پرسپولیس نیوز : مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازیکنانی که رفتند به آینده خود فکر کردند، اما با جدایی‌شان نیمکت پرسپولیس ضعیف شد.

کریم باقری را اهالی فوتبال به خوبی می‌شناسند. او زیاد اهل حرف زدن نیست، اما اگر قرار باشد صحبت کند با کسی تعارف ندارد. ضمن اینکه هیچ موقع از روی غرض حرف نمی‌زند. آقا کریم فوتبال ایران در اولین گفت‌وگویش بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ راجع به مسائل مختلف حرف زد و انتقادی هم از نوع بازی تیم ملی داشت که در زیر صحبت‌های او را می‌خوانید:

از آخرین وضعیت تیم‌تان و دوران آماده‌سازی که داشتید صحبت کنید.

خوشبختانه تمرینات آماده‌سازی تیم همان‌طور که می‌خواستیم به بهترین شکل پیش رفت. در کرواسی تمرینات و بازی‌های دوستانه خیلی خوبی در برنامه‌های‌مان داشتیم و پس از پشت سرگذاشتن تمرینات بدنسازی از فشار تمرینات کم کرده و از ابتدای این هفته بیشتر کار با توپ را در برنامه‌های خود داریم، ضمن اینکه تمرینات به روزی یک نوبت کاهش یافته است. در مجموع یک دوره آماده‌سازی عالی را پشت سرگذاشتیم و تا پایان این هفته به شرایط ایده‌آل خواهیم رسید.

 در حال حاضر دغدغه همه هواداران جدایی چهار بازیکن ارزشمندتان به نام‌های محسن مسلمان، فرشاد احمدزاده،‌ صادق محرمی و وحید امیری است. این دغدغه در کادر فنی پرسپولیس هم وجود دارد؟

به‌هر حال ما بازیکنان ارزشمندی را از دست دادیم و در حال حاضر هم کاری از دست‌مان بر نمی‌آید، جز اینکه تا نیم‌فصل با همین نفراتی که در اختیار داریم، ادامه دهیم. شاید در ترکیب اصلی‌ تیم‌مان بتوانیم برای بازیکنان جدا شده جایگزین داشته باشیم، اما نیمکت‌مان تضعیف شده است و نگرانی ما هم بابت همین مسئله است.

 آیا هواداران حق دارند از بازیکنان جدا شده دلخور باشند؟

در هر صورت نفراتی که از جمع ما رفتند بازیکنان آزاد بودند و تصمیم با خودشان بود. باشگاه همه تلاش خود را برای حفظ آنان کرد، اما این بازیکنان تصمیم گرفتند مسیر زندگی‌شان را تغییر دهند و نمی‌شود از آنها خرده گرفت. طبیعی است که همه ما دوست داشتیم هر چهار بازیکن بمانند، اما کاری از دست هیچ‌کس بر نمی‌آمد. الان هم برای تک تک این نفرات آرزوی موفقیت می‌کنیم. آنها تا زمانی که بودند همه تلاش خود را برای موفقیت تیم انجام دادند و در موفقیت‌های ما سهم بزرگی داشتند. الان بهتر است به داشته‌های‌مان فکر کنیم و اینکه بتوانیم تا نیم‌فصل نتایج خوبی بگیریم.

 آیا برانکو با ادامه کار در پرسپولیس با توجه به نفراتی که این تیم در دوران محرومیت از دست داد ریسک کرده است یا نه؟

طبیعی است کار کردن در این شرایط خیلی سخت است. توقع از تیم ما هر فصل بالا می‌رود  و در کنار آن ما شرایط خاصی داریم. همه اعضای تیم شرایط تیم را درک می‌کنند و به دنبال این هستیم تا نتایج خوب خود را تکرار کنیم. دغدغه ما هواداران‌مان هستند و می‌خواهیم آنها همیشه شاد باشند. تماشاگر باید اوضاع را درک کند و بداند موجودی ما همین است. آنها کاری به این نداشته باشند که چه بازیکنی رفته و چه بازیکنی آمده است، بلکه باید به حمایت‌شان از تیم ادامه دهند. قطعاً حمایت آنهاست که باعث می‌شود بازیکنان و کادر فنی برای ادامه کار انرژی بگیرند. ما دو سال خیلی خوب را داشتیم و می‌خواهیم همین روند را ادامه دهیم.

 بازیکنان جانشین مدنظر کادر فنی توانسته‌اند خواسته‌های شما را برآورده کنند و در آینده می‌توانند این کار را انجام دهند؟
همان‌طور که گفتم ما تیم اصلی خوبی داریم. به نوعی اسکلت تیم را حفظ کردیم و تنها دغدغه ما نیمکت ضعیف‌مان است. امیدوارم تا نیم‌فصل بدشانسی نیاوریم و بتوانیم از موجودی‌مان به بهترین شکل استفاده کنیم. تنها چیزی که به آن احتیاج داریم، حمایت هواداران است.

 به نظر شما وحید امیری می‌تواند در ترکیه و تیم جدیدش موفق باشد؟
چرا که نه، وحید آنقدر بازیکن توانمندی است که می‌تواند در لیگ ترکیه هم به مانند لیگ ایران بدرخشد. همه ما باید شرایط وحید را درک کنیم. او در سن و سالی قرار دارد که نمی‌توانست پیشنهاد خوب تیم ترکیه‌ای را رد کند و به این امید داشته باشد که شش ماه دیگر چنین پیشنهادی به او می‌رسد. به نظر من او تصمیم درستی گرفت و امیدوارم در آینده فوتبالی‌اش موفق باشد.

 شما در طول مسابقات جام جهانی و بعد از آن صحبتی در مورد تیم ملی نداشتید، به نظرتان عملکرد تیم ملی در روسیه چطور بود؟
ما از لحاظ امتیازگیری عملکرد قابل قبولی داشتیم، اما از نظر فنی به نظرم می‌بایست بهتر از این بازی می‌کردیم. این مسئله به تفکر سرمربی بر می‌گردد و به نظرم بازیکنان آنچه را که کادر فنی خواسته بود را انجام دادند. شاید خیلی از مردم از نتایجی که تیم ملی گرفت راضی بودند، اما به شخصه پتانسیل تیم ملی را بیشتر از این می‌دیدم. ما در هر سه بازی در ۱۰،۱۵ دقیقه پایانی خوب بازی کردیم، اما چرا فقط در این دقایق خوب بودیم، در صورتی که می‌شد در زمانی‌های بیشتری چنین عملکردی را از تیم ملی دید. همان‌طور که گفتم تفکر کادر فنی تیم ملی به این شکل بود.

 برخی کارشناسان اعتقاد دارند از عناصر تهاجمی تیم ملی آن‌طور که باید خوب استفاده نشد نظر شما چیست؟
بله ما در کارهای تهاجمی خوب عمل نکردیم. ما لژیونرهایی داریم که در تیم‌های باشگاهی خود عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند، اما در تیم ملی عملکرد آنها خوب نبود. در واقع ما بازیکنان داخلی‌مان که کمتر کسی از آنها انتظار داشت در جام جهانی جزو بهترین‌های تیم ملی بودند. اینکه حالا چرا عملکرد لژیونرها خوب نبود بحثی است که قطعاً به تفکرات سرمربی تیم ملی و تاکتیکی که تیم ملی داشت، برمی‌گردد.

 فکر می‌کنید دلیل اصلی عملکرد خوب بازیکنان داخلی چه بود، چون مربیان تیم ملی اعتقاد دارند تمریناتی که ملی‌پوشان در پایان هر هفته زیر نظر آنها انجام می‌دادند باعث شد در جام جهانی خوب باشند.
بدون شک نمی‌شود زحمات مربیان داخلی را نادیده گرفت. اگر بازیکنانی چون امید ابراهیمی، مجید حسینی، وحید امیری و علیرضا بیرانوند جزو بهترین‌های تیم ملی بودند به خاطر این است که آنها در باشگاه‌شان به بهترین شکل آماده شدند.

 آیا تیم ملی با این سبک بازی که به نوعی دفاعی است می‌تواند در جام ملت‌ها قهرمان شود؟

در جام جهانی ژاپن عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، همین‌طور کره که ۲ بر صفر آلمان را شکست داد. استرالیا و عربستان هم تیم‌های ضعیفی نیستند و قطعاً این تیم‌ها همه در جام ملت‌ها مدعی خواهند بود. شرایط جام ملت‌ها با جام جهانی خیلی تفاوت دارد و من فکر نمی‌کنم تیم ملی با این شیوه بازی در جام ملت‌ها حاضر شود. من آرزو می‌کنم نحوه بازی تیم ملی برای این مسابقات بهتر شود که بتوانیم بعد از سال‌ها به قهرمانی آسیا برسیم.

 شما موافق ماندن کی‌روش هستید یا نه؟
من در این باره تصمیم‌گیرنده نیستم. در حال حاضر صلاح فوتبال ایران را فدراسیون می‌داند و امیدوارم بهترین تصمیم برای آینده تیم ملی گرفته شود.

 بعد از آخرین بازی تیم ملی کی‌روش مصاحبه تندی علیه برانکو انجام داد و گلایه داشت که چرا پرسپولیس و استقلال ملی‌پوشان خود را زودتر در اختیار او قرار ندادند و به نوعی مدعی شد برانکو برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی را به‌هم زده است. نظر شما چیست؟
من به این حرف‌ها کاری ندارم، اما تا آنجایی که می‌دانم پرسپولیس همه‌جوره در اختیار تیم ملی بود و هر مقطعی که مربیان تیم ملی خواستند بازیکنان ما در اختیارشان قرار گرفتند. حتی در بعضی بازی‌های لیگ بدون ملی‌پوشان بازی کردیم. امکان نداشت که بخواهیم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بدون ملی‌پوشان حاضر شویم. هر چقدر که بازی‌های تیم ملی ارزش دارد، بازی‌های آسیایی هم برای هواداران مهم است. امیدوارم در آینده شاهد مطرح شدن این مسائل نباشیم و برنامه‌ریزی‌های به شکلی باشد که نه تیم ملی ضربه بخورد و نه باشگاه‌ها.

فکر نمی‌کنید تا زمانی که اختلاف بین کی‌روش و برانکو حل نشود این وضعیت ادامه خواهد داشت؟
این موضوع به فدراسیون فوتبال بر می‌گردد. مسئولان باید قبل از اینکه مسائلی پیش بیاید با یک برنامه‌ریزی درست کاری کنند تا حرف و حدیثی پیش نیاید. همان‌طور که گفتم نمی‌توان از باشگاه خرده گرفت، چرا از ملی‌پوشان خود در بازی‌های آسیایی و لیگ قهرمانان استفاده می‌کند.

تسنیم

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)