پرسپولیس نیوز : سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: به اینجا آمدم تا تجاربم را به فوتبال ایران انتقال دهم نه اینکه مردم را به جان هم بیندازم.

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار پرسپولیس مقابل پدیده در کنفرانس خبری در باره این بازی گفت: دوره دوم لیگ از فردا آغاز می‌شود و یک دربی در پیش داریم. تیم پدیده امتیازش با سپاهان و پرسپولیس برابر است و این موضوع بیانگر این است که چه کار سختی داریم.

* پدیده بازی‌هایی را باخته که نباید می باختند

برانکو ادامه داد:‌ کار سختی با پدیده داریم آنها در نیم فصل اول فقط در دو بازی شکست خوردند و تیم با لیاقتی هستند که در این جایگاه قرار گرفته‌اند. خوب و قاطعانه بازی می‌کنند و بازی‌هایی که باختند نباید واگذار می‌کردند. مقابل استقلال هم دیدید که چقدر خوب عمل کردند. کاملا می‌دانیم رویارویی سختی داریم. مخصوصا اولین بازی ما که مقابل هواداران است. بازی اول همیشه سخت است و نتایج آن نامعلوم است.

* پر از خوشبینی هستم

وی تاکید کرد: در مورد تیم باید عرض کنم ترابی در این بازی نیست،‌ انصاری و ماهینی مصدوم هستند و ربیع‌خواه مصدومیتش کاملا برطرف شده و سیدجلال حسینی احساس درد از ناحیه پا می‌کنند. بودیمیر هم همین شرایط را دارد و خواهیم دید در ۲۴ ساعت آینده چه اتفاقی خواد افتاد اما خوشحالم که کار را شروع می‌کنیم و با هواداران روبرو می‌شویم. پر از خوشبینی هستم و برای اجرای تمام اهداف‌مان تلاش می‌کنیم.

* صحبت خاصی در مورد حضور منشا در استقلال ندارم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در باره پیوستن گادوین منشا به استقلال گفت: این سؤال را باید از مسئولان استقلال که او را جذب کردند بپرسید من صحبت خاصی در این زمینه ندارم.من از منشا تشکر کردم که برای ما زحمت کشید و برای او آرزوی موفقیت کردم.

*هرگز از داوران نخواستیم که عذرخواهی کنند

برانکو در مورد همایش هم اندیشی با داوران و استفاده از کمک داور ویدئویی افزود: همه ما امکان اشتباه داریم اما ما از داوری‌ها ناراحت نیستیم و فقط می‌خواهیم محترمانه قضاوت کنند. داوران هم حق دارند روز بد داشته باشند. اما هرگز از داوران نخواستیم که عذرخواهی کنند. واقعیت این است که بیشتر تیم‌ها از داوری ضربه خوردند و ما قضاوت صادقانه می‌خواهیم اما با این شرایط باز هم اشتباه است همانطور که من و بازیکنانم اشتباه می‌کنیم.

*هرگز صحبتی برای واسطه برای صحبت با کی روش نشده بود

وی در باره صحبت‌های شب گذشته کی‌روش که گفته بود خواهان جلسه با برانکو بوده و علی پروین را واسطه قرار داده و او نپذیرفته، گفت:‌هرگز صحبتی نشده و این مطالبی که شما می‌نویسید را می‌خوانم ولی کسی نخواسته واسطه شود. من اینجا آمدم کار کنم نه اینکه بجنگم و بعد صلح کنم. به اینجا آمدم تا تجاربم را به فوتبال ایران انتقال دهم نه اینکه مردم را به جان هم بیندازم. تا به حال شنیده‌اید علیه کی‌روش حرف بزنم؟ تا حالا مخالف تیم ملی بودم؟ این حرف‌ها برای من مهم نیست اما آیا کی‌روش علیه من حرف زده؟ شما خبرنگاران پاسخ دهید. همین برای من کافی است. من با اوچه کاری دارم؟ او سرمربی تیم ملی بود و هر گاه بازیکن خواست ما بازیکن دادیم و از تیم ملی حمایت کردیم اما آیا تا به حال علیه یک از بازی‌های تیم ملی مخالفتی کردم یا حرفی زدم؟

در این بین یکی از خبرنگاران به برانکو گفت که کی‌روش در یکی از مصاحبه شب گذشته با برنامه نود از او و قلعه‌نویی تشکر کرده  که برانکو پاسخ داد  خوب است که او تشکر کرده اما آیا شما از نتایج تیم ملی راضی هستید؟ یکی از خبرنگاران گفت که در نظرسنجی شب گذشته ۵۶ درصد مردم راضی بودند که سرمربی پرسپولیس در این باره گفت: این هم یک آمار است که انجام شده است.

* رسیدن پیشنهاد برای من عجیب نیست

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه شما از باشگاه الاهلی و تیم‌های دیگر پیشنهاد داشته‌اید، گفت: بله وقتی برای بازیکنان من پیشنهاد می‌آید طبیعی است که برای من هم پیشنهاداتی بیاید. شاید پریروز آخرین پیشنهاد بود. من دوباره تکرار می‌کنم در سه کشور قهرمان شده‌ام و کرواسی سوم جهان شدیم و ایران سوم آسیا شدند در بوسان قهرمان شدیم. فینالیست لیگ قهرمانان بودم و طبیعی است برای ما پیشنهاد بیاید و این مسله عجیب نیست.

*روش بازی پدیده مالکانه است

برانکو در مورد اینکه گل‌محمدی می‌گوید تیمش خوب و مالکانه بازی می‌کند گفت: یحیی حق دارد آنها روش بازی‌شان همین است. در نیم فصل اول هم کلا اینگونه بازی کردند. آنها مقابل سپاهان در اصفهان و مقابل استقلال هم اینگونه بازی کردند. مقابل پرسپولیس هم اینگونه بازی کردند و طبیعی است که تلاش کنند خوب بازی کنند. البته خلعتبری که مهره مهم‌شان بود از این تیم جدا شده است که به جای او رضایی آمد. این اتفاقات طبیعی است. ما هم دنبال این روش خواهیم بود.

*ماهینی بعد از عید آماده می شود

وی در مورد اینکه جایگزینی برای دفاع وسط‌های خود ندارد، اظهار داشت: نادری را برای دفاع وسط آورده‌ایم که می‌تواند تعویض خوبی برای دفاع وسط باشد. او می‌تواند در دفاع چپ هم بازی کند. هنوز هم کارت زرد و مسائل دیگر نرسیده است شاید در ادامه این اتفاقات بیفتد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد وضعیت مصدومان تیمش گفت: ماهینی بعد نوروز آماده می‌شود و انصاری هم آخر فصل آماده خواهد شد، ربیع‌خواه هم ظرف چند روز آینده باید ببینیم آماده می‌شود یا نه. شرایطش خیلی سخت و مشکل نیست.

* این تیم فقط ۱۱ نفر نیست و من به آن می‌گویم نگرانی شیرین

برانکو در مورد اینکه توقعات از پرسپولیس بالا رفته و نیمکت این تیم تقویت شده، گفت: بله خیلی خوب و مهم است نیمکتی با کیفیت طولانی داریم. ما بازی‌های زیادی پیش رو داریم و طبیعی است همه فرصت بازی دارند. یک تیم فقط ۱۱ نفر نیست. ۱۸ تا ۲۲ نفر هستند و من به این مسئله می‌گویم نگرانی شیرین.

* خیلی مدافع سیستم ویدئویی نبودم

وی در مورد استفاده از کمک داور ویدئویی به صورت آفلاین گفت: من خودم خیلی مدافع سیستم ویدئویی نبودم زیرا زمان زیادی از فوتبال را می‌گیرد اما به هر حال این سیستم هم کار خودش را می‌کند و در اکثر کشورهای صاحب فوتبال این سیستم پذیرفته شده است. قطعا این سیستم کمک زیادی به داوران و باشگاه‌ها خواهد کرد. حداقل در لحظاتی که پیش می‌آید.

* باید بحث کمک داور ویدئویی به داوران آموزش داده شود

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد وضعیت بشار رسن گفت: بشار با ما تمرین می‌کند و البته جرایمی هم شامل حالش می‌شود.

پندار خمارلو مدیر رسانه‌ای پرسپولیس در مورد اینکه به باشگاه در مورد کمک داور ویدیویی صحبت کرده‌اند یا نه، گفت:با باشگاه حرفی در این مورد زده نشده است اما امیدوارم استفاده از این سیستم مانند کارشناسان داوری در یک برنامه خاص نباشد. کارشناسی داور دیشب برای پرسپولیس خیلی عجیب بود امیدوارم به خوبی از سیستم ویدئویی استفاده شود.

برانکو در پایان صحبت‌هایش افزود: باید بحث کمک داور ویدئویی به داوران وسط و کسانی که در این زمینه کار می‌کنند آموزش داده شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)