پرسپولیس نیوز: برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: واقعاً به بازیکنانم افتخار می‌کنم.

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از برتری یک بر صفر پرسپولیس برابر سپاهان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی گفت: طبیعی است که بابت رسیدن به فینال خوشحال هستیم. واقعاً به بازیکنانم افتخار می‌کنم و قبل از هر چیزی تبریک‌های من باید نثار این بازیکنان عزیز باشد. همینطور برای هواداران‌مان که اینجا هم پشت ما بودند.

وی افزود: هواداران ما افراد زیادی را در طول روز تحمل کردند. بازیکنانم هم ۱۲۰ دقیقه جنگیدند و بازی بسیار زیبایی را ارائه کردند. قاطعانه بهتر از سپاهان بودیم و نشان دادیم چرا بهترین تیم ایران هستیم. بازی نیمه نهایی را ۱۲۰ دقیقه انجام دادیم و با لیاقت کامل به فینال رسیدیم. قبل از آن پدیده را بردیم و سپاهان را هم اکنون در اصفهان شکست دادیم. تبریک به بازیکنانم بابت تلاش، اراده و نیروی بالایی که نشان دادند. از بازی، عملکرد و کیفیت آنها لذت بردم. انگیزه و هر آنچه برای یک باشگاه بزرگ برای نتیجه‌گیری نیاز است را آنها داشتند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در واکنش به این مسئله که این بازی سه اخراجی داشت و به نوعی بازی از دست داور خارج شده بود، گفت: حداقل دو بازیکن دیگر سپاهان باید اخراج می‌شدند. از طرفی نمی‌دانم چطور پنالتی اعلام شد و آن پنالتی را هم داور پشت دروازه اعلام کرد. تا جایی که من دیدم، داور پشت دروازه فقط علیه پرسپولیس پنالتی اعلام کرده است. در آبادان هم گل سالم ما را داور پشت دروازه مردود اعلام کرد.

برانکو در خصوص درگیری‌های که به وجود آمد، خاطرنشان کرد: چون روی من به زمین بود، متوجه نشدم درگیری‌ها چه بود. به هر حال باید درک کنیم انگیزه و شوقی که تیم میزبان دارد. به همین دلیل و اهمیت موضوع عصبانیت‌هایی به وجود می‌آید. تا آنجایی که می‌دانم، نیمکت حریف به سمت نیمکت ما می‌آمد.

وی درباره نظر شما در مورد خطایی که روی علیپور در محوطه جریمه رخ داد و داور مسابقه پنالتی اعلام نکرد، گفت: به نظرم پنالتی بود. چون جلوی بازیکن آمد و او هم بازیکن ما را هُل داد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که اگر پنالتی سپاهان تبدیل به گل می‌شد، تیم او می‌توانست به بازی برگردد یا نه، اظهار داشت: بله، به بازی برمی‌گشتیم و می‌بردیم.

برانکو در مورد اخراج دو بازیکن سپاهان خاطرنشان کرد: به نظر شما اخراج آن دو نفر عادلانه بود یا نه؟

وی در واکنش به پاسخ خبرنگار مبنی بر اینکه اخراج دو بازیکن سپاهان عادلانه نبوده است، تصریح کرد: کیانی و یزدانی را هم باید اخراج می‌شدند. می‌دانید ایرانپوریان چرا اخراج شد؟ چرا فکر می‌کنید کارت دوم او درست نبود؟ می‌دانید به داور چه گفت؟ شما با داور صحبت کرده‌اید و می‌دانید بین آنها چه گذشت؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص اینکه آیا شما می‌دانید وظیفه داور پنجم چیست و فکر می‌کنید پنالتی اعلام شده به سود سپاهان پنالتی نبوده است، اظهار داشت: من نگفتم پنالتی نبود. گفتم نمی‌دانم چرا پنالتی گرفته شد و داور پنجم پنالتی گرفت. نگفتم پنالتی نبود. هیچ‌کس ندید. شما می‌دانید چرا پنالتی بود؟

برانکو در ادامه پاسخگویی به سؤال همان خبرنگار در مورد وظیفه داور پنجم، خاطرنشان کرد: نه، من وظیفه داور پنجم را نمی‌دانم! فقط می‌دانم که داور پنجم پنالتی روی علیپور را نگرفت، اما آن طرف پنالتی گرفت.

وی سپس در واکنش به سؤال دیگری در خصوص داور پنجم و اینکه آیا به نظرش تصمیمات اشتباه بوده است، تصریح کرد: نه، من می‌گویم چرا همه داوران پنجم، مقابل ما پنالتی می‌گیرند و آن هم به ضرر ماست.

سرمربی تیم پرسپولیس درباره اینکه چه توضیحی درباره مسائل داوری دارد، گفت:‌ داور پنجم برای سپاهان پنالتی گرفته است دیگر، اما روی علیپور هم پنالتی بود. کم مانده بود علیپور به داور بخورد و داور دید هم داشت، اما پنالتی نگرفت. حالا نمی‌دانم چه توضیحی باید داد.

برانکو در ادامه جدل با خبرنگاران درباره مسائل داوری، یادآور شد: اجازه بدهید که بگوییم، ما هم بلدیم داوری کنیم. فکر می‌کنید ما مربیان داوری بلد نیستیم؟

وی در واکنش به این مسئله که آیا قبول دارد ابر و باد و مه و خورشید دست به دست هم داد تا پرسپولیس برنده شود، گفت: فکر می‌کنید سپاهان امروز واقعاً استحقاق برد داشت؟ یعنی فکر می‌کنید پیش از آن اخراج‌ها سپاهان بهتر از ما بازی کرد؟ شما صحبت کنید که تا موقع اخراج چه تیمی بهتر بود؟

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس افزود: پرسپولیس بسیار بهتر از سپاهان بود و باید با ۵ اختلاف این تیم را شکست می‌داد. آن هم در وقت قانونی. حالا شما بگویید درست نیست، اما ۱۰ موقعیت داشتیم، دو بار به تیر زدیم و آن هم در اصفهان. نشان دادیم بهترین تیم ایران هستیم، با لیاقت قهرمان لیگ شدیم و به فینال جام حذفی رسیدیم. هر کسی می‌گوید، اینطور نیست، بگوید. دو تیم بهترین ایران با هم بازی کردند، با شجاعت هم بازی کردیم و به فینال رسیدیم. بله، شما درست می‌گویید، سپاهان می‌توانست پرسپولیس را شکست دهد، اما به شرطی که آنها به ما گل می‌زدند و ما گلی نمی‌زدیم.

برانکو در واکنش به این مسئله که سرپرست دو تیم معمولاً در درگیری‌ها سعی در آرام کردن فضا دارند اما در این بازی سرپرستان دو تیم نیز وارد درگیری‌ها شده بودند، گفت: شما اگر در بازی بودید، کدام نیمکت به سمت کدام نیمکت حمله می‌کرد؟ آیا ما به سمت آنها می‌رفتیم؟ محسن خلیلی (سرپرست پرسپولیس) تلاش می‌کرد صحنه را آرام کند، اما من دیدم که نیمکت حریف به سمت نیمکت تیم ما هجوم می‌آورد. من ندیدم چه کسی درگیر شد، اما شلوغی سمت نیمکت ما بود. ما که خودمان به خودمان حمله نکردیم، اما روی نیمکت ما شلوغی بود. تیم حریف سمت نیمکت ما چه می‌خواهد؟ آنها به سمت نیمکت ما آمدند.

وی در خصوص اینکه دو سه بازیکن پرسپولیس برای دیدار فینال محروم هستند و آیا با وجود این محرومان تیم او از پیش برنده و قهرمان است یا نه، اظهار داشت: طبیعی است که ما تیم بهتری نسبت به داماش گیلانیان هستیم. ما قهرمان هستیم و شکی در آن نیست، اما همانطور که دوست عزیزمان گفت، هیچ معنایی ندارد که تیم بهتر برنده باشد. این جام حذفی است و سه چهار سال پیش، قشقایی تیم ما را شکست داد. بازی جذاب و برد خوبی بود، اما تا قهرمان نشویم، اتفاقی رخ نداده است. خوشبختانه ما نیمکت خوب و قدرتمندی داریم که می‌توانند جای بازیکنان غایب را پر کنند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص شایعه مذاکره‌اش با تراکتورسازی که پیش از دیدار با سپاهان مطرح شده بود، اظهار داشت: من کارگر ورزشی هستم و با همه مذاکره می‌کنم. دوستان زیادی دارم. هم در اصفهان و دوستان زیادی در تبریز و مشهد دارم. طبیعی است که با همه صحبت می‌کنم. اگر می‌خواهید بدانید، من ۷ روز پیش شام بودم. خسته شدم از بس که هر روز این خبرها را تکذیب کردم. البته من آن روز صبحانه، ناهار و شام بودم و با کسی مذاکره نکردم.

برانکو در واکنش به این مسئله که سرپرست دو تیم معمولاً در درگیری‌ها سعی در آرام کردن فضا دارند اما در این بازی سرپرستان دو تیم نیز وارد درگیری‌ها شده بودند، گفت: شما اگر در بازی بودید، کدام نیمکت به سمت کدام نیمکت حمله می‌کرد؟ آیا ما به سمت آنها می‌رفتیم؟ آقای محسن خلیلی (سرپرست پرسپولیس) تلاش می‌کرد صحنه را آرام کند، اما من دیدم که نیمکت حریف به سمت نیمکت تیم ما هجوم می‌آورد. من ندیدم چه کسی درگیر شد، اما شلوغی سمت نیمکت ما بود. ما که خودمان به خودمان حمله نکردیم، اما روی نیمکت ما شلوغی بود. تیم حریف سمت نیمکت ما چه می‌خواهد؟ آنها به سمت نیمکت ما آمدند.

وی در خصوص اینکه دو سه بازیکن پرسپولیس برای دیدار فینال محروم هستند و آیا با وجود این محرومان تیم او از پیش برنده و قهرمان است یا نه، اظهار داشت: طبیعی است که ما تیم بهتری نسبت به داماش گیلانیان هستیم. ما قهرمان هستیم و شکی در آن نیست، اما همانطور که دوست عزیزمان گفت، هیچ معنایی ندارد که تیم بهتر برنده باشد. این جام حذفی است و سه چهار سال پیش، قشقایی تیم ما را شکست داد. بازی جذاب و برد خوبی بود، اما تا قهرمان نشویم، اتفاقی رخ نداده است. خوشبختانه ما نیمکت خوب و قدرتمندی داریم که می‌توانند جای بازیکنان غایب را پر کنند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص شایعه مذاکره‌اش با تراکتورسازی که پیش از دیدار با سپاهان مطرح شده بود، اظهار داشت: من کارگر ورزشی هستم و با همه مذاکره می‌کنم. دوستان زیادی دارم. هم در اصفهان و دوستان زیادی در تبریز و مشهد دارم. طبیعی است که با همه صحبت می‌کنم. اگر می‌خواهید بدانید، من ۷ روز پیش شام بودم. خسته شدم از بس که هر روز این خبرها را تکذیب کردم و تکذیب کردم. البته من آن روز صبحانه، ناهار و شام بودم و با کسی مذاکره نکردم.

برانکو در واکنش به اینکه بیرانوند محروم و جریمه شده بود، اما محرومیت او را آنی بخشیدند و جریمه‌اش را هم باشگاه پرسپولیس پرداخت کرد، گفت: قبل از هر چیزی اصلاً نمی‌دانم او چرا جریمه و محروم شده بود؟ ما می‌دانیم که درگیری با آن مأمور نداشته است. فقط آن شخص را در فضایی که نباید در آنجا می‌بود، با دست دور کرد. آنجا فضایی است که در مسیر ورود بازیکنان است که فقط خبرنگاران حق حضور در آنجا را دارند. بیرانوند فقط آن مأمور را از آنجا دور کرده بود.

وی درباره اینکه چرا اصلاً باید محرومیت بیرانوند را آنی ببخشند، تصریح کرد: من با شما موافقم. باید او را مادام العمر محروم می‌کردند!

در ادامه پندار خمارلو، مدیر رسانه‌ای پرسپولیس توضیحاتی به خبرنگاران اصفهانی داد که با هواداران این تیم در ورزشگاه نقش جهان بدرفتاری شده و حتی لوگوی پرسپولیس روی اسکوربورد ورزشگاه را بدون ستاره نمایش داده‌اند. برانکو در واکنش به این صحبت‌ها گفت: من دیگر نمی‌خواهم خیلی در این مورد بحث کنم. صحبت‌هایم را انجام دادم و همه چیز را گفتم. فیلم بازی‌ها را دوباره ببینید که داورها یک اوت هم به سود ما نگرفتند. بازیکنان ما برای این بازی پاداشی نگرفتند. شما خودتان می‌دانید یزدانی را محروم کرده بودند، اما چطور او را بخشیدند؟ آیا کدامیک از این خطاها بزرگ‌تر است که یک پلیس را با دست کنار بزنید یا هواداران را تحریک کنید. آن هم شدیدترین تحریک.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)