پرسپولیس نیوز: برانکو از شرایط قرنطینه و شیوع کرونا در کرواسی و البته وضعیت تیم ملی عمان می‌گوید. او درباره پرسپولیس نیز حرف‌هایی دارد و معتقد است این باشگاه پول دارد اما نمی‌خواهد طلب او و دستیارانش را پرداخت کند.

در روزهایی که شیوع ویروس کرونا فوتبال دنیا را تعطیل کرده، برانکو ایوانکوویچ هم برنامه‌های تیم ملی عمان را به حالت تعلیق درآورده و با هماهنگی مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور به کرواسی رفته تا در قرنطینه و کنار خانواده‌اش باشد. او از شرایط قرنطینه و شیوع کرونا در کرواسی و البته شرایط تیم ملی عمان می‌گوید. او درباره پرسپولیس نیز حرف‌هایی دارد و معتقد است این باشگاه پول دارد اما نمی‌خواهد طلب او و دستیارانش را پرداخت کند.

 شما در کشورتان چگونه با ویروس کرونا مقابله می‌کنید؟ 
-با تصمیم مسئولان بهداشت و مراکز تصمیم گیرنده از مدت‌ها قبل کشور کرواسی قرنطینه شده است. هیچ کس هم حق ندارد از قرنطینه خارج شود، مگر در شرایطی بسیار خاص که آن هم تحت تدابیر خاص انجام می‌شود. مثلاً در فروشگاه‌ها تعداد اندکی از مردم می‌توانند وارد شوند و افراد باید حداقل  فاصله ۳متری با یکدیگر را در اماکن و معابر رعایت کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.
 قرنطینه در کشورتان تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟
-تا آنجا که من اطلاع دارم این قرنطینه تا سه هفته دیگر ادامه خواهد داشت و پس از آن مسئولان حتماً بهترین تصمیم ممکن را برای مردم کشور کرواسی خواهند گرفت.
گویا جرایم سنگینی برای کسانی که از قانون قرنطینه تبعیت نکنند در نظر گرفته شده است؟
-بله. مسئولان جریمه هزار یورویی را برای فرد یا افراد متخلف در نظر گرفته‌اند و به همین خاطر کمتر می‌بینیم کسی خارج از برنامه وارد خیابان‌ها شود و منزل خود را ترک کند.
 از شرایط این روزهای ایران هم خبر دارید؟
-مگر می‌شود از شرایط کشوری که سال‌ها در آنجا کار کردم بی‌خبر باشم؟ در ابتدا می‌خواهم عید و نوروز را به همه مردم ایران که برایم خیلی عزیز و دوست داشتنی هستند تبریک بگویم و برای‌شان بهترین آرزوها را داشته باشم اما از این مسأله که بگذریم خوب می‌دانم که کرونا جمعیت ۸۰میلیونی ایران را مانند همه مردم دنیا تهدید می‌کند. ایران کشوری پهناور با جمعیت زیاد است، به همین دلیل کنترل بیماری در کشوری مانند ایران به نسبت کشورهای کم جمعیتی مانند کرواسی بسیار سخت‌تر است اما در اروپا هم کشورها درگیر کرونا شده‌اند و به طور مثال در کشورهایی مانند اسپانیا و ایتالیا ویروس کرونا با شدت بیشتری قربانی می‌گیرد. من امیدوارم مردم کرواسی و مردم ایران که آن را همیشه کشور دوم خودم دانسته‌ام از این بیماری گذر کنند و ویروس کرونا از همه دنیا برود و متخصصان پزشکی هر چه زودتر ریشه  این بیماری را از بین ببرند.
 از تیم ملی عمان چه خبر؟ چه برنامه‌هایی برای تیم تحت هدایت‌تان در نظر گرفته‌اید؟
-دو سه هفته پیش بود که از عمان به کشورم برگشتم، چون دیدم مسابقات باشگاهی تعطیل شده و ای‌اف‌سی هم به خاطر ویروس کرونا همه مسابقات ملی و باشگاهی را به حالت تعلیق در آورده است. چند اردو برای شناسایی بازیکنان برپا کردم و تیم و نفرات مدنظرم را شناخته‌ام.
 چه زمانی به عمان برمی‌گردید؟
-فدراسیون فوتبال عمان به من گفته که ای‌اف‌سی احتمالاً دو ماه دیگر در رابطه با مسابقات و برنامه‌ دقیق آن تصمیم می‌گیرد. به همین  دلیل فعلاً نمی‌توانم حرف بیشتری در مورد تیم ملی عمان بزنم.
 فراموش کردم بپرسم در کدام شهر کرواسی زندگی می‌کنید؟
-من در شهر واراژدین زندگی می‌کنم . در این شهر هم مانند بقیه شهرهای کرواسی قرنطینه به شدت اعمال می‌شود و مردم هم از قانون وضع شده تبعیت می‌کنند و امیدوارند که ویروس کرونا شیوع پیدا نکند و در آینده‌ای نه چندان دور تمام مشکلات برطرف شود.
 برای شما و نزدیکان‌تان که کرونا مشکل‌ساز نشده؟
-نه خدا را شکر. خودم، خانواده و اقوام نزدیکم در سلامت کامل هستیم و من امیدوارم که همه سلامت باشند و بیماران هم هر چه زودتر با به دست آوردن سلامتی‌شان از بیمارستان مرخص شوند.
 در رابطه با حضور گل‌محمدی و عملکرد این مربی که فعلاً تیمش با ۱۰امتیاز اختلاف در صدر قرار دارد چه نظری دارید؟
-در فوتبال ایران مربیان خوبی حضور دارند. مثلاً امیر قلعه‌نویی که یکی از دوستان خوب من است یا چند مربی دیگر که خوب کار کرده و به خوبی تیم‌های‌شان را هدایت کرده‌اند اما من یحیی گل‌محمدی و عملکردش را بهتر از بقیه دیدم. یحیی شاگرد خوب من در تیم ملی بوده و در تیم‌های قبلی که کار کرده هم ارزش بالای خودش را نشان داده است. به نظرم با بازیکنانی که پرسپولیس در اختیار دارد و کادر فنی که یحیی گل‌محمدی در رأسش و مربیانی نظیر کریم باقری در آن حضور دارند و منضبط و کار بلد هستند، پرسپولیس می‌تواند به چهارمین قهرمانی متوالی‌اش برسد.
 در رابطه با انتخاب بیرانوند که به همراه چهار بازیکن دیگر کاندیدای بهترین بازیکنان آسیا در تاریخ جام جهانی شده چه نظری دارید؟
-بیرانوند در چند سال اخیر یکی از بهترین دروازه‌بان‌های ایران و آسیا بوده و در موفقیت تیم ملی ایران و پرسپولیس تأثیرگذار بوده است. بنابراین حق اوست که در زمره بهترین‌های آسیا قرار بگیرد و حتی بهترین شود.
 مشکل شما با پرسپولیس حل نشد؟
-پرسپولیس طی ماه‌های گذشته چند بازیکن خارجی خریده، مربی از خارج آورده و پول‌های زیادی صرف کرده. شما می‌دانید که من چه منظوری دارم. این چرخه فقط در دو ماه در پرسپولیس اتفاق افتاده است. پرسپولیس برای این فصل ۵،۴ بازیکن آورده و به آنها پول داده است. معنی حرف من این است که آنها پول دارند؛ پس موضوع منابع مالی نیست. آنها کالدرون و دستیارانش را به ایران آوردند و سه روز بعد این مربیان از پرسپولیس پول گرفتند. آنها نمی‌خواهند پول من را بپردازند. مشکلی نیست ولی مطمئنم آنها در زمانش این طلب را پرداخت خواهند کرد.
 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)