شنبه 19 بهمن (13:02)

مرجع خبری پرسپولیس : استقبالیه برای مردی از پرتغال .

ادواردو نلو وينگادا پاي ثابت بسياري از فهرست‌هاي فوتبال ايران در حوزه سرمربيگري تيم‌ملي و اميد بالاخره با حدود10 سال تاخير به فوتبال ايران قدم خواهد گذاشت.
مربي پرتغالي كه روزگاري در نيمكت تيم ملي عربستان باعث نگراني تيم‌ملي ايران و هوادارانش مي‌شد، حالا براي بازگرداندن آرامش به كشتي توفان‌زده پرسپوليس به تهران مي‌آيد و كاري كه قرار است انجام دهد به هيچ‌وجه دست كمي از تيم‌ملي نخواهد داشت. بي‌شك براي بسياري از مربياني كه در محدوده خاورميانه كار كرده و به نوعي متخصص فوتبال اين منطقه شده‌اند، هميشه كار كردن با بازيكنان ايراني به‌عنوان وسوسه‌اي هيجان‌انگيز وجود داشت و حالا وينگادا از معدود مربياني است كه وارد ديگ جوشان فوتبال ايران مي‌شود، جايي كه بسياري از مربيان بزرگ را به چالش كشيده و آنها را نهايتا فراري داده است.

ادواردو نلو وينگادا البته در شرايطي پا به ميدان پرمخاطره پرسپوليس مي‌گذارد كه به‌خاطر انباشت توقعات هواداران فوتبال از او كار سختي را در پيش خواهد داشت.
از او بارها به‌عنوان نامزد مربيگري تيم‌ملي ايران ياد شده و حالا بسياري منتظر هنرنمايي او در پرسپوليس خواهند بود و يقينا سطح انتظارات از او بسيار بالاست.
اما نمي‌توان به يك نكته توجه نكرد؛ آنچه مسلم است ادواردو وينگادا مدتي است كه از دوران اوجش فاصله گرفته و شايد آن هيمنه با صلابت كمي مخدوش و ناتوان شده باشد.
به هرحال وينگادا خواسته يا ناخواسته وارد ماجرايي متفاوت با آنچه در فوتبال آسياي غربي تجربه كرده خواهد شد. شايد پرسپوليس نقطه بازگشت او به اوج باشد و شايد هم آخرين اعتبار و ارزشي كه درباره او در افكار عمومي فوتبال ايران وجود دارد در آوردگاه پرسپوليس از دست برود. به هرحال پرسپوليس و وينگادا حالا يكديگر را انتخاب كردند و بايد منتظر باشيم و عاقبت اين ماجرا را ببينيم. اين انتخاب بر حيات بسياري در فوتبال ايران تاثيرخواهد گذاشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)