پرسپولیس نیوز: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: انتظارم این است که مشکلی برای تمدید قرارداد وجود نخواهد داشت.

 برانکو ایوانکوویچ بعد از نشست با مسئولان باشگاه پرسپولیس برای تمدید قرارداداش در جمع خبرنگاران گفت: جلسه خیلی خوب و بهتر است بگویم عالی با گرشاسبی، حاجی بیگی و دستیارانم و همچنین افشین پیروانی داشتیم. در این نشست در مورد همه مسائل صحبت و قبل از هر چیز مسائل مالی باشگاه در قبال ما مشخص شد. توافقات لازم برای تمدی قرارداد انجام شد و انشالله آخر هفته همه چیز نهایی خواهد شد. از افشین عذرخواهی می‌کنم که وقت نشد جلسه ادامه پیدا کند و با توجه به اینکه سال میلادی است و وکیلم در ایران نیست همه چیز به آخر هفته موکول شد.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال با توجه به محرومیت باشگاه پرسپولیس از جذب بازیکن با این شرایط چطور کنار خواهد آمد؟ عنوان کرد: با توجه به اینکه از جذب بازیکن محروم هستیم یکی از موارد مهم جلسه بحث ماندن مهدی طارمی و تمدید قرارداد او بود که قرار شد به همراه افشین پیروانی با او صحبت‌هایی داشته باشیم و پیشنهاد تمدید قرارداد ۲ ساله را به او بدهیم. ما احترام زیادی برای تصمیم طارمی قائل هستیم و او به صورت کتبی به باشگاه اعلام کرده که قصد ماندن ندارد. ما می‌دانیم که ماندن طارمی چقدر برای پرسپولیس و فوتبال ایران مهم است  اما هر بازیکنی آزاد است در مورد آینده فوتبالی‌اش تصمیم بگیرد چرا که زندگی‌اش را از این راه می‌گذراند. با این حال امیدواریم که طارمی در پرسپولیس بماند.

برانکو در پاسخ به این سوال که آیا بحث تاخیر افتادن قراردادش فقط به خاطر مسائل مالی بود یا نه؟ گفت: نه اصلا بحث تسویه حساب با ما نبود و این را شرط نکرده بودیم. فقط ما خواسته بودیم بعد از ۲،۳ سال کار در پرسپولیس بهتر است حساب و کتاب کلی شود. حتی امروز مسائل مالی مربوط به قرارداد کادرم ۵ دقیقه‌ای حل شد و فقط برای من کمی طولانی شد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت حل مشکل احمد نوراللهی تصریح کرد: در این مورد اقداماتی در حال انجام است و هنوز مشخص نیست که چه می‌شود اما ما روی نوراللهی حساب کرده‌ایم تا در دور برگشت بازی‌ها و لیگ قهرمانان آسیا از او استفاده کنیم.

سرمربی پرسپولیس در واکنش به شایعه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی در مورد عدم تمدید قراردادش به خاطر زلزله‌ تهران، راه افتاده گفت: فقط این را می‌گویم وقتی در تهران زلزله آمد بازیکنانم در اتومبیل‌های خود بودند و من به راحتی در رختخواب خوابیدم!

وی  در مورد عدم تمایل مهدی طارمی برای تمدید قرارداد با پرسپولیس گفت: وکیل طارمی در جلسه بود و با او صحبت کردیم. وکیل او به من گفت که قصد او چیست. البته باید این را بدانیم که او در دو سال اخیر بهترین بازیکن و آقای گل ایران بود. گل‌های طارمی برای ما پیروزی و قهرمانی را به ارمغان آورد. باید بدانیم او ملی‌پوش است. او اشتباه کرد، اما همه اشتباه می‌کنند. او با قصد، نیت و عمداً نخواست این‌طور شود. جریمه شد و عواقبش را دید آن هم در سالی که سال جام جهانی بود. جریمه‌ و تاوانش را می‌دهد. در همه باشگاه‌ها اشتباه پیش می‌آید. طارمی حرفه‌ای است. قراردادش تمام شده و طبیعی است که نمی‌خواهد بماند. این حق اوست و نباید از او ایراد گرفت.

سرمربی پرسپولیس در مورد ناراحتی باشگاه تراکتورسازی از  اتفاقات دیدار روز جمعه، گفت: مثل اینکه ما حق نداشتیم بازی را ببریم و برنده شویم؟ نه؟! دو هیچ خیلی زیاد بود؟ دلیش چه بود که ناراحتند؟ به‌خاطر تشویق پرسپولیس ناراحتند؟ هواداران آنها هم تراکتورسازی را تشویق می‌کردند. من بازی استقلال تهران – استقلال خوزستان را دیدم. هواداران استقلال هم استقلال تهران را تشویق می‌کردند. هواداران به ورزشگاه آمدند که تراکتورسازی را تشویق کنند؟ معلوم است که پرسپولیس را تشویق کنند، به ورزشگاه آمدند که پرسپولیس را تشویق کنند. من خوشحالم که با این برد، خیلی شادی و نشاط به هواداران دادیم. بازی با تراکتورسازی، فولاد، سپاهان بازی‌های بزرگ و در حد دربی هستند. نهایتاً هم دربی‌مان با استقلال. اینها به‌هر حال بازی‌هایی هستند که اسم آنها را ریسک بزرگ می‌گذاریم. همه از من مدام در مورد دربی سوال می‌کنند. خیلی‌ها علاقه دارند که دربی را ببریم تا قهرمان شویم.

برانکو در پاسخ به این سوال که «آیا قراردادش با پرسپولیس دو ساله است؟»، گفت: بله، دو سال. اگر باشگاه پیشنهاد بیشتر ندهد اما منطقش دو ساله است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاری که از او پرسید: «از لحاظ مالی چند درصد به قراردادتان اضافه شده است؟»، با خنده گفت:  ۸۳٫۲۸ صدم درصد. فکر می‌کنی من استحقاقش را ندارم این‌قدر بگیرم؟ به طبقه پنجم باشگاه بروید و از بخش مالی بپرسید.

سرمربی پرسپولیس با اشاره به اتمام قرارداد بسیاری از بازیکنان این تیم در پایان فصل، خاطرنشان کرد: ما در مورد بازیکنان صحبت کردیم. باشگاه حد و مرز خودش را تعیین کرده و می‌داند. اگر کسی فکر می‌کند باشگاه دیگر شرایط بهتری می‌تواند داشته باشد، ما نمی‌خواهیم جلوی او را بگیریم. فقط مطمئن نیستم جای دیگر می‌تواند بهتر از پرسپولیس باشد، از همه لحاظ.

برانکو در واکنش به احتمال بازگرداندن بازیکنان پرسپولیس که به‌صورت قرضی در تیم‌های دیگر بازی می‌کنند، یادآور شد: از کادر بازیکنانی که داریم، خیلی راضی هستیم. آنها در لیگ می‌برند، فعلاً قهرمانیم، بدون طارمی، بدون نوراللهی و بدون برخی بازیکنان مثل کرملاچعب. ما تیم خیلی خوبی داریم و نیازی نیست که کسی را برگردانیم یا نتوانیم برگردانیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)