پرسپولیس نیوز: سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فیفا تصمیم خود را برای صدور رای نهایی گرفته و مطمئنا از این پس نظر من نقشی در رای فیفا و اجرای آن نخواهد داشت.

برانکو ایوانکوویچ این روزها در کشورش و دور از تمرینات تیم ملی فوتبال عمان، در حال برنامه‌ریزی برای ادامه فعالیت است و از طرف دیگر او از طریق وکلیش، به صورت جدی پیگیری شکایت از باشگاه پرسپولیس برای دریافت مطالباتش خواهد بود. وی در جدیدترین گفت‌وگویش، با اشاره به این موضوعات و ضمن تشکر از هواداران این تیم به خاطر ارسال پیام‌های تبریک به مناسبت روز معلم، پیرامون مسائل مختلف توضیحاتی را ارائه کرده است. متن گفت‌وگوی فارس با برانکو را در زیر می‌خوانید.

شرایط تیم ملی عمان بعد از لغو تمرینات و مسابقات چگونه است؟

همانطور که می‌دانید تمام مسابقات و برنامه‌ها متوقف شده و این روزها صحبت‌هایی پیرامون این موضوع مطرح می‌شود که تمرینات از مرداد و شهریور دوباره آغاز خواهد شد. ما هم در حال برنامه‌ریزی هستیم تا ببینیم شرایط به چه شکل پیش می‌رود. این روزها اکثر تمرینات تیم‌های ملی و در کل تیم‌های فوتبال، متوقف شده و به همین دلیل ما هم نمی‌توانستیم تمرینات تیم ملی عمان را ادامه دهیم.

 یکی از اتفاقات جالب درخواست داوطلبانه شما برای کسر قرارداد با فدراسیون فوتبال عمان بود.

همانطور که اشاره کردم تمامی فعالیت‌های فوتبال در عمان متوقف شده و به خاطر شیوع ویروس کرونا، هیچ زمینه‌ای برای فعالیت‌های من و اعضای کادر فنی در کشور عمان، وجود نداشت. به همین دلیل با پیشنهاد خودم عازم کشورم شدم اما انصاف نبود که وقتی کاری انجام نمی‌دهم، پول دریافت کنم. البته مفاد قرارداد هنوز جاری است اما شخصا درخواست کاهش مطالبات را کردم و خواستم منصفانه با فدراسیو فوتبال عمان، برخورد کنم.

 شما در کشور کرواسی در شرایط قرنطینه هستید و تصاویر جالبی از تمرینات اختصاصی شما در سالن، منتشر شده است. 

مردم در کشور ما خود را بسیج کرده‌اند تا با این ویروس مبارزه کنند. آنها می‌خواهند موفق به شکست پاندومی کرونا شوند و این مسئله شامل مکان‌های عمومی و تمام جاهایی که افراد مختلف حضور دارند، می‌شود. در کشور ما خروج از منزل به حداقل رسیده و قواعد سخت گیرانه‌ای اجرا شده است. دسترسی به وسایل وتجهیزات حفاظت پزشکی و غیره رعایت قرنطینه را برای ما دچار مشکل کرده اما سعی کردیم از امکانات نهایت استفاده را ببریم. مردم در اینجا به این شرایط و نوع زندگی تقریبا عادت کردند و من هم در اوقات استراحت سعی می‌کنم وزنه بزنم. این موضوع آمادگی جسمانی را بالا می‌برد و در خیلی از مواقع باعث شادی روح در من می‌شود.

 ظاهرا چندی پیش وکیل شما نامه‌ای را به باشگاه پرسپولیس ارسال کرده و در آن نامه تاریخ ۱۲ اردیبهشت آخرین فرصت باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مطالبات شما عنوان شده. آیا این باشگاه واکنشی به نامه وکیل شما داشته است یا خیر؟

وکیل من در چارچوب آئین‌نامه کد انضباطی رکن قضایی فیفا، دست به ابلاغ درخواست اجرای حکم فیفا زده که البته دقیقا نمی‌دانم مهلت نهایی چه زمانی بوده است. فکر می‌کنم احتمالا پنجشنبه‌ای که در پیش داریم فرصت نهایی باشد ولی دقیق آن را باید از موکلم سؤال کنم.

 آنها واکنشی به حکم فیفا که نداشتند؟

از آنجایی که فیفا همواره طرفین دعوی را در خصوص کنش‌ها و واکنش‌ها و همچنین مکاتبات قضایی به طور یکسان مطلع می‌کند، بعید می‌دانم باشگاه پرسپولیس واکنشی به این موضوع داشته باشد.

فارس: تصمیم شما برای حل این مسئله و یا قسطی کردن مطالبات‌تان چیست؟

فیفا بسیار شفاف در این خصوص رسیدگی می‌کند و قرائن و شواهد در خصوص این پرونده را بررسی کرده است. آنها تصمیم خود را برای صدور رای نهایی گرفته‌اند و مطمئنا از این پس نظر من نقشی در رای فیفا و اجرای آن، نخواهد داشت. در خصوص تخفیف هم باید بگویم دیگر کاری از دست من ساخته نیست و فکر می‌کنم باید اجازه بدهید اول این موضوع از مراحل تشریفاتی عبور کند و به مرحله اجرا برسد. فیفا نظر خود را به صورت شفاف اعلام کرده، پس من نقشی در این میان نخواهم داشت. خیلی موارد را هم وکیلم پیگیری کرده است.

 باشگاه پرسپولیس چندی پیش مدعی شد خواستار شرح حکم از فیفا شده است. ظاهرا آنها به دنبال این هستند که از فیفا فرصت بگیرند.

اینکه آنها چنین درخواستی داشته باشند حق طبیعی طرفین پرونده است. (مشتکی عنهم) لذا این باشگاه از حق خودش استفاده کرده و تصمیم آنها برای من محترم است.

 در طول سال‌هایی که در فوتبال ایران حضور داشتید فکر می‌کنید کدام مدیر پرسپولیس اگر در فصل گذشته حضور داشت، مانع جدایی شما از این تیم و شکایت از این باشگاه می‌شد. 

سؤال خوبی پرسیدید. من کم و بیش با همه مدیرانی که در ۴ سال گذشته در پرسپولیس با آنها همکاری کردم ارتباط خوبی داشتم و همیشه روابط دوجانبه خوبی بین ما برقرار بوده است. از نژادفلاح و طاهری و غیره گرفته تا بقیه دوستان. اما واقعیت این است که به دلیل تغییرات پی در پی و عدم ثبات در مدیریت رابطه جدید همکاری ما دچار مشکل و دشواری‌های خاص در همان زمان می‌شد. به نظرم موفق‌ترین دوره همکاری بین من و مدیریت وقت پرسپولیس به دوره اکبر طاهری برمی‌گردد. زیرا زمانی که او مدیریت باشگاه را بر عهده داشت پرسپولیس بودجه‌ای در اختیار نداشت وامکانات سخت افزاری در تیم و باشگاه گسترش پیدا نکرده بود. علاوه بر این بدهی‌های بسیار سنگینی پیش از دوره مدیریت طاهری به شکل توده‌ای بر سر مدیریت آوار شده بود و ما به این شکل کارمان را شروع کردیم. حال شما این واقعیت را مدنظر قرار بدهید و به تحلیل و نظراتی که می‌دهم، گوش کنید.

 چه نظراتی؟

در فصلی که کار را آغاز کردیم ما فقط به همراه مرحوم هادی نوروزی، بیا به قول هواداران آپاچی فقط ۷ نفر را در اختیار داشتیم و به گواه همه کارشناسان آن سال پرسپولیس در حال سقوط به لیگ پایین‌تر بود. در عین اینکه کمبود بازیکن داشتیم باید بهترین نتیجه ممکن را می‌گرفتیم و در اسیا نتایج قابل قبولی کسب می‌کردیم. در کنار این موارد حق مسلم پرسپولیس این بود که در دربی‌ها نتایج خوبی بگیرد و این انتظار از کادر فنی می‌رفت که این مسابقات را با برد پشت سر بگذاریم. حال شما به عنوان یک خبرنگار که به همه پارامترها آگاهی دارید این مسائل را کنار یکدیگر بگذارید و فکر می‌کنم آنوقت متوجه شوید که یک مربی من باید از چه سختی‌ها و موانعی عبور می‌کردم. همانطور که اشاره کردم آقایانی که افتخار همکاری با آنها را داشتم همیشه رابطه خوبی با من داشتند و من نیز ارتباط محترمانه و متقابلی با آنها برقرار کردم. اما صادقانه می‌گویم که موفق‌ترین دوره کاری من به زمان اکبر طاهری برمی‌گردد. ما در آن سال تعدادی از ستاره‌های جوان را به فوتبال ایران معرفی کردیم وعملکردمان خیلی خوب بود.

 حالا که بحث حکم شما در خصوص باشگاه پرسپولیس جدی شده، آیا از رای نهایی مطلع هستید؟

خیر. فقط می‌دانم فیفا در هر مسئله‌ای اعم از موارد قضایی  یا موارد دیگر، از نظر آئین‌نامه کاملا روشن عمل می‌کند. من هم از محتویات این آئین‌نامه آگاهی ندارم اما به تصمیم فیفا و قوانین آنها احترام می‌گذارم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)