دوشنبه 21 بهمن (14:36)

مرجع خبری پرسپولیس : آيا افشين همان پرسپوليسي دوآتشه‌اي است كه خودش مي‌گويد يا يك مربي سابق كه نسبت به تيمش سرد شده و شكست و پيروزي تفاوتي برايش ندارد؟

افشين پيرواني يك نكته را به وضوح مي‌داند، نكته‌اي كه شايد روشن‌تر از آن را هيچ‌گاه در زندگيش نديده باشد. پيرواني در شامگاه جمعه 25 بهمن و تحت هر شرايطي ديگر سرمربي پرسپوليس نخواهد بود اما اين بركناري مي‌تواند با سناريوهاي مختلفي نوشته شود. پيروزي در داربي و سپس خداحافظي، مي‌شود همان سناريويي كه افشين قطبي پس از قهرمانيش نوشت. او رفت تا بازار كارش وسيع‌تر شود و قيمتش بالاتررود. حالا پيرواني هم مي‌تواند با برد استقلال، اين استقلال كه پنج هفته است مثل گرگي‌ كه به قافله مي‌زند و هر حريفي را پاره پاره مي‌كند، يك خداحافظي خاطره‌انگيز را رقم بزند و البته به وينگادا ثابت كند كه بايد به اين ايراني جوان بيشتر توجه كند. پيرواني حتي با اين برد مي‌تواند تا پذيرفتن نقش آلترناتيو شاغلام در فجر هم صعود كند. اما روي ديگر سكه هم وجود دارد، باخت در داربي پايان همه‌چيز است. هيچ كس نتيجه داربي را به پاي مرد پرتغالي نمي‌نويسد و اين هنرمندي پيرواني خواهد بود كه باقي مي‌ماند. خيلي‌ها معتقدند عصاره ماندگاري اسطوره‌اي مثل جان وين، ديالوگ‌هايي بوده كه ايرج دوستدار در دهان او گذاشته و حالا هم مي‌توان به افشين پيرواني و وينگادا با اين دو نفر نگريست. وينگادا اگر بازنده داربي باشد بعيد است اندك اعتمادي به پيرواني داشته باشد و خود افشين هم مي‌داند كه شكست در مقابل استقلال پايان همه‌چيز خواهد بود. پيرواني حالا در گوشه‌اي نشسته و فكر مي‌كند:«من، افشين پيرواني، سرمربي پرسپوليس در داربي. كارنامه‌ام را چگونه پايان مي‌دهم؟»

مطلبي كه روز گذشته يكي از خبرنگاران نزديك به افشين پيرواني در يك روزنامه ورزشي نوشته بود، برزخ اين مربي را نشان مي‌داد. او درحالي‌كه از آينده خود مطمئن نيست و احتمالا علاقه‌اي به‌كار كنار وينگادا ندارد، بايد امانت پرسپوليس را به بهترين شكل تحويل مرد باتجربه پرتغالي بدهد تا در ذهن هواداران به عنوان يك مربي بزرگ باقي بماند.
در واقع از هر طرف كه نگاه كني، پيروزي در داربي به سود افشين است. او مي‌تواند ادعا كند تيمش به جز بازي ذوب‌آهن و ملوان در تمام مسابقاتي كه با امضاي او در ميدان حاضر شد، خوب كار كرد. البته اين چيزي است كه در ذهن ما مي‌گذرد ولي مشخص نيست كه پيرواني كه از امروز بايد با وينگادا بسازد، چه ديدگاه و نيتي دارد. راستي جمعه براي او، چگونه خواهد بود؟ آيا افشين همان پرسپوليسي دوآتشه‌اي است كه خودش مي‌گويد يا يك مربي سابق كه نسبت به تيمش سرد شده و شكست و پيروزي تفاوتي برايش ندارد؟
مديران پرسپوليس علاقه زيادي  دارند تا از افشين پيرواني در كنار وينگادا استفاده كنند. به هر حال پيرواني از روز اول با اين تيم بوده و شناخت او مي‌تواند كمك فراواني به وينگادا بكند. اما خود افشين هنوز تصميم نگرفته و بين ماندن و ايفاي نقش ابتداي فصل و يا رفتن و منتظر يك فرصت جدي بودن، مانده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)