پرسپولیس نیوز : دیدار تیم‌های پیکان و پرسپولیس با برتری صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر به پایان رسید.

دیدار تیم‌های پیکان و پرسپولیس در چارچوب دیدارهای هفته بیست‌وچهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۷:۴۵ امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار شد و با برتری ۲ بر صفر سرخپوشان خاتمه یافت. سیامک نعمتی در دقیقه ۴۵ و علی علیپور در دقیقه ۸۹ برای پرسپولیسی‌ها گلزنی کردند.

ترکیب پیکان: مهدی امینی، مهران موسوی، فراز امامعلی، محمد قاضی (۷۷ – عیسی آل‌کثیر)، ماهان رحمانی، مارکو وکسوویچ، آرمان قاسمی، حجت حق‌وردی، شاهین ثاقبی (۷۳ – مگنو باتیستا)، سعید واسعی (۶۰ – مهدی مومنی) و امیرحسین کریمی.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی (۶۸ – مهدی ترابی)، بشار رسن (۶۴ – سروش نعمتی)، سیامک نعمتی، علی علیپور و ماریو بودیمیر (۲+۹۰ – سعید کریمی).

داور: سیدمهدی سیدعلی

نیمه اول
دقیقه ۲:
علی علیپور پس از نفوذ از سمت راست به محوطه جریمه پیکان، ضربه‌اش را روانه دروازه کرد که مهدی امینی با واکنشی به موقع تن به کرنر داد.

دقیقه ۶: بازهم موقعیت روی دروازه پیکان از سوی علی علیپور ایجاد شد که این بار امینی توانست شوت علیپور را مهار کند.

دقیقه ۷: سعید واسعی روی ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه، قصد باز کردن دروازه پرسپولیس را داشت که بیرانوند ضربه او را مهار کرد.

دقیقه ۱۸: ماریو بودیمیر با ورود به محوطه جریمه و حرکت به سمت دروازه، توسط مهران موسوی متوقف شد تا داور مسابقه رأی به خطای پنالتی بدهد.

دقیقه ۲۰: علی علیپور پشت ضربه پنالتی ایستاد و با شلیک توپ به وسط دروازه کار مهدی امینی را برای مهار این توپ راحت کرد تا پنالتی پرسپولیسی‌ها از دست برود.

دقیقه ۲۸: پس از اعلام خطا به سود پرسپولیسی‌ها آرمان قاسمی به شدت به داور اعتراض کرد که موجب شد از سوی سیدمهدی سیدعلی با کارت زرد جریمه شود.

دقیقه ۳۵: نفوذ مهدی شیری از سمت راست و ارسال او روی دروازه پیکان با ضربه قیچی برگردان سیامک نعمتی همراه شد، اما توپ او راهی به دروازه نداشت.

دقیقه ۳۹: پیکانی‌ها در سمت راست محوطه جریمه پرسپولیس صاحب ضربه ایستگاهی شدند که روی ارسالی که به تیر دوم شده بود، مهران موسوی ضربه سر خطرناکی را روانه دروازه کرد، اما توپ او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۴: ارسال روی دروازه پرسپولیس در محوطه جریمه به فراز امامعلی رسید که شوت این بازیکن از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۴۵: بشار رسن پاس خوبی را در فضای خالی بین مدافعان پیکان برای مهدی شیری فراهم کرد. شوت این بازیکن را مهدی امینی برگشت داد و روی توپ دوم سیامک نعمتی موفق شد گل تیم پرسپولیس را به ثمر برساند.

نیمه دوم
دقیقه ۵۴: حمله همه جانبه پرسپولیسی‌ها پس از چند رفت و برگشت و دفع توپ از سوی مدافعان پیکان، پشت محوطه جریمه به محمد نادری رسید که شوت این مدافع سرخپوشان از بالای دروازه پیکان راهی به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶: احمد نوراللهی وارد محوطه جریمه شد و مدافعان پیکان دو بار شوت او را دفع کردند، اما روی توپ دوم وکسوویچ دفع اشتباهی داشت که توپ به علی علیپور رسید. مهاجم پرسپولیس در حالی که دروازه خالی را مقابل خود داشت، ضربه‌اش را به بیرون زد.

دقیقه ۶۷: سیامک نعمتی از پشت محوطه جریمه شوتی را به سمت دروازه پیکان روانه کرد که توپ از کنار دروازه تبدیل به اوت شد.

دقیقه ۷۰: علی علیپور روی حمله تند و تیز پرسپولیسی‌ها، توپ را پشت محوطه جریمه برای سیامک نعمتی فراهم کرد که شوت این بازیکن راهی به دروازه نداشت.

دقیقه ۷۲: پاس علیپور در سمت راست برای مهدی ترابی این بازیکن را در موقعیت خوبی قرار داد که البته امینی موفق شد ضربه ترابی را از زاویه بسته مهار کند.

دقیقه ۸۹: ماریو بودیمیر با پاسی روی ضدحمله علی علیپور را با مهدی امینی در موقعیت تک به تک قرار داد. دروازه‌بان پیکان در این صحنه از محوطه جریمه خارج شد تا علیپور پس از عبور از او به راحتی دروازه خالی را باز کند.

پرسپولیس با برتری در این دیدار ۵۱ امتیازی شد تا جای خود را در صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر محکم‌تر و همچنان فاصله خود را با سایر رقبا حفظ کند. پیکان نیز ۲۵ امتیازی و در رده دهم جدول باقی ماند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)