معاون حقوقی باشگاه استقلال اعلام کرد چنانچه كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به حرف حق باشگاه مبنی بر تخفیف در محرومیت آرش برهانی توجه نكند و كارد به استخوانمان برسد، علیه تصمیمات و اعضا كمیته انضباطی به مراجع قضایی شكایت می‌كنیم.

روابط عمومی باشگاه استقلال در نامه‌ای که برای گروه ورزشی خبرگزاری مهر ارسال کرده، صحبت‌های بزرگی معاون حقوقی این باشگاه خطاب به كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را مطرح کرد که متن این صحبت‌های را در زیر می‌خوانید.

بزرگی معاون حقوقی باشگاه استقلال در خصوص محرومیت آرش برهانی گفت: محرومیت برهانی از 3 بازی لیگ برتر به خاطر زرنگی بازیكن تراكتورسازی تبریز، تضییع حقوق بیت‌المال است. در تاریخ 13 اسفند 91 درخواست اعاده دادرسی را تنظیم و به كمیته انضباطی ارائه دادیم اما متاسفانه دفتر كمیته انضباطی اعلام كرد حق مكاتبه مستقیم با كمیته انضباطی را ندارید و مكاتبات شما با كمیته انضباطی باید از طریق سازمان لیگ صورت پذیرد.

وی افزود: این كاغذبازی اداری با موازین مغایرت دارد و مبنای آن یك بخشنامه است كه دبیركل فدراسیون در تاریخ 26 تیر سال 89 خطاب به هیات فوتبال استان‌ها صادر و مكاتبه مستقیم باشگاه‌های لیگ برتر با فدراسیون فوتبال را منع كرده اما دبیركل فدراسیون باید بداند باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس صددرصد دولتی بوده و یك نهاد غیر دولتی نمی‌تواند مكاتبه دستگاه دولتی با خود را منع كند و این با موازین حكومتی مغایر است.

معاون حقوقی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: در این شرایط به ناچار نامه‌ای خطاب به سازمان لیگ نوشتیم و تقاضای اعاده دادرسی را ضمیمه آن كردیم و این نامه طی شماره 4888 مورخ 91/12/24 در سازمان لیگ ثبت و با پی‌نوشت علی كاظمی دبیر سازمان لیگ به كمیته انضباطی فرستاده شد و طی نامه شماره 91/1195 مورخ 91/12/24 در دفتر كمیته انضباطی به ثبت رسید. بنابراین انكار وصول این نامه توسط اسماعیل حسن‌زاده رئیس كمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در رسانه‌ها موجب تعجب مسئولان باشگاه استقلال شد.

وی ضمن اشاره به اینکه رسیدگی به درخواست اعاده دادرسی این باشگاه، در مورد دیدار این تیم با تراكتورسازی تبریز به خاطر 200 هزار تومان مسكوت مانده، تصریح کرد: كمیته انضباطی در صدور حكم شدید علیه باشگاه استقلال عجله بیش از حد داشت و بدون استماع دفاعیات باشگاه استقلال در كمتر از 24 ساعت بعد از بازی، حكم محكومیت را صادر كرد اما رسیدگی به درخواست اعاده دادرسی را منوط به پرداخت 2 میلیون ریال هزینه كرده كه با توجه به وضعیت بحرانی مالی استقلال، می‌توانست آن‌ را از مطالبات باشگاه از فدراسیون برداشت كند ولی متاسفانه در كمیته انضباطی اراده محكوم كردن بیشتر از بخشش و تشویق است.

بزرگی با اشاره به مصاحبه مصطفی اكرامی یك روز بعد از صدور حكم كمیته انضباطی خاطرنشان کرد: این مصاحبه واقعیت‌های صحنه حركت آرش برهانی روی مصطفی اكرامی را به وضوح تبیین كرد. اكرامی در این مصاحبه تاكید كرد كه هیچ آسیبی ندیده و با "زرنگی" و با انگیزه "كمك به تیم خود" خودش را زمین زده تا آرش اخراج شود.

وی اضافه کرد: محروم كردن باشگاه به انجام بازی بدون هوادار برخلاف اصل شخصی بودن جرائم و مجازات بوده و چنانچه این حكم در مورد یك باشگاه دولتی باشد، با محروم كردن باشگاه از درآمد بلیت فروشی به حقوق بیت‌المال ضرر وارد می‌شود و در این مورد باشگاه حق مطالبه خسارت خود را از صادركنندگان این رأی محفوظ می‌دارد. سیاست باشگاه استقلال فعلاً این است كه اختلافات و منازعات ورزشی به محاكم دادگستری كشیده نشود و در كمیته انضباطی حل فصل شود اما اگر گوش شنوایی در این كمیته وجود نداشته باشد به استناد نظریه شماره 8130/7 مورخ 88/12/26 اداره حقوقی قوه قضائیه، علیه تصمیمات و حتی اعضای این كمیته به مراجع قضایی شكایت می‌كنیم.

معاون حقوقی استقلال در پایان گفت: همانطور كه در نامه تقاضای اعاده دادرسی آورده‌ایم، باشگاه خدمات بازیكن را پیش خرید می‌كند. محروم كردن یك بازیكن باشگاه دولتی در حقیقت تضییع حقوق بیت‌المال است و چنانچه كمیته انضباطی به حرف حق باشگاه مبنی بر تخفیف در محرومیت آرش برهانی توجه نكند و كارد به استخوانمان برسد علیه تصمیمات و اعضا كمیته انضباطی به مراجع قضایی شكایت می‌كنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)