پنالتي گرفت. آنها جو دادند و داور خطا گرفت و اخراجم کرد.

 مدافع تراکتور تصريح کرد: داور براي ما هم 2پنالتي نگرفت. يک صحنه بازيکن خارجي ما شوت کرد و توپ به دست ساموئل بازيکن خارجي استقلال خورد و يک صحنه هم که روي حسيني خطا کردند. فرض کنيد که اگر من هند کردم. از فاصله نزديک بود پس هند بازيکن استقلال هم از نزديک بود و پنالتي شد.

 حاج صفي گفت: مي خواستند استقلال بازي را ببرد. ترکي ماموريت داشت تا اين بازي را دربياورد. به اين داور بين المللي تبريک مي گويم که ماموريتش را خوب انجام داد. او با يک طرز فکري آمده بود تا نگذارد تراکتور نتيجه بگيرد. به نظرم پنالتي دوم استقلال هم پنالتي نبود. پنالتي اولي که ترکي گرفت شيرازه تيم ما و حتي جو ورزشگاه را از هم پاشيد.

 وي تاکيد کرد: تيم ما با مصدوميت آشوبي، 9 نفره شده بود ولي باز هم استقلال کهکشاني را اسير قدرت خود کرديم . آنها جلوي ما هيچ چيزي براي گفتن نداشتند. آنها يک موقعيت 20 درصدي هم نداشتند. تازه من دارم 20 درصد را هم زياد مي گويم. فقط ترکي مي توانست بازي را دربياورد.

 مدافع تراکتور افزود: غير از داوري با شيوه ديگري نمي توانستند ما را ببرند. داوري باعث شد جو ورزشگاه متشنج شود و تماشاگران عصبي شوند. ترکي باعث شد تا صندلي ها شکسته شود و اين همه سرمايه به هدر برود. او بايد از مردم آذربايجان عذرخواهي کند.

 حاج صفي گفت: ما توان قهرمان شدن داريم. تيم ما بازي هاي خوبي از خود نشان مي دهد. بازهم به صدر مي آييم و استقلال امتياز از دست مي دهد. قول مي دهم دوباره به صدر برمي گرديم. البته اين هفته بازي سختي مقابل نفت داريم ولي اين تيم در چند بازي اخير عملکرد خوبي نداشته. نياز به 3 امتياز داريم و مي بريم.

 وي تاکيد کرد: استقلال قطعا بازي سختي مقابل پرسپوليس دارد. با اين پيشرفتي که من از پرسپوليس ديدم دربي را راحت مي برد. خيلي شرايطشان بهتر شده. انشالله آنها بتوانند اين بازي را از استقلال ببرند. من ريشه پرسپوليسي هم دارم چون از بچگي عاشق اين تيم بودم. انشالله تيم محبوب بچگي من بتواند استقلال را ببرد تا تراکتور دوباره به درخشش در بازي هاي آينده به صدر برسد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)