پرسپولیس نیوز: سرمربی پرسپولیس در مصاحبه با سایت کروات اعلام کرد که سرمربی تیم ملی ایران هم مثل مربیان خارجی غیر کروات در ایران از سمتش برکنار خواهد شد.

برانکو ایوانکوویچ که پس از دو قهرمانی متوالی در لیگ برتر با پرسپولیس، این تیم را فصل گذشته تا مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا بالا کشید و این فصل هم با پرسپولیس فینالیست این رقابت‌ها شد، گفت‌وگویی با روزنامه «اسلوبودنا دالماسیا» کرواسی انجام داده است.

سرمربی پرسپولیس در گفت‌وگو با این روزنامه در یادآوری روزهای اول حضورش در این تیم تا رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: در فصل اول حضورم در پرسپولیس باید اوضاع را تغییر می‌دادیم و سعی کردیم به تیم سروسامان دهیم. فصل بعد تنها به خاطر تفاضل گل قهرمانی را از دست دادیم و سپس در سال سوم پرسپولیس را به عنوان قهرمانی لیگ برتر رساندم و به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم. امسال هم ما به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیدیم، جایی که داور چینی در بازی رفت مقابل کاشیما آنتلرز با تصمیماتش به ما ضربه زد چون گل دوم آنها روی موقعیت آفساید به ثمر رسید و دو کارت زرد بی‌مورد هم به بازیکنان ما داد. در بازی برگشت من به معنای واقعی کلمه تنها ۱۳ بازیکن در اختیار داشتم و قادر نبودیم برتری ۲ بر صفر نماینده ژاپن از بازی رفت را جبران کنیم.

برانکو که ۱۵ سال سال سابقه کار در خارج از کشور کرواسی و ۹ سال سابقه کار در ایران را دارد، افزود: در طول این مدتی که در پرسپولیس هستم، باشگاه سه رئیس عوض کرده، ما از جذب بازیکنان جدید محروم بوده‌ایم و پنج بازیکن استاندارد و کلیدی‌مان هم باشگاه را ترک کرده‌اند. کار سخت‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد و من نایب‌قهرمانی در آسیا را برای خودم موفقیت تلقی می‌کنم، اگرچه هواداران ایرانی‌ من می‌خواهند تیم هر عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. ما السدی را شکست دادیم که گابی را با دستمزد ماهیانه یک میلیون یورو و ژاوی را در اختیار داشت. این دو بازیکن خود به تنهایی دو برابر کل بازیکنان من دستمزد می‌گیرند.

برانکو که تنها مربی کرواتی است که در سه کشور مختلف – در چین با شاندونگ لولنگ، در ایران با پرسپولیس و در کرواسی با دینامو زاگرب – به قهرمانی در لیگ برتر رسیده است، در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: من مرد رویارویی‌ و نبردها هستم و هیچگونه لابی پشتم نیست. زدراوکو مامیچ – نایب رئیس پیشین فدراسیون فوتبال کرواسی و مدیر اجرایی وقت باشکاه دیناموزاگرب – مانع از این شد که من دینامو زاگرب بزرگی بسازم، تیمی که می‌توانست در اروپا هم خودی نشان دهد، اما به هر حال او را بخشیدم و اخیراً هم او به من بابت رساندن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا تبریک گفت. بلاژوویچ، استاد من که سابقه دستیاری او در تیم‌های ملی کرواسی و ایران را دارم، به من آموخت که از دشمنت هم یک نصفه‌دوست برای خودت بساز.

برانکو در مواجهه با این جمله که «شمار ۱۵ میلیون یورو به کرواسی آوردید و این کاری است که شما و دستیاران‌تان در این سال‌ها کرده‌اید؟»، گفت: تشکر می‌کنم که این موضوع را مطرح کردید. این حرف درست است و تاکنون کسی به این موضوع اشاره‌ای نکرده بود. من و همکارانم ۱۵ میلیون یورو با خود به کرواسی آوردیم. من در زمینی به مساحت ۷ هزار متر مربع، سالن سرپوشیده‌ای به ارزش ۶ میلیون یورو درست کردم که ۶ ماه پیش در شهر واراژدین – زادگاه برانکو – ساخته شد. شاید این مرکز ورزشی کمی برای نیازهای شهر واراژدین بزرگ باشد. دو شریک من از ادامه حضور در این پروژه کناره‌گیری کردند، از این‌رو خودم را به قرض انداختم تا این پروژه به نتیجه برسد که خوشبختانه این قرضم را هم تسویه کردم. این مرکز ورزشی شامل دو زمین استاندارد فوتبال، مرکز آمادگی جسمانی، سالن کنفرانس، مرکز حرکت‌درمانی و کافه در دو طبقه می‌شود. دخترم و تعداد دیگری در این مجموعه مشغول به کار هستند. شاید ما سود زیادی از این مجموعه نبریم چون پولی که بابت سرویس‌هایی که می‌دهیم، زیاد نیست، اما خوشحال هستیم که برای تعداد زیادی از افراد اشتغال‌زایی کرده‌ایم.

سرمربی سرخپوشان تهرانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: این افتخار را داشته‌ام که با تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان حضور پیدا کنم و در حال حاضر هم سرمربی سرشناس‌ترین تیم باشگاهی تهران هستم، جایی که شهروند افتخاری به شمار می‌آیم، این زیبا نیست؟

برانکو که مدت طولانی است با کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران وارد جنگ لفظی شده‌اند، در این خصوص اظهار داشت: ما قهرمان ایران و فینالیست لیگ قهرمانان آسیا هستیم، اما آنها تنها دو بازیکن من را به تیم ملی فوتبال ایران دعوت کردند، علیرضا بیرانوند و نوراللهی. کی‌روش حتی حاضر نشد برای تماشای بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا که در تهران برگزار شد، به ایران بازگردد، اما فردای همان روز به منظور آماده‌سازی تیم ملی به ایران بازگشت. در پایان بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا هم که ما از رسیدن به قهرمانی بازماندیم، یکی از اعضای کادرفنی تیم ملی فوتبال ایران (مربی دروازه‌بانان تیم ملی)، بابت پیروزی کاشیما آنتلرز خوشحالی کرد. او امروز بابت قهرمانی نماینده ژاپن خوشحالی می‌کند و فردا بیرانوند را تمرین می‌دهد!

وی در پاسخ به این پرسش که  مشکل چیست؟»، اظهار داشت: کی‌روش متوجه شد که در کنار من، کرانچار و وینگو بگوویچ در ایران فوتبال را به دیگران نمی‌فروشند. در ایران تنها مربیان کروات – استانکو، ایویچ، بلاژویچ، کرانچار، فرانچیچ، بگوویچ و میائیچ – به موفقیت رسیده‌اند و مربیانی همچون بزرگی هم همچون مصطفی دنیزلی و جان توشاک هم بوده‌اند که ناموفق بوده‌اند. کی‌روش هم به موفقیت خواهد رسید، حداقل امیدوارم!

سرمربی پرسپولیس یادآور شد: نمی‌دانم که چقدر کت‌وشلوار و پیراهن دارم. من آنها را اتو می‌کنم و در فقسه لباس‌هایم نگاه می‌دارم. هر موقع خوشحال یا غمگین باشم، برای خودم کت‌وشلوار و پیراهن می‌گیرم، اما فکر می‌کنم در سن ۶۴ سالگی بدون تمرین زیاد و بدون بوتاکس کردن، در شرایط بدنی خوبی هستم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)