مرجع خبری پرسپولیس : این روزها ماجرای بازوبند کاپیتانی تیم ملی به مهمترین حاشیه فوتبال ایران تبدیل شده است و همه از هم می پرسند بازوبند کاپیتانی تیم ملی حق کریمی است یا نکونام؟

 

اين روزها بحث كاپيتاني تيم‌ملي كشورمان معماي اول علاقمندان به فوتبال شده است، در حالي کارلوس کی روش می خواخد بازوبند کاپیتانی را بر اساس تعداد بازي‌هاي ملي بر بازوی کاپیتان تیمش ببندد، 

جواد نكونام شانس بیشتری نسبت به کریمی دارد چرا كه تعداد بازي‌هاي نكو بيشتر است و خود كي‌روش هم تلويحا گفته است نكونام كاپيتان است.

 

 

اما علي كريمي از سال 1377 اولين بازي ملي خود را انجام داد و تا به حال 112بازي ملي با 36 گل ملي در كارنامه خود دارد، او سومين ملي‌پوش ايراني از نظر تعداد بازي و سومين گلزن برتر تاريخ فوتبال ايران به حساب مي‌آيد كه در سال 2004 به عنوان بهترين گلزن جام ملت‌هاي آسيا و همچنين بازيكن سال آسيا را در همان سال انتخاب شد.

 

جواد نكونام در 22 دي سال 1379 و در حالي كه تنها 19 سال و 31 روز سن داشت، براي نخستين بار پيراهن تيم‌ملي ايران را در ديدار برابر اكوادور بر تن كرد و 118 بازي ملي و 26 گل ملي را به ثبت رسانده است.

 

بنابراين از نظر تعداد بازي ملي  جواد نكونام 6 بازي بيشتر از علي كريمي دارد و ظاهرا كي‌روش هم به همين دليل مي‌خواهد وي را به عنوان كاپيتان تيمش انتخاب كند در حالي كه علي كريمي 2 سال زودتر از نكونام پيراهن تيم‌ملي را بر تن كرده و از محبوبيت خاصي بين اهالي فوتبال ايران برخوردار است ضمن اين‌كه علاقمندان به فوتبال هم كريمي را خيلي دوست دارند و مي‌خواهند او كاپيتان تيم‌ملي‌شان باشد.

 

در هر صورت به نظر مي‌رسد كه بازيكنان تيم‌ملي نيز از علي كريمي بيشتر حساب خواهند برد و با بودن كريمي وزن بازوبند كاپيتاني تيم‌ملي كشورمان بالا خواهد رفت.

 

ترابيان: توجه كي‌روش براي انتخاب كاپيتان به تعداد بازي ملي است

عباس ترابيان سرپرست تيم‌ملي كشورمان نيز در اين خصوص گفت: هم بازيكنان تيم‌ملي محبوب هستند و علي كريمي بازيكن بزرگي است كه از لحاظ اخلاقي نيز قابل احترام است اما كي‌روش سرمربي است و او كاپيتان تيم‌ملي را انتخاب مي‌كند كه مي‌خواهد براساس تعداد بازي‌هاي تيم‌ملي كاپيتانش را انتخاب كند و اگر اين چنین باشد تعداد بازي‌هاي نكونام بيشتر از كريمي است، گرچه نكو و كريمي با هم رفيق هستند و براي آنها فرقي نمي‌كند كه چه كسي كاپيتان باشد.

 

نویسنده: آرش نوعدوستي

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)