سه شنبه 13 اسفند (11:20)

مرجع خبری پرسپولیس : «سال 52 بود. قرار بود آتاباي رئيس فدراسيون فوتبال بشه، يه جلسه بود كه نمي‌خواستند كسي از اون تصوير داشته باشه، ملك عراقي (خبرنگار مجله سپيد و سياه) بي‌خبر از اين ماجرا مشغول عكاسي بود كه آتاباي دوربينش رو مي‌شكنه و خبرنگار رو هم كتك مي‌زنه»
اما اين اولين موردي نيست كه بازيكنان، مربيان، مديران و منسوبين به افراد درجه اول يك تيم، خبرنگاري را مورد نوازش قرار مي‌دهند. اولين  واقعه ثبت‌شده در اين زمينه، حمله دسته‌جمعي فوتباليست‌هاي تهراني به دفتر نشريه ناهيد است كه در كاريكاتوري، شكست اين تيم در روسيه را به ريشخند گرفته بود.

نسل جديد طرفداران فوتبال اگر كمي‌ به گذشته بنگرند ردپاي بسياري از به اصطلاح اسطوره‌هاي اين مملكت را در اين وادي مي‌بينند كه به شدت مشغول خودنمايي است. حبس يك خبرنگار در سورتمه توسط سلطان، كتك خوردن يك خبرنگار ورزشي به دست مايلي‌كهن در روزهاي مربيگري او در تيم ملي، برخورد تهديدآميز حجازي با يك خبرنگار در بازگشت مجدد به استقلال كه موجب ترك محل تمرين توسط خبرنگار مربوطه شد و البته مضروب شدن يك عكاس ورزشي به دست علي دايي نقاط پررنگي در اين پرونده محسوب مي‌شوند، زمان زمان تلافي بود و فرصتي براي انتقام. نمونه‌هايي از اين دست را البته در آن سوي مرزها هم مي‌شود يافت. شليك كردن ديه‌گو مارادونا به خبرنگاري كه در اطراف محل سكونتش خبر تهيه مي‌كرد و يا لفظ خاصي كه فرگوسن با روبه‌رو شدن با خبرنگار BBC استفاده مي‌كند(بازهم تويي حرامزاده؟!!!)

همين چند ماه قبل بود كه عده‌اي از ملازمان خداداد عزيزي خبرنگاري را در مشهد به قصد مرگ كتك زدند و يا بيژن كوشكي كه پس از آن اشتباه مضحك در داربي دق و دلي‌اش از جملات چارواداري آقاي مربي را بر سر خبرنگار بينواي شبكه خبر درآورد. نمونه‌ها البته از نقض فرهنگ توسط مربيان، مديران و بازيكناني كه در سردر باشگاهشان عنوان فرهنگي هم وجود دارد بسيار است عنواني كه اين روزها تا حد از بين رفتن كمرنگ شده.
تصويربردار برنامه‌اي ورزشي كه تنها از آنتن جام‌جم پخش مي‌شود از روزي مي‌گويد كه به جرم تهيه تصوير از حاشيه‌هاي يك بازي توسط يك بازيكن گمنام شهرستاني با لگد پذيرايي شد و البته مديران شبكه تصاوير اين حادثه را به خاطر … بي‌خيال شدند و پخش نكردند. و يا سال‌ها قبل، سلطان پيش از آغاز يكي از بازي‌هاي تيمش خبرنگاري را تهديد به برخورد فيزيكي كرد كه: (يه روز ساعت شيش) و حالا پس از گذشت اين همه سال خبرنگار مذكور هنوز طنين صداي پروين را درگوشش نگه داشته كه : (ساعت شيش ش ش ش) .

بهانه نوشتن اين مطلب كتك خوردن خبرنگار شبكه خبر از دست يكي از ليدرهاي منتسب به باشگاه استقلال است. مي‌گويند ليدر مربوطه توسط كادر فني اين تيم با اتوبوس فراري داده شده، مي‌گويند مديران اين شبكه از اين واقعه به خشم آمده‌اند و حتي ممكن است تلويزيون بازي‌هاي اين تيم را تحريم كند. اما ظاهرا ليدر مربوطه از مقربين ژنرال محسوب مي‌شود و احتمالا قضيه مثل هميشه با وساطت دوستان و لابي‌هاي پشت پرده ختم به خير مي‌شود! جالب است 24 ساعت پيش از اين يك خبرنگار شهرستاني هم از مارتين رائول كتك خورده بود

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)