مكر ورزيدند و خدا [در پاسخشان] مكر در ميان آورد و خداوند بهترين مكرانگيزان است

مرجع خبری پرسپولیس : این روزها نوشتن درباره پرسپولیس که به هرکجایش می نگری ملال آور و رقت انگیز شده هم کار آسانی است و هم کار مشمئز کننده!

آسان است چون تا دلتان بخواهد سوژه دارید برای نوشتن که خودش کتابی می شود قطور، و رقت انگیز و مشمئز کننده چون بوی تعفن این حاشیه ها و سوژه هایش بدجور ذهنتان را آشفته می کند!

از مسائل اخلاقی و حاشیه ای در این تیم بگیرید تا برسید به بعد نتیجه گیری و اعتراض هواداران!
به واقع مشخص نیست که در این به اصطلاح تیم چه می گذرد؟ از مدیرعامل بگوئیم که فضای تیم را با مشاغل گذشته اش  اشتباه گرفته یا از هیات مدیره ای بگوئیم که هیچ خبری از آنها نیست!
به راستی خبر دارید آخرین جلسه هیات مدیره پرسپولیس کی بوده و چه مسائلی در آن مطرح شده است؟

پرسپولیس می بازد و سرمربی محترم در پایان هر بازی ضمن عذرخواهی(که دیگر تبدیل به کلمه ای گندیده شده) بهانه های فراوان را می چیند تا شاید توپ انتقادها را در زمین دیگران بیندازد هرچند که نتیجه ای نمی گیرد!
آقای سلطان که زمانی مدیریت فنی را مترادف “کشک” می دید به زمان برد شروع به خواندن آوازهای رو حوضی می کند و به وقت شکست، نمی شود ایشان را یافت!

اما در این بین چه کسی مقصر است؟ اشتباه از جانب کیست که این هوادار باید به سازی که از سوی آقایان نواخته می شود آنهم از سر گشادش، برقصد و دم برنیاورد که در صورت انتقاد هوادار نیست بلکه دشمن است و بی تعصب!
آری! به راستی که نتایج رنگین کسب شده پرسپولیس می بایست چنان شوقی در هوادار ایجاد کند که در پایان هر بازی، سرمربی محترمش را حلوا حلوا کند و بر سرپرست سابق و کمیته به اصطلاح فنی اش درود فراوان بفرستد که با آوردن این سرمربی، گامی موثر در رشد و شکوفایی این تیم برداشت و آنچنان و با شدت و حدتی زیاد فوتبال را وسیله ای برای ورود به بهشت دانست که از قرار هم اکنون از ته جهنم بیرون زده است!!

پرسپولیس به استقلال با بدترین نتیجه ممکن در سالهای اخیرش با هدایت رفیق شفیق حاج حبیب در جام حذفی هم باخت تا رویانیان این بار بدون هیچ ملاحظه ای عذر او را بخواهد!! هرچند که در ظاهر استعفا بود!

شاید دستاویز حمید استیلی و آنها که از او حمایت می کنند این باشد که پرسپولیس در این بازی با لشکری از مصدوم و محروم مواجه بود.
در نگاه اول، صدالبته این حرف درست است اما خوب که نگاه کنی، می فهمی که همین محرومین و مصدومین صدقه سر عملکرد خود آقای استیلی و حاج حبیب است و بس!
شیث رضایی و محمد نصرتی محرومیت انضباطی داشتند. هردوی اینها با اشاره چه کسی و به چه ترتیبی به پرسپولیس وارد شدند؟ مگر شیث همان شیثی نبود که علی دایی دوبار او را اخراج کرد؟ مگر این همان شیثی نبود که با قطبی هم مشکل داشت؟ پرسپولیس از یک سوراخ چند بار باید گزیده می شد؟

محمد نصرتی هم تکلیفش معلوم بود! بازیکنی که با استقلال مذاکره می کند و پیرامون اینکه مگر پرسپولیسی نیست؟ عنوان می کند با یکسال بازی کردن در پرسپولیس کسی پرسپولیسی نمی شود و بعد از ورود به این تیم بازوبند کاپیتانی می بندد تکلیفش معلوم است!

این تیم را حمید استیلی بسته بنابراین تمام مسائل فنی با اوست! وحید هاشمیان 36 ساله در این فصل چند بار مصدوم شده؟ آیا به راستی وحید هاشمیان حال حاضر از آرفی آماده تر بود و باکیفیت تر؟
ابراهیم شکوری چطور؟ یک مدافع زیر متوسط که استیلی او را حفظ کرد و البته بود و نبوش برای پرسپولیس هیچ فرقی نداشت که او نیز مصدوم شد!

هادی نوروزی نیز مصدوم دیگر پرسپولیس بود!
وجود این همه مصدوم در پرسپولیس بیانگر چیست؟ نگاهی به عملکرد این پرسپولیس در طول فصل نشان می دهد که بدن های این بازیکنان به لحاظ جسمانی اصلا آماده نیست که معلوم نشد چرا آقای سرمربی سابق در ابتدای فصل از بدنساز استفاده نکرد و در میانه بازی ها فیلش تازه هوای هندوستان کرد تا گمالوویچ را به پرسپولیس بیاورد!
به واقع حضور حمید استیلی در پرسپولیس آنهم با این کیفیتی که همگان از نحوه انتخابش(شما بخوانید انتصاب از قبل) خبر داشتند، نتیجه ای بهتر از این به بار نمی آورد!

به راستی کسی خبری از دکترهای عزیز ما دارد؟
جناب آقای ذوالفقارنسب، جناب آقای زادمهر!
بفرمائید! هواداران منتظر دفاعتان از انتخابی که مدعی هستید کاملا عادلانه انجام داده اید هستند!

و در پایان …
باز هم این هوادار بود که در پایان بازی، فقط از استیلی می شنید:
من معذرت می خوام…. من معذرت می خوام…. من عذرخواهی می کنم …. من عذرخواهی می کنم!!
باور کن آقای استیلی! دیگر حالم از این کلمه به هم می خورد….
اما چهره ات در هنگام مصاحبه مرا به یاد آیه ای انداخت که بی تردید محل مطرح کردنش همینجاست:
و مکرو و مکرالله والله خیرالماکرین                              مكر ورزيدند و خدا [در پاسخشان] مكر در ميان آورد و خداوند بهترين مكرانگيزان است

علی باستانی

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)