یکشنبه 6 بهمن (19:37)

مرجع خبری پرسپولیس : پرسپوليس فكر ليگ را از سرش بيرون كند

۱ اول بگويم كه كسى فكر نكند اين مطلب در راستاى حمايت از استقلال و دلسرد كردن پرسپوليس نوشته شده. نويسنده عميقاً درصدد آن است كه به پرسپوليس كمك كند تا از اين فشار روحى و روانى نتايج هفته هاى اخير خارج شود.
۲ با هم تعارف نداريم. ۹ امتياز اختلاف بين استقلال و پرسپوليس ثابت كننده هيچ چيزى نيست. يادتان باشد چند فصل قبل پرسپوليس ۱۲ امتياز اختلاف با استقلال را جبران كرد و دست آخر با يك امتياز اختلاف، يك پله هم بالاتر از اين تيم قرار گرفت. با اين حال همه مى دانيم كه «اين استقلال» با اين شرايطى كه در ليگ مى تازد فعلاً قابل دسترسى نيست. نه براى پرسپوليس و نه براى هيچ تيم ديگرى. يادمان باشد از مجموع چند تيمى كه تعقيب كننده اصلى استقلال هستند، تنها ذوب آهن است كه دغدغه بازى هاى آسيايى ندارد. پرسپوليس، صبا و سپاهان از چند وقت ديگر كه به انسجام لازم جهت شركت در مسابقات آسيايى برسند، تازه مى توانند اميدوار باشند كه استقلال هم مثل آنها درگير بازى هاى آسيايى شود و روند اوج گيرى اش در ليگ كند شود. تا آن وقت هم استقلال بر عدد اختلاف امتيازاتى با ديگران خواهد افزود.

۳ منطقى و مفيد اين است كه پرسپوليس از امروز به فكر بازى هاى آسيايى باشد. افشين پيروانى در چند بازى اخير نشان داده كه مايه هاى تبديل شدن به يك مربى بزرگ را دارد. وقتى در يك بازى حساس در تهران و در حالى كه لوكا بوناچيچ و بقيه مربيان بيكار پشت نيمكت او زنبيل گذاشته بودند، نمى ترسد و ستاره ها را بيرون مى گذارد و بعد هم ۱۰ نفره فولاد چغر را شكست مى دهد، يعنى اينكه مايه هاى جمع كردن پرسپوليس را دارد. به پرسپوليس و به پيروانى فرصت بدهيد تا بتوانند بازيابى و بازسازى را با قدرت انجام دهند. فرصت بدهيد تا اين نفرات با شرايط لازم كنار بيايند، بحران ها را پشت سر بگذارند و خيلى زود به شرايط استاندارد روحى و روانى لازم برسند. تا آن موقع ليگ، ارزانى استقلال و امير قلعه نويى و يارانش كه خوب هم مى تازند.
۴ پرسپوليس موقتاً قيد ليگ را بزند. برود سراغ تيم سازى. برود سراغ تكميل پروسه بازسازى فنى و روحى و روانى. اگر قرار است كسى اضافه شود، اضافه شود. اگر قرار است كسى كم شود، كم شود. يك ماه ديگر پرسپوليسى داريم كه براى بازى كردن و بردن در هر ميدانى- حذفى يا ليگ يا آسيايى- آماده است. پرسپوليس براى رسيدن به بالاى جدول هنوز خيلى وقت دارد. بازى هاى آسيايى و حذفى هم هست. ۲ رؤياى نقد را به خاطر يك نيمچه رؤياى خام و نسيه از دست ندهيد. اين ۲ را اگر به دست آوريد، شايد اولى هم نقد شود.
۵ در تمام دوره هاى پيشين ليگ برتر سرنوشت قهرمان هفته آخر مشخص شده، نمى گويم امسال هم چنين است اما اگر چنين باشد قهرمان، پرسپوليس نيست. پس بهتر است كه زورش را در ميدان هاى ديگر بگذارد.
اگر هم چنين نيست كه پرسپوليس تا به خودسازى روحى و اعتماد به مربى جوان خود نرسد، نمى تواند روى چرخ خوردن توپ قهرمانى در گام آخر حسابى باز كند

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)