پرسپولیس نیوز: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس دربی را یک بازی جالب و سخت توصیف و تأکید کرد تیمش در دربی ۸۸ به دنبال پیروزی بوده است.

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری بعد از دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس که با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید, اظهار داشت: دربی را پشت سر گذاشتیم. دربی همیشه جالب و سخت است و همیشه انتظارات زیاد. به بازیکنانم بابت جنگندگی و شجاعت‌شان تبریک می‌گویم. همین‌طور از همه هواداران‌مان که ۹۰ دقیقه ما را تشویق کردند، تشکر می‌کنم.

در دربی مصلحت‌اندیشی نکردیم و دنبال برد بودیم
وی افزود: این نتیجه مسلماً مثبت بوده و با همین نتیجه مثبت برای بازی‌مان در قطر مقابل السد حاضر می‌شویم. علی‌‌رغم اینکه بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان خواهد بود، من خوشحالم که در این بازی مصلحت‌اندیشی نکردیم و همچنان دیدگاه و فلسفه خودمان را حفظ کردیم و دنبال برد بودیم. در بخش عمده‌ای از بازی ما بازی را کنترل کرده و تیم بهتری بودیم. به همین دلیل راضی و خوشحالم، هرچند که به پیروزی نرسیدیم.

غیبت ماهینی فقدان بزرگی برای ما خواهد بود
«آن چیزی که مهم و خوشحال‌کننده است، این است که همیشه و همیشه روحیه برد و قهرمانی را در خودمان تقویت می‌کنیم»، برانکو با بیان این جمله به مصدومیت حسین ماهینی اشاره کرد و گفت: متأسفانه ماهینی را از دست دادیم و طبق معایناتی که انجام شده، این بازیکن فصل را از دست داده است. این فقدان بزرگی برای ما خواهد بود، اما علی‌رغم همه مشکلات همچنان دنبال جمع‌آوری انتظارات و بلندپروازی عاقلانه برای بردن در لیگ قهرمانان آسیا هستیم.

بازیکنان پرسپولیس و استقلال عملاً نفس بریده از زمین خارج شدند
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: آن چیزی که خیلی مرا خوشحال می‌کند، این است که بازیکنان هر دو تیم توان خود را گذاشتند و عملاً نفس بریده از زمین خارج شدند. مربی تیم حریف و بازیکنان‌شان برای دیدن ماهینی به رختکن ما آمدند و تأسف‌شان را بابت مصدومیت او اعلام کردند.

نمی‌شود انتظار داشت که در هر بازی به ۶ گل دست پیدا کنیم
برانکو در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد هر دو مربی ترسیدند و بازی باکیفیتی نبود، اظهار داشت: این دربی بود و به‌هرحال هر دو طرف نقش خیلی بزرگی داشتند. من با شما موافق نیستم که بازی خوب نبود. بله صفر – صفر شد و شاید ۳ – ۳ یا ۵ – ۵ یا ۷ – ۷ می‌شد، اما خودتان از اهمیت نتیجه این بازی برای هر دو تیم با خبر هستید. نمی‌شود انتظار داشت که در هر بازی به شش گل دست پیدا کنیم. در واقع این جنگ بود و شما باید بدانید که استقلال شش ملی‌پوش دارد.

دربی پرمحتوا بود و از هر دو طرف میل و اشتیاق به برد وجود داشت
این مربی کروات افزود: آنها هم بازی‌های سختی در لیگ قهرمانان آسیا داشتند و مسلماً با تراکم این همه کیفیت، به نتیجه رسیدن کاری ساده نیست. خود شما نوع کار تیم‌های اروپایی را دیدید. بارسلونا و رئال مادرید و همچنین منچستریونایتد را در بازی‌های اخیر دیدید؟ به نظرم بازی پرمحتوا بود و از هر دو طرف میل به برد و اشتیاق به برد وجود داشت. در این‌طور بازی‌ها معمولاً گل‌ها از شانس‌های نیم‌بند یا ضربات ایستگاهی به ثمر می‌رسد.

نمی‌توانیم مقابل استقلال ۲۸ موقعیت گل ایجاد کنیم
«استقلال در نیمه اول با پنج هافبک بازی کرد که میانه میدان را از پرسپولیس گرفته بود و با اینکه شما دو تعویض هجومی انجام دادید، اما نتوانستید موقعیتی ایجاد کنید و به لحاظ تعداد پاس هم آمار ضعیفی نسبت به قبل ارائه کردید. آیا با این شرایط می‌توان برای بازی با السد امیدوار بود؟»، برانکو در پاسخ به این پرسش گفت: نمی‌دانم، اما به شما گفتم ما با استقلال بازی کردیم. مقابل سپیدرود ۵۴۶ پاس داشتیم و ۷۰ درصد صاحب توپ بودیم. این استقلال بود و سپیدرود انتهای جدول است. استقلال تقویت شده و می‌خواهد کاندیدای مطرح برای قهرمانی باشد. نمی‌شود آن‌طور که مقابل سپیدرود بازی کردیم و هشت فرصت صد درصد گل داشتیم، مقابل استقلال همان‌طور بازی کنیم. نمی‌توانیم مقابل استقلال ۲۸ موقعیت گل ایجاد کنیم. آنها مهدی رحمتی را دارند که ملی‌پوش است، وریا غفوری، پژمان منتظری، میلاد زکی‌پور، روزبه چشمی، علی کریمی و… که همه ملی‌پوش هستند. این دربی است و یک بازی بین دو تیم بسیار قوی که هر دو دنبال قهرمانی لیگ برتر هستند. به همین دلیل من از شرایط راضی‌ام، البته اگر می‌بردیم خیلی خوشحال‌تر می‌شدیم.

کنترل بازی را در اختیار داشتیم و روند مسابقه را ما دیکته می‌کردیم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به طرح این موضوع که «شما در دربی قبلی شکست خوردید و به نظر می‌رسد در این بازی قصد کنترل استقلال را داشتید و محتاطانه بازی می‌کردید یا این نوع بازی به دیدار آینده مقابل السد ارتباط داشت»، خاطرنشان کرد: نه، اصلاً چطور می‌شود فکر کنید ما در دربی مصلحت‌اندیشی کنیم و نیم‌نگاهی به السد داشته باشیم؟! خودتان دیدید دو مهاجم ما از بالا به قلب خط دفاعی استقلال حمله می‌کردند. به شما گفتم که تمام بازیکنان خط دفاعی استقلال ملی‌پوش هستند. ما کنترل بازی را در اختیار داشتیم و روند مسابقه را ما دیکته می‌کردیم. موقعیت‌هایی که ما ایجاد کردیم، معمولاً باید تبدیل به گل شود. احتمالاً روی علی علیپور هم پنالتی شده بود و آن شانس کرنر را معمولاً کمال گل می‌کند. این‌طور هم می‌توان به دربی نگاه کرد. دربی قبلی یک بر صفر به سود استقلال شد، دربی قبل از آن به سود ما و قبل‌تر مساوی صفر – صفر شده بود. چیزی خیلی غیرمنتظره نبود و فکر می‌کنم بازی بسیار محکم و خوب بود. دو تیم از بهترین‌های ایران در چنین جو و فضایی بازی کردند. خودتان می‌دانید هواداران ما و آنها چقدر روی بازیکنان ما و آنها تأثیرگذار هستند. من دوباره به هر دو تیم تبریک می‌گویم.

فضایی برای سرعت نبود چون استقلال خیلی خوب دفاع می‌کرد
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه صادق محرمی و وحید امیری که دو بازیکن سرعتی پرسپولیس بودند این فصل جمع سرخپوشان را ترک کردند و در غیاب آنها انتظار می‌رفت امید عالیشاه که یک بازیکن سرعتی است در ترکیب قرار بگیرد و چرا این بازیکن را از ابتدا به میدان نفرستاد، گفت: تکرار می‌کنم. بازی دربی است و بازیکنان بسیار باکیفیتی در دربی بازی می‌کنند. طبیعی است که مشکل داشتیم و حسین ماهینی پس از نیم ساعت مجبور شد به بیرون بیاید و ما کل خط دفاعی‌مان را تغییر دادیم. در مورد سرعت، حرف شما درست است و فضایی برای سرعت هم نبود، چون استقلال خیلی خوب دفاع می‌کرد. صحبت درباره صادق محرمی یا وحید امیری که از تیم رفته‌اند، مانند این است که ما در مورد علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا یا علی دایی بخواهیم صحبت کنیم، چون آنها دیگر رفته‌اند و مربوط به گذشته هستند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)