خبرگزاری پرسپولیس :  اولين تمرين تيم ملي فوتبال ايران پس از مشخص شدن ليست نهايي براي بازي با كره جنوبي با حضور بازيكنان جديدي چون دژاگه، شجاعي، اميد نظري و اولين حضور رضا قوچان نژاد در تهران برگزار شد.

تيم ملي فوتبال ايران امروز (سه‌شنبه) با 24 بازيكن انتخاب شده براي بازي با كره جنوبي از ساعت 10:30 در زمين شماره 2 مجموعه ورزشي آزادي تمرين كرد.

در تمرين‌هاي امروز اشكان دژاگه، مسعود شجاعي، اميد نظري و رضا قوچان نژاد د به ساير ملي‌پوشان اضافه شدند.

پيش از شروع اين تمرين ملي‌پوشان كه در ساعت 10:20 وارد زمين شماره 2 شدند چند نفر، چند نفر با هم تمرين پاسكاري مي‌كردند. رضا قوچان نژاد، دژاگه و سوشا مكاني در يك گروه بودند.

كي‌روش ساعت 10:35 سوت شروع تمرين را به صدا درآورد و پيش از شروع كار به مدت 20 دقيقه بازيكنان را وسط زمين جمع كرد و با آن‌ها صحبت كرد.

بعد از آن تمرين‌هاي آماده‌سازي براي شروع كارهاي تاكتيكي زير نظر مربي بدنساز تيم ملي آغاز شد كه نرمش، حركات كششي، عبور از موانع، پاسكاري‌هاي دو به دو و استارت‌هاي كوتاه به صورت دسته‌هاي سه نفره از جمله برنامه‌هاي بازيكنان بود.

اما علي كفاشيان رييس فدراسيون فوتبال در همين حين به محل تمرين‌ تيم ملي آمد كه حضور او باعث وقفه چند دقيقه‌اي در تمرين‌ها شد. كفاشيان لحظاتي با كي‌روش خوش و بش كرد و پس از آن با يك به يك بازيكنان احوال‌پرسي كرد.

البته بعد از رفتن كفاشيان از محل تمرين، مهدي محمدنبي دبيركل فدراسيون هم به كمپ آمد و تا پايان اين تمرين نظاره‌گر كار بازيكنان بود.

ملي‌پوشان در ادامه در گروه‌هاي چند نفره به تمرين آقاوسط و سپس در قالب دو گروه بزرگ به حفظ توپ پرداختند. آن‌ها سپس دو به دو با هم پاسكاري كردند.

در بخش بعدي كه يكي از تمرين‌هاي ويژه ملي‌پوشان در برنامه امروز بود، كارلوس كي‌روش بازيكنان را به دو گروه 10 نفره تقسيم كرد تا آن‌ها در نيمه‌اي از زمين بزرگ مسابقه به بازي گل كوچك مقابل هم با 6 دروازه كاشته شده در دو طرف زمين بپردازند. گروه سبز كه به نظر ملي‌پوشان اصلي در آن حضور داشتند، عبارت بودند از خسرو حيدري، پژمان منتظري، سيد جلال حسيني، جواد نكونام، اشكان دژاگه، پژمان نوري، مهرداد پولادي، آندرانيك تيموريان، رضا قوچان نژاد و مسعود شجاعي.

در گروه سفيد هم بازيكناني چون مازيار زارع، محمد نصرتي، احسان حاج صفي، احمد حسن‌زاده، علي كريمي، محمد نوري، اميد نظري، حسين ماهيني، محمدرضا خلعتبري و محمد قاضي حضور داشتند.

كريم انصاري فرد با پوشيدن كاور قرمز براي هر دو تيم بازي مي‌كرد كه در ادامه جايش را با محمد قاضي تغيير داد.

كي‌روش در اين تمرين در وسط ميدان حاضر بود و روي نحوه پاسكاري بازيكنان و چرخش توپ در زمين دستورات تاكتيكي را صادر مي‌كرد.

پس از اين تمرين ملي‌پوشان در قالب همين دو گروه به بازي فوتبال در زمين بزرگ پرداختند.

سيد مهدي رحمتي دروازه‌بان تيم سبزپوش و رحمان احمدي دروازه‌بان تيم سفيد‌پوش بودند. كي‌روش در اين بازي هم هر از چند گاهي دستور توقف مي‌داد و نكات تاكتيكي را به دقت به بازيكنان گوشزد مي‌كرد. او از بازيكنان مي‌خواست تا با سرعت بيشتري توپ را از دفاع به حمله برسانند و در دادن پاس به بازيكن هم‌تيمي سرعت عمل و دقت زيادي به خرج داده تا بهترين انتخاب را داشته باشند. او روند جريان بازي را در اواسط كار به نحوه ارسال سانتر و ضربه به سمت دروازه تغيير داد.

در پايان تمرين در حالي كه بازيكنان داشتند بدن‌هايشان را سرد مي‌كردند، كي‌روش براي كريم انصاري فرد تمرين اختصاصي ضربه سمت دروازه در نظر گرفت به طوري كه احسان حاج صفي براي انصاري فرد سانتر مي‌كشيد و او سعي مي‌كرد توپ را وارد دروازه بدون دروازه‌بان كند. اميد نمازي تمرين‌ آن‌ها را مديريت مي‌كرد.

* شوخی‌های علی کریمی، آندرانیک تیموریان و محمد نوری با یکدیگر از نکات قابل توجه بود.

* مسعود شجاعی، امید نظری، قوچان‌نژاد و دژاگه که دیروز به تهران آمدند در تمرین حاضر شدند. شجاعی با سیمایی متفاوت در تمرین حضور داشت.

* از تمرین تیم ملی فیلمبرداری می‌شد تا کی‌روش این تمرین را بعدا مورد آنالیز قرار دهند.

* قوچان‌نژاد و نظری با انگیزه‌ زیادی تمرین می‌کردند.

* حدود 20 هوادار از این تمرین دیدن کردند.

*  ملی‌پوشان در قالب دو تیم 10 نفره به بازی پرداختند. محمد‌ قاضی به عنوان یار کمکی به هر دو تیم کمک می‌کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)