پرسپولیس نیوز : سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بی‌صبرانه منتظر شروع لیگ هستیم، برای ما لیگ از فردا و با دیدار سوپرجام آغاز می‌شود.
برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس و نفت تهران، اظهار داشت: متاسفانه نشست امروز مصادف با فوت پدر سعید فتاحی شد و جا دارد به او تسلیت بگویم. هم شما و هم ما بی‌صبرانه منتظر شروع لیگ هستیم. برای ما  لیگ از فردا آغاز می‌شود. در همه کشورهای دنیا سوپرجام برگزار می‌شود و بهترین مقدمه برای شروع لیگ است. افتخار می‌کنیم که یک پای سوپرجام هستیم، چون بهترین قهرمانی در کشور یعنی قهرمانی لیگ برتر را کسب کرده‌ایم.

وی افزود: فردا با تیمی بازی خواهیم کرد که در ۴،۵ سال اخیر همیشه در رده‌های بالای جدول بوده و امسال با مربی جدید به لیگ برتر آمده است. مربی این تیم یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران است که روی نیمکت این تیم نشسته است. به عنوان مربی خوشحالم که کریمی به عنوان اسطوره تجربه‌اش را در خدمت فوتبال ایران قرار می‌دهد. کریمی سخت‌ترین کار را در فوتبال برعهده گرفته و آن هم مربی و رهبر یک تیم بودن است. او دانش و تجربیاتش را به بازیکنان ایرانی انتقال خواهد داد.

برانکو در مورد شناختش از تیم نفت تهران گفت: اطلاعات مختلفی از تیم نفت تهران به گوش ما رسیده، می‌دانیم که آنها مشکلات زیادی دارند و کادرفنی‌شان نسبت به فصل گذشته تغییر کرده است اما باور کنید من تجربه زیادی  دارم، دیروز به بازیکنانم گفتم و امروز هم به شما می‌گویم که ما می‌خواهیم در کنار اینکه به هیچ وجه از نقش قهرمانی خودمان عبور نکنیم با کسب یک قهرمانی دیگر هواداران‌مان را خوشحال کنیم.

وی با بیان اینکه بازی با نفت تهران سختی‌های زیادی دارد یادآور شد: من خیلی از این بازی می‌ترسم چون تجربه دارم، ما سال گذشته مقابل قشقایی در مرحله ابتدایی جام حذفی مغلوب و از این مسابقات حذف شدیم. این زیبایی فوتبال است، تفاسیر و صحبت‌هایی که در مورد این بازی انجام می‌شود، من نمی‌خواهم برایشان لفظ کم‌کاری به کار بگیرم، اما بازیکنانم نباید نفت تهران را دست کم بگیرند.

برانکو عنوان کرد: چیزی که الان می‌توانم بگویم فقط این است که مطمئنم بازیکنان نفت تهران فردا ۲۰۰ درصد انگیزه خواهند داشت و به قول معروف سرشان را در زمین بازی برای نفت تهران می‌گذارند و انگیزه زیادی دارند.  بازیکنان نفت تهران می‌خواهند ما را غافلگیر کنند و من ممطئنم بازیکنانم آنها را دست کم نخواهند گرفت و حداکثر توانشان را برای پیروزی در بازی فردا به کار می‌گیرند. ما در ابتدای سال هم اهداف خودمان را مشخص کردیم، هدف ما بردن بیشترین تعداد بازی و کسب بیشترین قهرمانی است. من به کیفیت بازیکنانم اطمینان دارم چون آنها بارها نشان دادند که فکرشان بزرگ است. امسال باید گل کار بازیکنان پرسپولیس باشد.

وی در مورد عمل جراحی گادوین منشا گفت: ما فردا منشا را در ترکیب نخواهیم داشت، او یک عمل کوچک انجام داده و چند روزی غایب است، صادق محرمی نیز فعلا در اردوی تیم امید حضور دارد، علی‌رغم اینکه محرمی برای ما بازیکن مهمی است اما می‌دانیم که تیم امید هم به همان اندازه اهمیت دارد. برخلاف برخی از باشگاه‌ها که بازیکنان‌شان را در اختیار تیم امید قرار ندادند ما این کار را انجام دادیم و اهمیت بالای تیم امید را می‌دانیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص وضعیت مهدی طارمی تصریح کرد: در مورد طارمی ما این اجازه را به او دادیم که شانس بازی کردن در اروپا را داشته باشد، اما طارمی از پیشنهاداتش راضی نبود. او سعی می‌کند بهترین بازی‌ها را برای ما و تیم ملی ایران انجام دهد. طارمی فعلا ۱۰۰ درصد آمادگی را ندارد البته ما باید بقیه بازیکنان‌مان را هم بیشتر آماده کنیم. روشی که برای طارمی  و بقیه بازیکنان در نظر گرفتیم این است که در ۱۰ روز آینده بیشترین آمادگی را داشته باشیم. طارمی فردا برای پرسپولیس بازی خواهد کرد.

برانکو با اشاره به وضعیت شایان مصلح گفت: ما مصلح را به عنوان دفاع چپ به اینجا آوردیم، دفاع چپ پست اول اوست، اما من طبق فلسفه‌ام بازیکنانم را به شکلی آماده می‌کنم که حداقل در دو پست بتوانند انجام وظیفه کنند. در مورد شایان هم باید بگویم من کاملا از او و عملکردش راضی هستم. کمی زمان می‌برد که مصلح به یک بازیکن تمام عیار تبدیل شود اما مطمئنم او بازیکنی خواهد بود که خیلی به درد ما می‌خورد.

وی به گلایه از برخی شایعات موجود در مورد وضعیت مدیریت باشگاه پرسپولیس پرداخت و افزود: شایعاتی مثل برگزاری دربی تا  حدی در کار ما بی‌نظمی ایجاد می‌کند اما در برنامه کار و هدفی که داشتیم تغییر چندانی انجام ندادیم، ما دوست داشتیم بازی‌های دوستانه بیشتری انجام دهیم اما امکانش نبود. شایعاتی مثل تغییر مدیریت در باشگاه پرسپولیس هم همیشه و گاهی اوقات پیش می‌آید، بعضی وقت‌ها این شایعات شدت بیشتری دارند و بعضی وقت‌ها کمتر می‌شوند که می‌توانند تا حدودی روی تیم تاثیر بگذارد، این شایعات نامعلوم که آیا تغییراتی در باشگاه پرسپولیس انجام خواهد شد یا خیر؟  گاهی وقت‌ها به سوژه بازیکنان برای صحبت کردن با یکدیگر هم تبدیل می‌شود، آنها حتی بعضی وقت‌ها با شخص آقای طاهری هم در این مورد صحبت می‌کنند. البته این شایعات تاثیری در عملکرد بازیکنان من ندارد و آنها سرشان در کار خودشان است، شایعاتی مانند تغییر مدیریت در باشگاه پرسپولیس بیشتر توسط رسانه‌ها کار می‌‌شود که این امر هم طبیعی است، چون وقتی اخبار کم می‌شود و لیگ تعطیل است رسانه‌ها هم به این اخبار می‌پردازند، من می‌توانم به جرأت بگویم که بازیکنانم کارشان را حرفه‌ای انجام می‌دهند، آنها هر روز بهتر و آماده‌تر از قبل می‌شوند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با اشاره به دیدار تیمش مقابل الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: بودجه عربستان یا امارات و قطر خیلی بیشتر از باشگاه‌های ایرانی است، تیمی مانند العین در امارات برای ترانسفر یک بازیکن ۱۰ میلیون دلار پول خرج می‌کند، شما دیگر بقیه را خودتان ببینید. پرسپولیس تنها تیم در آسیا و ایران است جز رادوشوویچ همیشه با ۱۱ بازیکن بومی به میدان می‌رود، ما با این شرایط قاطعانه قهرمان شدیم، همه رکوردها را جابه‌جا کردیم و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم. من به بازیکنانم بابت این کار افتخار می‌کنم. بخش زیادی از موفقیت ما با تلاش بازیکنان حاصل شده، ما آمادگی این را داریم که در لیگ قهرمانان آسیا یک قدم جلوتر از این مرحله هم برویم.

برانکو با اشاره به بازگشت احمد نوراللهی به تمرینات پرسپولیس یادآور شد: من با احمد صحبت کردم خوشحالم که نوراللهی به تیم خودش برگشته است، طبیعی است که او حق شرکت در بازی‌ها را ندارد اما به تمرینات ما ملحق شده است. مهمترین کاری که یک بازیکن می‌تواند انجام دهد این است که تمرین بکند، من کاملا به نوراللهی اعتماد دارم و انتظارم از او زیاد است چون احمد نوراللهی در هر ۴ پست می‌تواند بازی کند و ملی‌پوش شود. خوشحالم که تیم و بچه‌ها احمد را دوست دارند، او فردا در کنار تیم ما خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا در نبودن منشا پنالی‌زن اول دیگری خواهید داشت، باخنده گفت: پنالتی ما را مهدی طارمی می‌زند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاری که از او پرسید چه توصیه‌ای به علی کریمی می‌کنید که به تازگی هدایت تیم نفت تهران را برعهده گرفته، تصریح کرد: پیش از همه چیز برای او آرزوی موفقیت و خوش‌شانسی زیاد دارم، چیزی که به کریمی سفارش می‌کنم و همه ما مربیان هم آن را تجربه کردیم این است که هدایت یک تیم با بازی کردن در آن فرق بسیار زیادی دارد.  کریمی یک دور پر از فشار را در پیش رو دارد اما اگر آموزش درستی داشته باشد آن وقت یک مربی خوب می‌شود، من خودم بعد از ۳۰ سال کارکردن یاد می‌گیرم و می‌خوانم، من اعتقاد دارم و افتخار می‌کنم که شاگردان قبلی‌ام الان به عنوان مربی کار می‌کنند، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، یحیی گل‌محمدی، جواد نکونام، مهرداد میناوند و حتی علیرضا منصوریان، اینها سرمایه‌های فوتبال ایران هستند. شما رسانه‌ای‌ها اینجا هستید که از این مربیان جوان حمایت کنید نه اینکه بعد از اولین شکست زیرآبشان را بزنید.

برانکو در واکنش به اینکه گفته می‌شود از تیم ملی روسیه پیشنهاد مربیگری دارد، تاکید کرد: همه اینها در حد حرف و سخن است آنها مربی عالی مثل کاپلو داشتند اما نتوانستند هیچ کاری انجام بدهند و حتی در سراشیبی سقوط قرار گرفتند. من هم مایل نیستم در این مورد صحبتی انجام بدهم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای این کار با کسی صحبت کرده یا خیر، گفت: من با خیلی‌ها صحبت می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد حرف و حدیث‌های به وجود آمده در مورد مصدومیت بشار رسن بازیکن عراقی پرسپولیس عنوان کرد: بشار بازیکن جوان و آینده‌داری است و به نظرم یکی از آینده‌ترین بازیکنان حاضر در کشور عراق به حساب بیاید و تمریناتش را هم قطع نکرده، اما با توجه به اینکه لیگ عراق و بازی‌های تیم امید این کشور ادامه دارد هنوز به ایران نیامده، در مورد بشار رسن باید بگویم که او مشکل خاصی ندارد و تنها مشکل در مورد او این است که شاید سرعت تطبیق با تیم و فلسفه ما متفاوت باشد، علاوه بر شخصیت قهرمانی و برنده بودن شخصیت فردی و فنی هم برای پرسپولیس ویژگی خاصی است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)